• תפריט
הייטק והון סיכון

Engie מגייסת 3.5 מיליון דולר להתקן לניטור תקלות ברכב

הסטארט-אפ הישראלי פיתח התקן שמתחבר למחשב ברכב באמצעות בלוטות', מזהה תקלות ומציע הצעות מחיר ממוסכים קרובים. בין המשקיעים הקרן החדשה של ג'ו לונסדייל שזו השקעתה הראשונה בישראל

אסף גלעד 17:1726.07.16

אנג'י (Engie), חברת הסטארט-אפ שמסייעת לנהגים לאתר תקלות ברכב מבלי להגיע למוסך, גייסה 3.5 מיליון דולר בהובלת מועדון האנג'לים OurCrowd של ג'ון מדבד, ובהשתתפות שורה של קרנות שמתמחות בהשקעה בתחום האוטומוטיב, בהן Motus VC, Ton Ventures ו-8Partenrs, הקרן החדשה של 8Formation שהקים ג'ו לונסדייל, ממייסדי ענקית הסייבר פלנטיר, שזו לה ההשקעה הראשונה בישראל. את ההשקעה מטעם 8Formation הובילה קימי סקוטי, שותפה בקרן שמחפשת כעת בישראל השקעות נוספות.

עוד השתתפו בסיבוב הגיוס Elevator Fund הישראלית, קרן ההשקעות של מאיץ האלבייטור, וכן אורי לוין, ממייסדי Waze, ומשקיע סדרתי במיזמים טכנולוגים הקשורים במימון המונים, כלכלת השיתוף ושקיפות, שגם היה למשקיע הראשון בחברה. לוין משמש גם כיו"ר אנג'י מאז הקמתה ב-2014. החברה מחשיבה את הסבב שהוכרז היום (ג') כסבב סיד שהחל להתרקם כבר עם הקמתה לפני כשנתיים.

 

מייסדי Engie. מימין: גל אהרון, ירדן גרוס ואלון הנדלמן מייסדי Engie. מימין: גל אהרון, ירדן גרוס ואלון הנדלמן צילום: גמבא צלמים

 

באנג'י פיתחו התקן המתחבר למחשב הרכב באמצעות רכיב בלוטות'. הרכיב מנטר את מצב הרכב, מזהה תקלות, מאבחן אותן ומציע לנהג הצעות מחיר ממוסכים בקרבת מקום. בחברה מדווחים על "חוק פארטו" של התקלות: מרבית התקלות הנצפות חוזרת על עצמן כמעט בכל הדגמים: תקלות מנוע, ממיר קטליטי, פלאגים וחיישנים. ההתקן יכול להתריע לקראת טיפולים שונים, לעדכן על הצורך להחליף מצבר וכן לספק מידע על צריכת הדלק. ועם זאת, הוא אינו מסוגל לנטר תקלות מכניות כמו שחיקת בלמים או פרונט שאינו מכוון.

 

רכיב הבלוטות' מתאים לרוב דגמי מנוע בנזין החל משנתון 2002, למעט רכבי יוקרה מיוחדים ומספר דגמים היברידיים, ודגמי דיזל החל משנתון 2004. בשלב זה ההתקן אינו תומך ברכבים חשמליים וברכבים המונעים בגז, אך באנג'י מבטיחים להשיק התקן גם לרכבים אלה בחודשים הקרובים. אנג'י מוכרת את ההתקן במחיר של 55 שקל, והוא מתחבר לשקע ה-OBD של הרכב המצוי מתחת ללוח המחוונים. בחברה טוענים כי ההתקן נמכר ונשלח במחיר עלות, ואת ההכנסות מייצרת החברה ממוסכים שהאפליקציה הפנתה אליהם נהגים.

 

בשוק העולמי פעילות חברות רבות המייצרות חיישני ניטור תקלות רכב, בהן Carista, Carly, Sacntool ו-ieGeek. עם זאת, אנג'י מתהדרת בכך שהיא היחידה שעוסקת הן בניטור תקלות והן באספקת הצעות מחיר ממוסכים סמוכים באמצעות האפליקציה המבוססת על השוואות מחיר. במקביל, המערכת אוספת נתונים מאלפי רכבים, מה שמעניק לה יכולת לאבחן תקלות באופן מושכל יותר ולחזות תקלות בהתאם להתנהגות הרכב. ראיית הרוחב שלה לגבי טיפולי רכב מאפשר לה להעריך את אמינות הדגמים השונים, להדריך נהגים כיצד לטפל בתקלות נפוצות וכן להציג טווח מחירים סטנדרטי עבור כל אחד מהטיפולים.

 

אנג'י הוקמה על ידי המנכ"ל ירדן גרוס, סמנכ"לית השיווק גל אהרון ואלון הנדלמן המשמש כסמנכ"ל המוצר, והיא מעסיקה 14 עובדים במשרדים ברחוב יגאל אלון בתל אביב. מייסדיה מבקשים למנוע את התלות העודפת של הנהגים במוסך. לפי הודעתה, עד כה הצטרפו אליה 200 מוסכים והאפליקציה שלה זכתה לכמעט 100 אלף הורדות בחנות גוגל פליי.

בטל שלח
    לכל התגובות