$
חדשות טכנולוגיה

הדפדפן הנורבגי אופרה יימכר לתאגיד סיני תמורת 600 מיליון דולר

התאגיד ביקש לרכוש את חברת התוכנה כולה תמורת 1.2 מיליארד דולר אבל העסקה לא זכתה לאישורים הדרושים, תחת זאת הוא ירכוש חלק מפעילות האינטרנט, ובראשה דפדפני הדסקטופ והמובייל

עומר כביר 13:0718.07.16
העסקה למכירת חברת התוכנה אופרה לקבוצה של חברות סיניות, לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, נכשלה ולא תצא אל הפועל – כך הודיעה היום החברה. תחת זאת, צפויה החברה למכור חלק מהפעילות הצרכנית שלה, ובראשה דפדפן אופרה, בעסקה בשווי 600 מיליון דולר.

 

בפברואר הודיעה אופרה שדירקטוריון החברה אישר הצעת רכישה מצד תאגיד של חברות סיניות, שכולל את חברות הטכנולוגיה הסיניות Kunlun ו-Qihoo 360, בגיבוי פיננסי של קרנות ההשקעות Golden Brick ו-Yonglian. העסקה הותנתה באישור רגולטורים בסין ובארה"ב, ואולם, בשבוע שעבר הזהירה החברה שהעסקה עוד לא קיבלה את האישור הדרוש, מבלי לציין איזה רגולטור לא נתן את אישורו.

 

 

כעת מודיעה החברה על ביטול העסקה המקורית, ועל יציאה לפועל של עסקה חדשה. במסגרתה, ירכוש התאגיד חלק מפעילות האינטרנט של אופרה, ובראשה את דפדפני הדסקטופ והמובייל שלה, מוצרי שיפור הביצועים והגנת הפרטיות שלה ואת 29% שמחזיקה אופרה בחברת התוכנה הסינית nHorizon. העסקה לא כוללת את Opera TV ואת החברה הבת Opera Mediaworks. גם עסקה זו מותנית באישור רגולטורי, ובאופרה מעריכים שהיא תיסגר במהלך הרבעון השלישי של השנה.

 

אופרה הוא מהדפדפנים הוותיקים בשוק והושק ב-1996, שנה אחרי הגרסה הראשונה של אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט. הדפדפן מעולם לא זכה להצלחה רחבה, אך הצליח לשרוד את התהפוכות הרבות שעברו על עולם הטכנולוגיה בשני העשורים האחרונים, לצבור לעצמו בסיס משתמשים קבוע ונאמן ונחשב לגורם חדשני ונועז בשוק.

 

במשך שנים היה אופרה החלופה הסבירה היחידה לאינטרנט אקספלורר. ואולם המודל העסקי שלו, שהיה מבוסס על גביית תשלום או הצגת פרסומות, מנע ממנו להפוך למתמודד משמעותי חרף יתרונותיו הטכנולוגיים. רק ב-2005, כמה חודשים אחרי השקת הגרסה הציבורית הראשונה של פיירפוקס, זנחו באופרה את המודל העסקי והחלו לבסס את ההכנסות על עסקה עם גוגל, שבמסגרתה מנוע החיפוש של החברה היה ברירת המחדל בדפדפן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x