$
חדשות טכנולוגיה

האזרחים מתבקשים שלא לשוטט בפייסבוק, יש אמוטיקון ברחובות

משטרת בלגיה מזהירה משתמשים שלא לעשות שימוש בכפתורי התגובות החדשים של פייסבוק בטענה שאלה מהווים סכנה לפרטיותם ומאפשרים לרשת החברתית לשפר את אלגוריתם הפרסום שלה

הראל עילם 11:5315.05.16
משטרת בלגיה פרסמה במהלך סוף השבוע האחרון אזהרה חריגה ולא שגרתית – היא המליצה לאזרחים לא להשתמש באמוטיקוני התגובות החדשים של פייסבוק (Reactions). האזהרה פורסמה בראש אתר האינטרנט הרשמי של המשטרה הבלגית.

 

בפברואר האחרון הרשת החברתית שדרגה את כפתור הלייק שלה ואפשרה למשתמשים להגיב לא רק על ידי עשיית לייק לפוסט זה או אחר, אלא לבחור אחד מששה אמוטיקונים שונים שמבטאים מנעד רחב יותר של רגשות – כעס, הפתעה וכו'. הכלי החדש הושק בעקבות הבקשה של משתמשים לכפתור dislike, אבל הוא לא זכה עדיין להצלחה מסחרית משמעותית, ורוב המשתמשים לא עושים בו שימוש. זה לא עצר את משטרת בלגיה מלהתריע על כך שמדובר בסכנה משמעותית לפרטיות הגולשים.

 

כפתורי התגובות של פייסבוק. מנטרים את מצב הרוח של המשתמשים כפתורי התגובות של פייסבוק. מנטרים את מצב הרוח של המשתמשים

 

פייסבוק הכניסה את הכלי, אומרת המשטרה, לא כדי לשפר את חווית השימוש, אלא על מנת שהיא תוכל לשפר את אלגוריתם הפרסומות שלה. זה כמובן לא צריך להפתיע אף אחד – כמעט כל דבר שפייסבוק עושה מונע מהרצון שלה להוון את משתמשיה, אבל המשטרה טוענת כי כל שימוש באמוטיקונים "שוחק" את הפרטיות של המשתמש.

 

"אם תשתמש באמוטיקון שמסמן שאתה במצב רוח טוב, פייסבוק תסיק מכך שאתה יותר מוכן לצפות בפרסומות. פייסבוק מצידה תוכל למכור שטח פרסום על ידי כך שהיא מסבירה למפרסמים שבמצב רוח חיובי, יש סיכוי טוב יותר לקבל תגובה מהגולשים. זאת סיבה מצוינת לא למהר וללחוץ על הכפתור אם אתה רוצה להגן על הפרטיות שלך".

 

המשטרה מנמקת את הניתוח שלה בכך שפייסבוק צירפה רק שישה אמוטיקונים אפשריים ולא מספר גדול יותר – הדבר נועד לעודד את המשתמשים להגיב בתדירות גבוהה יותר. "האייקונים האלו לא רק מקלים עליכם לבטא את הרגשות שלכם, אלא גם מאפשרים לפייסבוק לשפר את הפרסומות שהיא מציגה על הדף שלכם", אמרה המשטרה הבלגית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x