$
הייטק והון סיכון

Datorama מגייסת 32 מיליון דולר בהובלת לייטספיד

החברה הישראלית שגייסה עד כה 50 מיליון דולר פיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח פעולות שוק ואופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים. בעקבות הגיוס היא מתכוונת להגדיל את מספר העובדים שלה בישראל ובעולם

מאיר אורבך 15:2012.09.16

חברת Datorama הישראלית גייסה 32 מיליון דולר בסיבוב שלישי בהובלת הקרנות LightSpeed Venture Partners, ו-Marker LLC. המשקיעים הקיימים, Innovation Endeavors של אריק שמידט הצטרפו גם הם לסיבוב. החברה, שנוסדה בשנת 2012, גייסה עד היום כולל הגיוס הנוכחי כ- 50 מיליון דולר. דטורמה פיתחה טכנולוגיה לאופטימיזציית קמפיינים פרסומיים, שמאפשרת לגורמי שיווק ופרסום לקבל תובנות מהירות על יעילות הקמפיין.

 

דאטורמה תשתמש בכסף שגויס בראש ובראשונה כדי להגדיל את ההשקעה ביכולות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה של הטכנולוגיה שלה. בנוסף, החברה מתכננת להגדיל את הנוכחות הבינלאומית שלה מעבר ל 14 המשרדים הקיימים כיום למדינות נוספות.

 

צוות Datorama צוות Datorama צילום: Datorama

 

בשיחה עם "כלכליסט" אומר רן שריג מייסד ומנכ"ל החברה שדאטורמה הבינה שאם היא רוצה לגדול היא צריכה להגדיל את המשאבים שלה בצורה משמעותית. "אנחנו מתכוונים להגדיל את מספר העובדים שלנו כאן בישראל ובעולם", אומר שריג.

 

"זה זמן מרגש עבור החברה," מוסיף שריג. "השלב הבא מבחינתנו הוא המשך הפיתוח של המוצר שלנו - שימוש בבינה מלאכותית לתחום ניתוח פעילויות השיווק"

 

המערכת שפיתחה דאטורמה מאפשרת אינטגרציה מהירה של כל המידע המגיע ממערכות רבות ושונות במחלקות השיווק והפרסום. על ידי שימוש בבינה מלאכותית, המערכת מאפשרת חיבור אוטומטי של מספר הולך וגדל של ערוצי שיווק, הדיגיטליים והמסורתיים, מערכות ה CRM, המכירות ומידע מכל מקור אחר שהארגון עובד איתו.

 

"הצוות בלייטספיד נלהב לעבוד עם דאטורמה ובטוח שהחברה תמשיך לספק ערך עצום לבסיס הלקוחות ההולך וגדל במהירות," אומר דוד גוסרסקי, שותף בלייטספיד. "אנחנו בטוחים שהחברה תצמח ותבלוט בתחום בשנים הבאות".  

 

לפי חברת המחקר זירה Zirra, דאטורמה הצליחה להוכיח צמיחה משמעותית במכירותיה בארה"ב, בין השאר הודות לעיבוי משמעותי של מערך המכירות שלה במדינה. עם זאת, ייתכן כי שוויה של החברה מוערך יתר על המידה בשל הצלחתה בארה"ב במקום הסתמכות על יתרון טכנולוגי מובהק ביחס למתחרות. קודם לגיוס עמד שוויה המוערך של דטורמה על 95-115 מיליון דולר, ואילו לאחריו הוא מתקרב ל-200 אחרי הכסף.

 

הנוכחות של דאטורמה בארה"ב, כמו גם נתוני הטראפיק וגוגל טרנדס מעידים על צמיחה גבוהה גם במונחי חיפוש אורגני, והיא נהנית הן מהצלחותיה במכירות לסוכנויות פרסום בארה"ב והן מצמיחה כללית של תחום האנליטיקס לשיווק מקוון. היא נשענת אמנם על קמפיינים פרסומיים גדולים שהיא מפעילה ברשת, אבל מצליחה להוכיח שנתוני החיפוש האורגני שלה הולכים ועולים. אופק האקזיט של החברה מוגבל למספר מועט של שחקניות, הגדולות שבהן הן סיילספורס, אורקל, אדובי ואולי IBM.

 

הצלחת ההשקעה של לייטספיד בדאטורמה תבוא לידי ביטוי אם החברה תצליח להוכיח יכולת פריסה של המוצר שלה בסוכנויות פרסום בכל הגדלים. כמו כן, החברה צריכה להתמודד עם האתגר של פישוט המוצרים שלה לשימוש על ידי עובדי הארגונים לקוחותיה, וכן בפני אתגר החדירה לקמפיינים במובייל, ובמיוחד בתחום ה-in app, כלומר מכירות בתוך האפליקציות. בתחום זה, היא צפויה לתחרות מכיוונה של AppsfFlyer הישראלית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x