$
חדשות טכנולוגיה

גוגל מעצבת מחדש את יוטיוב בצלמה ובדמותה

שנתיים אחרי שהשיקה את השפה העיצובית הייחודית שלה, גוגל מתחילה ליישם אותה גם באתר הווידיאו הפופולרי שבבעלותה, כרגע רק בארה"ב

הראל עילם 16:1702.05.16

אחרי קרוב לשנתיים, גוגל מתחילה ליישם את שפת העיצוב המזוהה איתה, Material Design, גם באחד מהאתרים הכי פופולרים שלה – יוטיוב.

גוגל השיקה את Material Design ביוני 2014, במטרה להתמודד עם העיצוב השטוח והאלגנטי יותר שאפל הכניסה לממשק מכשירי האייפון עם iOS 7 מספר חודשים לפני כן, בספטמבר 2013. השפה העיצובית של גוגל נועדה להתמודד עם חלק מבעיית הפרגמנטציה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שבה לכל אפליקציה, וידג'ט וממשק מבוסס אנדרואיד היה מראה שונה לחלוטין. Material Design נועדה בעצם להיות מעין נקודת יחוס לכל מפתחי האפליקציות.

המראה החדש של יוטיוב המראה החדש של יוטיוב צילום: venturebeat.com

 

מאז 2014, גוגל עדכנה את רוב אפליקציות אנדרואיד הרשמיות שלה בהתאם לעיצוב החדש, ביניהן גם אפליקציית יוטיוב הרשמית. בנוסף, היא עדכנה חלק מהאלמנטים של כרום, הן בגרסת המובייל והן בגרסה השולחנית. אבל עד כה, רוב אתרי גוגל בגרסה השולחנית לא עודכנו לעיצוב החדש. עכשיו, כחלק מהעדכון של מערכת ההפעלה כרום OS, שהולכת גם היא לאמץ את Material Design, גוגל עומלת על מנת לעדכן את אתריה השונים.

 

צבעי הרקע משתנים צבעי הרקע משתנים צילום: venturebeat.com

 

העיצוב החדש שם דגש גדול יותר על חיפוש, עם שורת חיפוש שנמצאת בראש כל עמוד, ותפריט נגלל ונפתח. ה-Material גם צבעוני יותר ואינו מוגבל לצבעי הלבן והאדום, אלא מקבל אוטומטית צבע רקע שמתאים לסרטון, הערוץ או התפריט שהמשתמש פתח.

 

נכון להיום משתמשים שקיבלו גישה לעיצוב החדש יכולים לבחור אם להשתמש בו או בעיצוב הקלאסי. העיצוב החדש זמין אך ורק למספר קטן של גולשים שנמצאים בארצות הברית, אבל המשתמשים האמריקאים יכולים להפעיל אותו בצורה ידנית דרך ממשק המפתחים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x