$
הייטק והון סיכון

בלעדי לכלכליסט

הפיתוח מרעננה שישפר את חיי מיליוני ברזילאים

פיתוח חדש מהסניף הישראלי של ענקית הסלולר הספרדית טלפוניקה נבחר על ידי אפל כמי שינסה להתגבר על בעיות הקליטה בברזיל, וזאת על ידי מעבר אוטומטי בין סוגים שונים של רשתות

מאיר אורבך 06:4525.04.16

אפל בחרה בטכנולוגיה של מרכז הפיתוח הישראלי של טלפוניקה כדי לאפשר לעשרות מיליוני בני אדם בברזיל להתגבר על בעיות הקליטה במדינה - כך נודע ל”כלכליסט”.

 

הפיתוח, העונה לשם TuGo, מאפשר למנויי חברת הסלולר הברזילאית ויוו (Vivo) המשתמשים במכשיר אייפון לעבור אוטומטית מרשת סלולרית לרשת ויי־פיי כדי לנהל שיחת טלפון באיכות המקסימלית האפשרית באותו הרגע. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת למשתמש לנהל שיחות דרך מספר הטלפון שלו גם באמצעות מחשב נייד וטאבלט. הטכנולוגיה זמינה כעת ל־100 מיליון מנויי ויוו, חברת בת של ענקית הסלולר טלפוניקה, בברזיל.

 

“העבודה עם אפל לא היתה פשוטה, זאת חברה מאוד קפדנית שדורשת מהירות רבה”, אמר ל”כלכליסט” מנהל מרכז הפיתוח של טלפוניקה בישראל גיל כהן. “הם העמידו לוח זמנים מאוד מהיר. העובדה שהיינו הראשונים להציע את הטכנולוגיה בדרום אמריקה נתנה לנו יתרון על פני המתחרים. בזכות העובדה שאפל מחוברת אלינו בברזיל, יתאפשר לנו להתחבר אליה בכל המדינות האחרות בהן פעילה טלפוניקה”.

 

בעיות קליטה שבישראל בכלל לא יכולים לדמיין

 

מרכז הפיתוח של טלפוניקה בישראל החל את דרכו בשנת 2009, עת רכשה הענקית הספרדית (באמצעות חברת הבת O2) את החברה הישראלית ג’ג’ה (Jajah) בכ־200 מיליון דולר. רכישה זו היתה הראשונה של ענקית הסלולר הספרדית בישראל והייתה גם הפעם הראשונה בה נרכשה חברת סטארט אפ ישראלית על ידי מפעיל סלולר. מרכז הפיתוח בישראל ממוקם ברעננה, ומנוהל על ידי גיל כהן, שהיה בעברו בכיר בווקלטק וב־HP. במרכז הפיתוח מועסקים 100 ישראלים, ומלבד זאת המרכז מנהל 100 עובדים אחרים בברזיל, ארנטינה, ספרד ובריטניה.

 

"לפני מספר שבועות אפל השיקה שירות הנקרא (Native Wifi Calling (NWC”, הסביר כהן. “שירות זה מאפשר למשתמשי מכשירי אייפון 5S ומעלה להשתמש בכל יכולות הנייטיב, קרי יכולות המכשיר לשיחה רגילה, בשיחת ויי־פיי. הראשונים להתחבר לשירות זה היו טלפוניקה, באמצעות Vivo”.

 

הצורך הברזילאי לעבור מרשת סלולרית לרשת ויי־פיי נובע מהעובדה כי לחברות הסלולר במדינה אין יכולת לספק כיסוי מלא בכל אזור, וכן מהעובדה כי הערים הברזליאיות צפופות - מה שמכביד על הרשתות הסלולריות שם. “בישראל לא מרגישים בעיה של כיסוי ויי־פיי”, אמר כהן. “המצב בעולם שונה מאוד מבישראל וכך גם בברזיל. בברזיל המצב הזה נובע משתי סיבות מרכזיות - האחת היא צפיפות האוכלוסיה והעומס שהיא יוצרת על הרשתות שם, והסיבה השנייה היא גודלה העצום של המדינה שלא מאפשר ליצור כיסוי מלא שלה. הטכנולוגיה שלנו נותנת למשתמשים בחירה אוטומטית של הרשת האידיאלית עבורם לשימוש באותו זמן”.

 

גיל כהן, מנכ"ל טלפוניקה ישראל, על על העבודה מול אפל: "החיבור היה לא פשוט, זאת חברה קפדנית שדורשת עבודה במהירות גבוהה. "החיבור אליהם יאפשר לנו להתרחב גם למדינות אחרות”	גיל כהן, מנכ"ל טלפוניקה ישראל, על על העבודה מול אפל: "החיבור היה לא פשוט, זאת חברה קפדנית שדורשת עבודה במהירות גבוהה. "החיבור אליהם יאפשר לנו להתרחב גם למדינות אחרות” צילום: עמית שעל

 

גם הטאבלטים והמחשבים הניידים יקבלו מספר

 

לדברי כהן, “TuGo הוא שירות שפותח בטלפוניקה ישראל ובא לכסות על חלק מהקשיים של מפעילות הסלולר בעולם. הפיתוח מאפשר לנו להשתמש במספר הנייד שלנו, בכל העולם, בכל מכשיר (דוגמאת טאבלטים ומחשבים ניידים - מ.א) כדי להוציא ולקבל שיחות על רשת ה־WiFi”.

 

“לקוח TuGo הנמצא במדינה אחרת יכול להתחבר אל רשת הוויי־פיי המקומית, ולקבל ולהוציא שיחות ממספרו באיכות גבוהה מאוד, וזאת ללא קשר לשאלה האם למשתמש בצד השני יש או אין את השירות”.

 

עוד הוסיף מנהל מרכז הפיתוח של טלפוניקה בישראל כי “לצד זה, המשתמש בשירות שלנו יכול לערוך שיחות ועידה, שיחה ממתינה, שיחה מושהית, מעבר בין שיחות ועוד אפשרויות שקיימות עתה רק בשיחות רגילות ולא בשיחות מבוססות רשת דוגמאת וואטסאפ ושירותים אחרים".

 

מנכ”ל אפל טים קוק. TuGo משתמשת בממשק הטבעי של האייפון מנכ”ל אפל טים קוק. TuGo משתמשת בממשק הטבעי של האייפון צילום: איי אף פי

 

כהן גם סיפר על פיתוח מערכת ניהול השיחות, ואמר כי מרביתו נעשה במרכז הפיתוח שנמצא ברעננה, אך גם בספרד. "יש לנו בישראל כ־100 עובדים ועוד 100 עובדים נוספים שאנחנו מנהלים מכאן בברזיל, ארגנטינה, ספרד ואנגליה”, הוא אמר. לדבריו, “מרבית פיתוח השירות נעשה בישראל ובספרד, כאשר בשאר האתרים הפעילות מתקדמת בניהול הלקוחות שלנו”.

 

הפוטנציאל: 21 מדינות שבהן פועלת טלפוניקה

 

טלפוניקה היא אחת מספקיות הסלולר הגדולות בעולם, עם מכירות של למעלה מ-47 מיליארד יורו בשנה בכ-21 מדינות שונות. החברה פועלת באמצעות חברות עצמאיות בכל מדינה, אשר פועלות תחת הגג של החברה הספרדית. לחברה יש כיום כ־321 מיליון מנויים בכל הפעילויות השונות שלה.

 

“כיום, באמצעות החיבור שלנו לאפל, יש 100 אלף משתמשי אייפון בברזיל שמשתמשים בטכנולוגיה שלנו וזו רק ההתחלה”, סיפר כהן. “אנחנו כבר כיום במשא ומתן עם מפעילי טלפוניקה אחרים בעולם להתחבר אלינו. לאחר החיבור הראשוני שלנו לאפל בברזיל, אנחנו נמשיך לחבר מפעילים נוספים לטכנולוגיה שלנו שמאפשרת למעשה חיבור בכל זמן ובכל מקום ובכל מכשיר”.

 

כאן כיחידה עסקית, אבל אנחנו לא מרכז רווח והפסד, מאחר והלקוח העיקרי של השירות שלנו הן חברות הסלולר מקבוצת טלפוניקה”, הוסיף כהן. “בשונה מוורייזון או ענקיות סלולר אחרות שהן חברת ענק אחת, טלפוניקה מורכבת ממספר רב של חברות ברחבי העולם. אנחנו עובדים בימים אלו על שינוי של המודל הזה ואנו מתכוונים לאפשר לנו למכור את הטכנולוגיה שלנו גם למפעילים אחרים וליצור לנו מודל הכנסות עצמאי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x