$
הייטק והון סיכון

SoftWheel גייסה 10 מיליון דולר לפיתוח גלגל חכם

החברה, בוגרת חממת RAD, החלה את דרכה בפיתוח כסא גלגלים מתקדם וכיום עוסקת בפיתוח גלגלים בעלי חיישנים מיוחדים. את סבב הגיוס, השלישי של סופטוויל, הוביל בית ההשקעות של אקסלנס

הגר רבט 17:1003.05.17

הסטארט-אפ הישראלי סופטוויל (SoftWheel) השלים סבב גיוס שלישי של 10 מיליון דולר בהובלת בית ההשקעות של אקסלנס. החברה, שנוסדה ב-2011 היא בוגרת חממת RAD וגייסה עד כה 15 מיליון דולר. בין בעלי המניות בחברה נמנים הפניקס, קבוצת רד בינת, ארי ראב"ד, גיל אגמון, וקבוצת אלייד.

המטרה המקורית של החברה שייסד גילי וולף הייתה פיתוח כסא גלגלים מתקדם - וכיום היא מייצרת גלגלים חכמים למגוון גדול של כלי רכב. הפיתוח לכסא הגלגלים הוא המוצר הראשון שהוציאה לשוק, שנמכר כיום ביותר מ-200 נקודות ברחבי העולם ולחברה הסכמים עם שלוש מחמש היצרניות הגדולות בעולם בתחום.

 

גלגלי סופטוויל גלגלי סופטוויל צילום: יח"צ

 

הגלגל שפותח בחברה מצויד בבולמי זעזועים שמחליפים את החישורים המסורתיים וכולל גם חיישנים שאוספים מידע על הנסיעה. "גלגלים זה מוצר שלא נעשו בו שינויים כבר מאות שנים" אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל סופטוויל דניאל בראל. "הטכנולוגיה שלנו מגדילה את הבטיחות, מספקת חסכון באנרגיה, הנעה חכמה והפחתת משקל וכוללת יכולות גבוהות של איסוף דאטה. למעשה, הנוכחות שלנו בתוך הגלגל, החלק שהכי קרוב לכביש, הפכה אותנו לחברה היחידה שיודעת לחשב את כמות האנרגיה הנדרשת בהגעה מנקודה לנקודה".

 

גלגלי האופניים של סופטוויל נמצאים כבר בשלב הפיילוט בכמה ערים מרכזיות באירופה וארה"ב והחברה משתפת פעולה הן עם עיריות והן עם החברות שמפעילות את מערכי האופניים העירוניים. "מדובר בשוק עצום" אמר בראל, "בניו יורק למשל יש 12 אלף זוגות אופניים ועיריית לוס אנג'לס הכריזה לאחרונה שהתקציב המיועד שלה לתחום יעמוד על 2.5 מיליארד דולר לעשור הקרוב". החברה צפויה להוציא גם אופניים ראשונים לשוק הקמעונאי לקראת תחילת שנה הבאה, אבל יהיה מדובר במותר נישתי שמחירות יעמוד על כ-30 אלף דולר לזוג.

 

"הסבב הנוכחי הוא רק שלב ראשון. היה חשוב לנו לגייס משקיע מוסדי ישראלי בשלב זה, אבל צפוי סבב גדול יותר שנמצא כבר בשלבים מתקדמים", הוסיף בראל.

 

סופטוויל מעסיקה כיום 30 עובדים ויש לה שני פסי ייצור בישראל, אחד בארה"ב ואחד שנמצא בשלבי בנייה באירופה. "הייצור בארץ חשוב לנו מאוד", הסביר בראל. "זה מאוד לא טריוויאלי היום להחזיק פס ייצור שלם בארץ, במיוחד בתחום שקשור להנדסת מכונות ואלקטרוניקה, אבל חשוב לנו מאוד לשמור על הייצור המקומי, למרות שאנחנו מגיעים לרמות שבהן יש מגבלות ייצור, אין מספיק רתכים בשוק, למשל, וכסטארט-אפ קשה לנו מאוד לייצר יכולות. אז יצאנו גם לחו"ל".

 

לסופטוויל הסכם אסטרטגי עם חברת הענק האמריקאית ניומושן (NUMOTION) במסגרתו משווקים כל מוצרי SoftWheel המיועדים לשוק כסאות הגלגלים בארצות הברית, בשת"פ הנמדד בשווי של מיליוני דולרים בשנה. בימים אלו צפויה החברה הישראלית להוביל פעילות משמעותית בתחום התחבורה השיתופית, עם פרויקטים במדריד, מילאנו, ניו יורק, לוס אנג'לס ועוד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x