אחרי 3 ימים מעל האוקיינוס, המטוס הסולארי נחת בסן פרנסיסקו
ה-Solar Impulse 2 צלח מרחק של 4,740 ק"מ במהלך טיסה בת שלושה ימים בין הוואי לקליפורניה, במסגרת מסע מסביב לעולם שנועד לעודד שימוש באנרגיית שמש
מטוסים המונעים על ידי אנרגיית שמש אינם דבר חדש, הם טסים בעולם מאז 1979. אך ה-Solar Impulse 2 שובר שיא חדש כמעט עם כל המראה שלו. זה החל עם שיא של הטיסה הארוכה ביותר לכלי טיס מסוג זה כאשר ביוני שעבר המריא המטוס מיפן ונחת בהוואי. המרחק אותו צלח היה כ-7,212 ק"מ והטיסה נמשכה כ-117 שעות.
היום (א') נחת המטוס בשדה תעופה בעמק הסיליקון בקליפורניה, לאחר טיסה של כשלושה ימים בת יותר מ-4,740 ק"מ שהחלה בהוואי. המרחקים שעבר המטוס מאז המריא לראשונה הם הגדולים ביותר שגמע מטוס המונע באנרגיה סולארית מאז ומעולם. השלב הבא במסע ייקח את המטוס מניו יורק ליעד בדרום אירופה או מרוקו בטיסה שאורכה 5,739 ק"מ ושתימשך כ-120 שעות רצופות (כ-5 ימים). הטיסה האחרונה צפויה לצאת מהיעד בו ינחתו ולהסתיים באבו דאבי.

פרויקט הסולאר אימפולס 2 החל בהמראה של המטוס מנסיכות אבו דאבי בסוף מרץ שנה שעברה, לשם גם צפוי המטוס לחזור לאחר מסע מסביב לעולם. את הפרויקט יזמו המהנדס השווייצרי ברטראן פיקארד ואיש העסקים אנדרה בורשברג עוד ב-2003. הסולאר אימפולס 2, כפי ששמו מעיד, הוא המטוס השני של השניים. הראשון פעל גם הוא על אנרגיה סולארית אך היה חד-מנועי ובעל טווח קצר יותר.
ה-SI2 לעומתו מבוסס על ארבעה מנועים חשמליים בני 17.4 כ"ס כל אחד, ומוטת כנפיו מגיעה ל-72 מטר, כמו בואינג 747. בכנף מוטמעים כ-17,300 תאים סולאריים ועוביים כ-135 מיקרון, כעובייה של שערה אנושית. משקלו של המטוס כ-2.3 טונות והוא מסוגל למהירות מירבית של כ-140 קמ"ש, אך לרוב מהירות הטיסה אינה עוברת את ה-70 קמ"ש על מנת לחסוך בחשמל.


