$
הייטק והון סיכון

טאבולה רוכשת את קונברט מדיה הישראלית

קונברט מתמחה בשילוב וידיאו בעמודי תוכן ותסייע לטאבולה להרחיב את פעילותה בתחום ולהתחרות בחברות ענק כמו פייסבוק ויוטיוב. סכום העסקה מוערך ב-60-50 מיליון דולר

מאיר אורבך 16:0026.07.16

חברת קידום התוכן טאבולה רוכשת את חברת קונברט מדיה הישראלית. שתי החברות סירבו למסור את סכום העסקה אך על פי הערכה היא מסתכמת ב-60-50 מיליון דולר ותשלב בין מזומן למניות. שתי החברות הוקמו בשנת 2007 ובשתיהן מושקעת קרן הון הסיכון הישראלית פיטנגו. בעקבות הרכישה, 60 עובדי קונברט מדיה בישראל וארצות הברית ישתלבו בטאבולה, לרבות מנכ"ל ומייסד החברה יואב נווה. לנוכח העובדה שהחברה קיימת כתשע שנים זה אינו אקזיט גדול במיוחד למשקיעי קונברט, אבל הוא מהווה תוספת חשובה מאוד לטאבולה אשר מרחיבה בעזרתו את יכולות הווידיאו שלה בתחום הפרסום.

 

קונברט מדיה מפתחת טכנולוגיות וידיאו לשילוב בעמודי תוכן ומאפשרת שילוב של פרסומות על פי התוכן. היא גייסה עד היום כ-7.5 מיליון דולר מפיטנגו וספארק קפיטל, ובנוסף קיבלה בתחילה דרכה מענקים מטעם המדען הראשי במשרד הכלכלה. בין המשקיעים בקונברט בשלב הסיד קבוצת האנג'לים של ירון קרני.

 

מימין: אדם סינגולדה מייסד טאבולה ויואב נווה מייסד קונברט מדיה מימין: אדם סינגולדה מייסד טאבולה ויואב נווה מייסד קונברט מדיה צילום: יח"צ

 

בשיחה עם "כלכליסט" אומר אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה "התחרות האמיתית שלי היא עם פייסבוק שהיא חברת גילוי התוכן הגדולה בעולם כיום. אם פייסבוק היא הפיד הכי גדול בעולם, אנחנו מספר 2 על פי כל מדידה. בעשר השנים הקרובות אני רוצה להרחיב את התוכן שאני מספק ולכלול בו סרטוני וידיאו, מוצרים ואינפורמציה. בניגוד למנועי חיפוש, אני רוצה להציג לך בפיד גם דברים כמו המלצות להתקין אפליקציה, המלצות תוכן ועוד. פייסבוק היא אמנם חברת גילוי גדולה אבל סגורה. אנחנו פתוחים לגמרי ורוצים את כולם.

 

"אם היום אני מגיע למיליארד אנשים בחודש ול-15 מיליארד הפניות תוכן. באמצעות קונברט מדיה אני יכול להגיע בתוך זמן לא רב למיליארד צפיות בווידיאו ולהיות כמו פייסבוק, יוטיוב וסנאפצ'ט בתחום הזה", הוא מוסיף.

 

אדם סינגולדה. רוצה להתחרות בפייסבוק אדם סינגולדה. רוצה להתחרות בפייסבוק צילום: אוראל כהן

 

טאבולה מדווחת על גידול חד במכירות של קונברט מדיה: ב-2014 רשמה החברה מחזור מכירות של מיליוני דולרים בודדים וב-2015 מחזור המכירות שלה עמד על 50 מיליון דולר. תקציב הפרסום בדיגיטל אומנם זינק בשנים האחרונות, אבל תחום הווידיאו עדיין לא צמק את הפער.

 

בעקבות הרכישה של קונברט מדיה, טאבולה תוכל להציע חווית משתמש טובה יותר. בזכות השילוב של טכנולוגיות הפרסונליזציה של טאבולה הצרכנים יקבלו את הווידיאו ברגע שהוא הכי מתאים להם. "יש סינרגיה רבה בנינו לבין חברת טאבולה בכל הרמות - טכנולוגיה, עסקים ולקוחות. כיום, כשמשתמשים מפעילים יותר ויותר חוסמי הפרסומות וסינון תכנים, חברות חייבות להציע לצרכנים חוויה אחרת", אומר יואב נווה, מייסד ומנכ"ל קונברט מדיה. לשתי החברות יש כיום מספר רב של לקוחות משותפים ביניהם Tribune Media, Salon, The Hill, American Media ועוד .

 

"עבורי זו סגירת מעגל. התחלתי את טאבולה כחברה לגילוי תוכן בתחום הווידיאו", אומר אדם סינגולדה. " וידיאו הוא התחום החם ביותר ברשת כרגע. פייסבוק דוחפת וידיאו בכל דרך אפשרית וגם אנחנו נהיה שם בכל הכח".

 

הרכישה היא חלק מזרם גדול של רכישות של חברות ישראליות על ידי ישראליות. לאחרונה רכשה איירון סורס את טיים רייל, מלאנוקס את איזיציפ, קומו את חברת קיפרז ועוד. ב-2014 רכשה טאבולה את חברת פרפקט מדיה בעסקה שהוערכה בכ-50 מיליון דולר.

 

טאבולה הוקמה בשנת 2007 על ידי אדם סינגולדה ומעסיקה כיום כ-350 עובדים מתוכם למעלה מ-100 בישראל במרכז הפיתוח של החברה. לאחרונה נחשף בכלכליסט שהחברה שכרה משרדים חדשים ברמת גן. עד היום גייסה החברה מעל ל-150 מיליון דולר בין המשקיעים קרן ההשקעות פידיליטי, חברת ההוצאה לאור Advance Publications, הבעלים של Condé Nast, קרן ההון סיכון של חברת התקשורת קומקאסט, המשקיע קרלו דה בנדטי, Groupe Arnault הבעלים של ענקית המותגים LVMH וחברת המדיה יאהו יפן, הקרנות מרקר ואוורגין והמשקיע הפרטי והיזם אייל גורה. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x