• תפריט
הייטק והון סיכון

למונייד משיקה את הפלטפורמה שלה באילינוי ומתכוונת להגיע השנה לרוב השוק האמריקאי

הסטארט-אפ הישראלי הוקם ב-2015 ופיתח מודל של ביטוח מבוסס על ערבות הדדית של המשתמשים. החברה מתכננת להגיע לכ-97% מהאוכלוסייה האמריקאית עד סוף השנה הנוכחית

הגר רבט 14:1104.04.17
חברת הסטראט-אפ הישראלית למונייד משיקה היום (ג') את שירותי הביטוח שלה במדינת אילינוי, חצי שנה לאחר ההשקה הראשונה בניו יורק. החברה שהוקמה בשנת 2015 על ידי שי וינינגר ודניאל שרייבר המשמשים כנשיא ומנכ"ל החברה בהתאמה, מציעה ביטוח רכוש לבעלי בתים ולשוכרי דירות, בשיטה המזכירה את "הלוואות העמיתים", שבה המשתמשים עצמם יערבו לתוכנית הביטוחית של חבריהם.

 

החברה הכריזה בנובמבר 2016 על הגשת בקשות לרישיון ב-47 מדינות ברחבי ארה"ב והיא מתכוונת להגביר משמעותית את קצב ההתרחבות בהמשך השנה ושואפת להגיע ל-97% מהאוכלוסייה האמריקאית עד סוף 2017.

מימין שי וינינגר ודניאל שרייבר מימין שי וינינגר ודניאל שרייבר צילום: יעל וויסנר-לוי

 

"ההשקה בניו יורק הצליחה מעל ומעבר לציפיות שלנו ואנו מבטחים כיום כמה אלפי בתים באזור" אומר ל"כלכליסט" מייסד ונשיא למונייד שי וינינגר. "גילינו שיש צורך אמיתי במוצר כמו שלנו והכפלנו את מספר המצטרפים לשירות פי כמה וכמה מחודש לחודש".

 

"תעשיית הביטוח רעבה לשיבוש (דיסרפשיין), גם מהצד של החברות עצמן וגם הצד של הלקוחות. אחת השאלות המרכזיות שהעסיקו אותנו לפני ההשקה היא האם לאנשים יהיה אכפת וגילינו שכשעושים דירספשיין בתחום, גם אם הוא נחשב לתחום משעמם, זה מעורר עניין אצל אנשים. חששנו גם ממתקפה חזיתית מצד התעשייה אבל היא פחות אגרסיבית כלפינו מכפי שציפינו", מסכם וינינגר את הפעילות בניו יורק.

 

"אנחנו הולכים לראות הרבה מאוד ניסיונות חדשים בתחום הביטוח", מנבא וינינגר. "הצתנו להבה שיהיה קשה מאוד לכבות אותה. זו תעשייה שישנה 30 שנה וכעת אני שומע מבכירים בחברות הביטוח הגדולות שהן מעוניינים לעשות דברים חדשים בתחום. אבל ככל שהחברה גדולה יותר כך קשה לה יותר לחדש. כשחקן חדש אנחנו יכולים לעשות שינויים מהירים בלי לסכן מיליוני לקוחות".

 

על ההערכות לפעילות באילינוי אומר וינינגר: "אנחנו משפרים את הפוליסה כל הזמן. זה אתגר כי העולם הזו רגולטורי מאוד, אבל המטרה היא ליצור פוליסה שאנשים יכולים להבין בלי סעיפים נסתרים, ובעמודים בודדים".

 

למונייד לא מתכוונת לפתוח משרדים נוספים בארה"ב כרגע וממשיכה לפעול מהמשרדים בניו יורק שמעסיקים כרגע כ-20 עובדים. "אנחנו שואפים ליצור יחס הפוך בין כמות העובדים להצלחה המסחרית של המוצר" אומר וינינגר. " מעבר לחסכון הגדול בעלויות, תרבות כזו דוחפת את החברה לעבוד על אוטומציה ובינה מלאכותית ולמצוא דרכים יצירתיות לפתירת בעיות בכל תחום".

במהלך 2016 השלימה למונייד גיוסי הון של 60 מיליון דולר. בין המשקיעים: גוגל ונצ'רס, קרן הון הסיכון האמריקאית ג'נרל קטליסט, Thrive Capital השייכת לג'וש קושנר שהוא מבעלי חברות הביטוח הדיגיטליות הגדולות בארצות הברית וגם אחיו של ג'ראד קושנר הנשוי לאיוונקה טראמפ וטאסק קפיטל המתמחה בנושאים רגולטורים, סקויה קפיטל, אלף ו-XL Innovate קרן ההשקעות של חברת הביטוח XL.

בטל שלח
    לכל התגובות