$
הוועידה המוטסת
הוועידה המוטסת גג עמוד

הוועידה המוטסת

מייסד מובילאיי: "בעוד 6 שנים הטכנולוגיה שלנו תאפשר להפעיל רכב אוטונומי מלא"

זיו אבירם: "תוך שני עשורים מספר הרכבים יקטן בחצי כי לא נצטרך יותר מרכב אחד – אותה מכונית תיקח אותי כשצריך ואת בני המשפחה שלי כשצריך, ולא תחנה לזמן רב"

דור צח, סן פרנסיסקו 10:0206.04.16

"ב-2022 הטכנולוגיה שלנו תאפשר הפעלת רכב אוטונומי מלא" – כך הצהיר מנכ"ל ומייסד מובילאיי זיו אבירם בשיחה עם כתב "כלכליסט" עומר כביר במסגרת הוועידה המוטסת של כלכליסט. "עכשיו צריך לראות שיצרני הרכב, הרגולטורים וחברות הביטוח מיישרות קו. כל זה לא יקרה בצונאמי אלא בשלבים, אבל השלבים האלה יקרו בוודאות".

 

לדברי אבירם, "שוק הרכב נמצא באמצע מהפכה ענקית, שרק מעטים מבינים מה היא אומרת. תוך שני עשורים מספר הרכבים יקטן בחצי ויותר אזורי חניה יהפכו לאזורים ירוקים, פשוט כי לא נצטרך יותר מרכב אחד – אותה מכונית תיקח אותי כשצריך ואת בני המשפחה שלי כשצריך, ולא תחנה לזמן רב.

 


 

 

"אנחנו עומדים לפתור את אחת המגפות הקשות של העולם המודרני – תאונות דרכים, שגורמות למיליון וחצי הרוגים מדי שנה, כמו 12 שנות מלחמה", הצהיר אבירם. "הנזק לאנושות הוא ברמת המגפה, גם בהיבט הכלכלי. כבר היום המערכות של מובילאיי, במכוניות לא אוטונומיות, מצמצמות את התאונות ב-40%-80%. תארו לכם מה יקרה אם הן ייעלמו מהעולם. זה לא מוסרי לא להביא את הרכב האוטונומי לכבישים כמה שיותר מהר: זה כאילו אני אגיד שיש לי תרופה למחלה קשה מאוד, והעולם יסרב להשתמש בה. רכב אוטונומי זו עובדה מוגמרת".

זיו אבירם במהלך הוועידה עם כתב כלכליסט, עומר כביר זיו אבירם במהלך הוועידה עם כתב כלכליסט, עומר כביר

 

עם זאת, ציין אבירם, לא מדובר במשימה פשוטה. "פתרנו כבר שתי בעיות עיקריות", הסביר. "הראשונה היא התקשורת בין הרכב לעולם ברמת החיישנים. המערכות נבנו סביב מצלמות בתוספת רדאר, לייזר ועוד. זה כבר ברור. הבעיה השנייה היא שצריך למפות את העולם כדי שהרכב האוטונומי יידע באילו נתיבים הוא יכול לנסוע, ומצאנו לזה במובילאיי פתרון טכני אלגנטי לפני כמה חודשים. הבעיה השלישית היא איך ללמד את האוטו לנהוג באופן אנושי, איך להכניס לו אינטואיציה של נהיגה.

 

 

"בני אדם, אחרי שיעור או שניים, יודעים להפעיל את האוטו, אבל להשתלב בתנועה כמו שצריך לוקח לנו עשרות שיעורים ואפילו שנים. אתה צריך לפעמים להיות אגרסיבי ולפעמים מנומס. אם ארבעה רכבים נכנסים לצומת – זה מצב מאוד מורכב, שצריך ללמד מערכות לפתור. ללא אינטואיציה המערכת לא תוכל להבין שהיא צריכה להשתלב מראש בנתיב מסוים. העשור הקרוב בתחום הזה יהיה מרתק, ואני מאמין שנהיה הספק המוביל בתחום לאורך השנים הבאות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x