סגור
בניין כאל כרטיסי אשראי כרטיס אשראי לוגו חדש
בניין כאל כרטיסי אשראי (צילום: באדיבות כאל)

כאל חוזרת לשגרה: המחזור בכרטיסי האשראי עלה ב-9% ברבעון הראשון

החברה הרוויחה ברבעון הראשון 87 מיליון שקל, עלייה של 2.4% לעומת הרבעון המקביל; הביקושים לאשראי עדיין לא חזרו לשגרה, ותיק האשראי הצרכני ירד ב-1.5% מתחילת השנה

חזרת מרבית המשק לשגרה כלכלית מתבטאת בדוחות חברת כרטיסי האשראי כאל. החברה, בניהולו של לוי הלוי, הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 87 מיליון שקל עלייה קלה של 2.4% לעומת רווחי הרבעון המקביל אשתקד (בנטרול רווח ההון הגבוה שהיה בשנה שעבר ממכירת בית כאל).
מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי של החברה צמח ב-8.9% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-43.2 מיליארד שקל. העלייה החדה נובעת גם מחזרה לפעילות של המשק, וגם מהמשך מגמת עליות המחירים. הצמיחה מתבטאת גם במספר כרטיסי האשראי הפעילים של החברה שגדלו במהלך הרבעון הראשון ב-2.1% ל-3.54 מיליון כרטיסים.
ההפרשות להפסדי אשראי עמדו על 40 מיליון שקל, ירידה של 2.4% לעומת הרבעון המקביל. במהלך הרבעון הנוכחי חלה עלייה של 23 מיליון במחיקות נטו לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אולם בשורה התחתונה חלה ירידה בהפרשות להפסדי אשראי בעקבות ירידה בהיקף החובות הבעייתיים.
הפעילות המרכזית שבה אין עדיין חזרה לשגרה היא בביקוש להלוואות. תיק האשראי הצרכני של החברה ירד ברבעון הראשון ב-1.5% ל-7.26 מיליארד שקל. בחישוב של 12 חודשים אחורה מדובר עדיין בצמיחה של 5.7%.
בדומה לבנקים ולשאר חברות כרטיסי אשראי, גם כאל נטלה חלק במתווה ההקלות של בנק ישראל, שכלל אפשרות להקפאת הלוואות ומתן פטור מעמלות לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה.
בכאל מציינים כי עלות ההקלות שנתנה כאל ללקוחותיה ושנוצלו עמדה על 15 מיליון שקל, זאת בעוד ניצול מלא של ההקלות עומד על 27 מיליון שקל. עוד עולה מהנתונים כי סך ההלוואות שנמצאות בדחיית הלוואות בעקבות המלחמה עומד על 300 מיליון שקל, המהווה 3.3% מסך תיק האשראי של החברה.
כאל שבשליטת בנק דיסקונט נמצאת בימים אלה בתהליך למכירתה, כיוון שלפי החוק בנק דיסקונט מחויב למכור אותה עד לשנת 2026.
לנוכח המלחמה שמרחיקה פעילות של משקיעים זרים, ביקשו בדיסקונט ממשרד האוצר ארכה במכירה, ובימים אלה מקודם שינוי חקיקה שיאפשר דחייה של המכירה עד לאוקטובר 2026.
כחלק מההכנות למכירתה ולשיפור בביצועיה, ביצע הלוי שינויים משמעותיים בהנהלת החברה, שכללו עזיבה של מנהלים בכירים וגיוסים מנהלים מבחוץ.