• תפריט
הייטק והון סיכון

רכישה נוספת בתחום הגיימינג: חברת שייקר נרכשה על ידי חברה אמריקאית

חברת המשחקים הישראלית ששינתה את שמה ל-Scene53 עברה לתחום של פיתוח משחקים מרובי משתתפים למובייל. היא נרכשה על ידי PLAYSTUDIOS שמתמחה במשחקים מעולם הקזינו בעסקה שמוערכת בכמה עשרות מיליוני דולרים

מאיר אורבך 13:3010.08.16

חברת המשחקים הישראלית Scene53 נרכשה על ידי חברת PLAYSTUDIOS. סנס53 הוקמה תחת השם Shaker וגייסה על פי IVC כ-20 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה פיטנגו, אינוביישן אנדברס של אריק שמידט, יו"ר גוגל, מנלו ונצ'רס האמריקאית, ומוטורולה מוביליטי. הרוכשת היא מפתחת של משחקי קזינו שנחשבת לחברה גדולה בתחומה. סכום הרכישה לא נמסר, אבל הוא מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים. על פי הערכות, העסקה משלבת מזומן ומניות.

 

Scene53 פיתחה משחקים מרובי משתתפים לתחום הקזינו ומעתה תיקרא פלייסטודיוס ישראל ותתמקד בפיתוח המשחק שאותו פיתחה. זו הרכישה השנייה בזמן קצר של חברת משחקים ישראלית. קדמה לה רכישת הענק של פלייטיקה ב-4.4 מיליארד דולר.

 

מתוך POP! Slots מתוך POP! Slots apple store

 

"אנחנו שמחים לקבל את הצוות הישראלי לחברה שלנו", אומר אנדרו פסקל, מנכ"ל פלייסטודיוס. " Scene53 פיתחה פלטפורמה מדהימה להריץ משחקים מרובי משתמשים. הם השתמשו בה ליצור חוויה מאוד ייחודית ואנחנו הבחנו בפוטנציאל ליצור ביחד משהו משמעותי".

 

מייסדי Scene53 הם יונתן מאור, עופר רונדשטיי, גד מאור, אדם רקיב, יוסי סעדון, אלדד אבל, עודד מימון ומישר מאירי. Scene53 החלה את דרכה כמפתחת של שייקר אשר היתה מיזם למפגשים חברתיים ברשת. שייקר פיתחה אפליקציית היכרויות לפייסבוק ולטלפון החכם המדמה בר וירטואלי שבו ניתן לפגוש חברים וזרים דרך אווטארים שמבוססים על פרופיל הפייסבוק של המשתמשים והתמונות שבו.ערוץ ההכנסות מאפליקציית ההכרויות היה אמור להגיע ממיקרו תשלומים על הזמנת משקאות וירטואלים, אלא שהאפליקציה לא זכתה להצלחה והיקף ההכנסות ממשקאות היה קטן מהצפוי.

 

עם זאת, שייקר נחשבה בעבר לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות בזירת האינטרנט והמובייל הישראלית. היא זכתה במקום הראשון בתחרות Disrupt היוקרתית של TechCrunch.  

 

בשיחה עם "כלכליסט" אומר יונתן מאור, שמשמש כיום כמנכ"ל, "הקמנו את החברה ב-2011 עם חזון להרים פלטפורמה למפגשים חווייתים על גבי הרשת החברתית והמוצר הראשון שהשקנו היה שייקר. בארצות הברית הקמנו פלטפורמה לאירועי רשת עם מוזיקאים, ספורט, חיפושי עבודה ועוד. המודל העיסקי לא היה מוצלח בהתחלה. היו המון כניסות לאירועים שלנו אבל זה דרש מאיתנו השקעה מטורפת. כשהבנו שיצרנו כאן משהו מיוחד החלטנו לפנות למשחקים מרובי משתמשים למובייל.

 

"המשחק הראשון לאייפד שפיחתנו זכה להצלחה רבה ובעקבותיו חתמנו על שיתוף פעולה עם פלייסטודיוס. ביחד פיחתנו משחק מרובה משתמשים שמדמה את עולם הקזינו, ובעקבות ההשקה הראשונית והמוצלחת, פלייסטודיוס החליטו להמר ולרכוש אותנו", אומר יונתן מאור. "אנחנו מעסיקים כיום 30 אנשים שכולם יישארו בחברה בעקבות הרכישה. כבר כיום יש לנו 120 אלף משתמשים למשחק החדש שלנו עם הכנסות גבוהות מאוד". 

 

פלייסטודיוס מחזיקה כיום במספר משחקים ומותגים דוגמת myVEGAS. החברה אף מייצגת משחקים של בתי הקזינו הגדולים בווגאס דוגמת MGM Grand, Bellagio, ARIA, ועוד. החברה אף מעניקה במשחקיה פרסים לבתי הקזינו ובתי המלון שלהם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x