המכוניות שהיבואנים לא רוצים שתראו
בטבלת המסירות של איגוד יבואני הרכב מסתתר מידע רב על דגמים נדירים שהגיעו השנה לישראל. כלכליסט חושף את דגמי המכוניות שלא ידעתם שנוסעות בכבישי הארץ
דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב, מפרט בדקדקנות את כל דגמי הרכב שהיבואנים מסרו בישראל מתחילת השנה ועד מועד פרסום הדו"ח.
הנתון הבולט, בדרך כלל, הוא מספר המסירות של יבואני הרכב הגדולים. אך בחלקיו האחוריים של הדו"ח מסתתרות חדשות מעניינות לא פחות, שאינן נוגעות למידת הפופולריות בציי הרכב. כאן שם המשחק הוא אקסקלוסיביות: כפי שיבואני הרכב חייבים לדווח על מסירת אלפי מכוניות מדגם מסוים, כך חובה עליהם לדווח גם על מסירת מכונית בודדת.
מעיון בדו"ח, אשר מפרט את כל סוגי המכוניות שנמסרו מתחילת ינואר 2008 ועד סוף אוגוסט, אפשר לגלות איזה יבואן רכב הביא לקרוב משפחה מכונית ספורט מדגם נדיר שאינו נמכר לקהל הרחב, ואיזה יבואן רכב הביא דגם חדש לצורך בדיקה בתנאי הארץ. "כלכליסט" מגיש לכם רשימה של מכוניות נדירות, סודיות ומעניינות שכבר נוסעות בכבישי ישראל או מסתתרות במחסני היבואנים, הרחק מעיני הציבור.
פיאט גרנדה פונטו אבארט
חובבי איטלקיות שיבקשו לרכוש את הגרסה הספורטיבית של גרנדה פונטו בסוכנות פיאט ייענו בשלילה. בניגוד לגרנדה פונטו הרגילה המשווקת בישראל, שמנועה החזק ביותר מפיק 77 כוחות סוס, מנועה של גרנדה פונטו אבארט, בנפח 1.4 ליטרים, מצויד במגדש טורבו שמסייע למנוע לפתח 155 כוחות סוס.
פיאט פונאו גרנדה

הביצועים עולים לאין שיעור על אלה של גרנדה פונטו הרגילה: המהירות הסופית היא יותר מ-200 קמ"ש והזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש אורך 8.2 שניות. לדברי מקורבים ליבואן, המכונית המדוברת נמצאת בבעלותו של איש העסקים מיכאל לוי, בעליה של סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט.
יונדאי i10
בשבוע שעבר פורסמו התמונות הראשונות של יונדאי i20, מכונית הסופר-מיני שתחליף את גטס הפופולרית. ל-i20 יש אחות קטנה שנקראת i10. זוהי מכונית עירונית שמחליפה את יונדאי אטוס, ששווקה בישראל בעבר.

לפי דו"ח המסירות, באחרונה יובאו לישראל שתי יונדאי i10 שמצוידות במנוע בנפח 1.1 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. מקורבים לכלמוביל, יבואנית יונדאי, אמרו ל"כלכליסט" שמדובר בצמד מכוניות שיובאו ארצה מהודו כדי לעבור מבחנים ובדיקות בתנאים המקומיים, שיאפשרו ליבואן לקבוע את מידת כדאיות הדגם עבור השוק הישראלי.
סיטרואן C5 החדשה
לקוחות שיסורו אל סוכנויות סיטרואן ויבקשו לרכוש את C5 החדשה יגלו שזו טרם מוצעת למכירה. אך חובבי רכב חדי עין שיסורו למוסך המרכזי של החברה בבני ברק יוכלו להבחין במכונית הכסופה, שיובאה באחרונה לארץ. לפי נתוני דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב, מכונית זו מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית.

מקורות יודעי דבר אמרו ל"כלכליסט" שמדובר במכונית שחברת דוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן, הביאה לישראל כדי לבצע בה בדיקות טכניות.
פיז'ו 107
לפיז'ו 207 יש אחות קטנה ושמה 107. 107 היא פרי פיתוח משותף של פיז'ו וטויוטה, שהוליד גם את סיטרואן C1 ואת טויוטה אייגו הזערוריות. 107 מורכבת במפעלי פיז'ו שבעיירה קולין בצ'כיה. בניגוד ל-106 שקדמה לה, 107 מציעה מרווח פנימי מכובד, פועל יוצא של הגג הגבוה שמאפשר לארבעה מבוגרים לשבת בתוכה בנוחות.

107 שהגיעה לישראל השנה אינה היחידה: בשנה שעברה יובאה מכונית דומה לה. המכונית המדוברת מצוידת במנוע בנפח 1.0 ליטר, שמשודך לתיבת הילוכים חצי אוטומטית. לדברי בכירים בדוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו, 107 שהגיעה השנה מיועדת לבחינת הפוטנציאל השיווקי של דגם זה בישראל.
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס היא מכונית הכביש־שטח הראשונה שרנו מייצרת. קוליאוס, שמבוססת על פלטפורמה של ניסאן אקס טרייל, אינה מצוידת בהילוכי כוח כיאות לג'יפ "אמיתי", אך בדומה לאקס טרייל היא מצוידת בשלל מערכות שיבטיחו כי תצליחו לעבור ברוב סוגי השבילים, ואפילו קצת יותר.

קוליאוס שנחתה באחרונה במחסני הערובה של חברת קרסו, יבואנית רנו, עדיין לא נרשמה בדו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב מכיוון שהיבואן עוד לא ביצע עבורה את תהליכי הרישוי. עם זאת, נראה שהיא תירשם בחודשים הקרובים.


