$
כלכליסט-טק

כוננות בווטסאפ: אפליקציית סנאפצ'ט עוברת מיני-מהפכה

העדכון, שיגיע בימים הקרובים לכל משתמשי האפליקציה, כולל 200 סטיקרים חדשים, שילוב של סרטונים קצרים, אפשרות להפעיל שיחות קוליות ושיחות וידיאו בנפרד מהצ'ט ועוד

נמרוד צוק 13:20 30.03.16

 

במה שנראה כאחד העדכונים הנרחבים בתולדותיה, הכריזה אתמול סנאפצ'ט על שורת שינויים באפליקציה תחת הכותרת "צ'ט 2.0" שאמורה לאפשר למשתמשים לעבור בקלות בין סוגי מדיה שונים במהלך שיחות פרטיות ולתקשר בצורה "אנושית יותר", השינוי גם הופך את השימוש באפליקציה לשיחות קוליות או לשיחות וידיאו חיות לפרקטי יותר. העדכון צפוי להגיע בימים הקרובים לכל משתמשי גרסאות iOS ואנדרואיד של האפליקציה.

 

החידושים בהודעות הפרטיות כוללים 200 סטיקרים חדשים, הצעה אוטומטית של הסטיקרים הרלבנטיים לטקסט שהמשתמש כלל בהודעה, שילוב של מיני-סרטונים בני 10 שניות המוצגים בלופ כחלק מהדיאלוג, שילוב מסרים קוליים קצרים בשיחה ושיגור מקבצים של תמונות ולא רק של תמונות בודדות בכל הודעה (כולל אפשרות להוסיף טקסטים, סטיקרים ושרבוטים לכל אחת מהן).

שליחת סרטוני וידיאו קצרים בצ'ט
שליחת סרטוני וידיאו קצרים בצ'טצילום: snapchat.com

 

בנוסף עיבתה החברה את יכולות האפליקציה בתחומי שיחות האודיו והווידיאו החיות, אותן ניתן להפעיל כעת בנפרד מהצ'ט. במהלך שיחות וידיאו ניתן לשלוח תמונות סטילס מאלבום התמונות של הטלפון ואלה יופיעו כאימג'ים שקופים מעל הווידיאו אצל הנמען, ולהחליף בזמן אמת בין מצבי שיחה שונים. בכך היא הופכת בעצם לאפליקציה שימושית יותר, אולי במטרה לפנות לקהל רחב יותר.  

 

במקביל ביצעה החברה מספר שיפורים בתכונת הסיפורים החיים, כגון האפשרות לעבור אוטומטית לסיפור הבא ברשימה לאחר סיום הצפיה בסיפור אליו נכנס המשתמש, דבר שנועד לאפשר חווית צפייה פאסיבית נוחה יותר.

 

בחודשיים האחרונים החלה אפליקציית ההודעות החד-פעמיות של אוון שפיגל לתפוס תאוצה גם בישראל, והגיעה למקום השלישי בחנות האפליקציות של אפל ולמקום השביעי בגוגל פליי מבחינת מספר ההורדות היומי, לאחר תקופה ארוכה בה לא היתה רלבנטית כמעט למשתמשים ישראלים. סנאפצ'ט משרתת כיום כ-100 מיליון משתמשים ביום ושוויה מוערך ב-16 מיליארד דולר.
x