• תפריט
ועידת המובייל 2017

Mobile 2017

"תן לי משהו מעניין לקרוא": הצ'ט-בוטים הם הדבר הבא בתחום צריכת התוכן

איתן גלאי, ממייסדי חברת המלצות התוכן אאוטבריין, סיפר בוועידת מובייל 2017 של "כלכליסט" על הפיילוט המוצלח של הצ'ט-בוט שפיתחה לאחרונה ל-CNN. לאתר החדשות נוספו עוד 2 מיליון קליקים ביום, וצמיחה של 10% במוצר בשבוע

הראל עילם 12:3131.10.16

"אנחנו עומדים בפתח למהפכת הצ'ט-בוטים - זה הטרנד החם ביותר בעולם הטכנולוגיה. כולם מדברים על זה וכולם מתחילים להשתמש בזה. אבל בשביל להבין את המהפכה הזאת, צריך לחשוב על האבולוציה של צריכת התוכן בחמישים השנה האחרונות" כך אומר איתן גלאי, מיייסדי חברת אאוטברייאן, בפתיחת מושב הצ'ט-בוטים בוועידת Mobile 2017 של כלכליסט.

 

"בעבר, צריכת התוכן הייתה מאוד מוגבלת - היינו שומעים כמה תחנות ברדיו, ערוץ אחד בטלוויזיה וקוראים מספר עיתונאים, אבל היו קובעים לנו מה אנחנו צורכים ומה אנחנו צופים. בשנות התשעים, כאשר נכנס האינטרנט לחיינו, הוא היה עדיין אינטרנט טיפש: דפים סטטיים שלא היה הרבה מהם. אבל בשנות האלפיים החלו הרשתות החברתיות, ולצד זאת האפשרות לחפש תוכן. בעשור הנוכחי אנחנו כבר בדור הגילוי: אנחנו מתנתקים מערוצי התוכן הישירים ומוצאים דרכים למצוא תוכן בעצמנו, ועוברים מתוכן שנדחף אלינו, לתוכן שאנחנו מושכים אלינו".

 

"אאוטברייאן הייתה חלק אינטגרלי ממהפכת הגילוי של תוכן - היא יצרה מערכת המלצות שמאפשרת למנהלי אתרים להעשיר את התכנים שלהם וגם מייצרת עבורם הכנסות. "אנחנו לקחנו את כל החוכמה והתובנה שלמדנו בעשור האחרון מעבודה עם אתרי אינטרנט, לעולם המסרים המיידים והצ'ט-בוטים", הבטיח גלאי.

 

 

איתן גלאי ממייסדי Outbrain בוועידת המובייל 2017 איתן גלאי ממייסדי Outbrain בוועידת המובייל 2017 צילום: צביקה טישלר

 

ההזדמנויות, הוא אומר, הן אדירות. "עבור המשתמש, הוא יכול לגשת לנותני שירות בלי צורך להרשם, לחפש עבור כתובת אתר באינטרנט או להתקשר. גולש שעושה שימוש בצ'ט בוט של דומינוס פיצה, למשל, לא צריך לעבור על המבצעים על דומינוס פיצה, הצ'ט בוט יספר לו על כך ויאפשר לו להזמין פיצה בטקסט טבעי. "זה גם חשוב עבור המפרסמים - הם מצידם יכולים לגשת בצורה אישית למקום שבו רוב הגולשים נמצאים", אומר גלאי.

 

אאוטבריאן פיתחה לאחרונה את הצ'ט-בוט של CNN, ולפי גלאי הדבר חולל שינוי אמיתי בתהליכי הגלישה וצריכת התוכן הגולשים. "התוצאות מרשימות, למרות שאנחנו עדיין בתחילת הדרך ורק בבטא". הוא מוסיף כי מאז השקת הצ'ט-בוט, נוספו ל-CNN שני מיליון קליקים ביום, עם שיעור צמיחה של 10% בהיקף המשתמשים החדשים מדי שבוע, ו-90% חוזרים להשתמש בצ'ט-בוט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x