$
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

מי שלא קופץ מתכנת: חברות הטכנולוגיה פונות לאוהדי הספורט

שורה של ענקיות הטכנולוגיה מנסות להפוך את חוויית הצפייה למתקדמת יותר בשלל אמצעים, ממציאות מדומה לצפייה חברתית ברשת. 5 הערות על פלישת הטכנולוגיה למעוז הלואו־טק האחרון

דור צח 17:2606.02.16

1. נשארו מאחור. מאז מירוצי המרכבות ביוון וברומא העתיקה, חוויית הצפייה בספורט לא השתנתה משמעותית. אנחנו עומדים בבלומפילד או בטדי ומנסים לראות קצת כדורגל דרך עורפם של היושבים לפנינו, או שאנחנו מתעצבנים מול הטלוויזיה כשיורם ארבל טועה בשמות שחקנים. בעולם שמתקדם בקצב מהיר, הספורט נשאר יחסית לואו־טקי. לפחות עד עכשיו.

 

חוויית הצפייה בספורט לא השתנתה דרמטית לאורך השנים חוויית הצפייה בספורט לא השתנתה דרמטית לאורך השנים צילום: גטי אימג'

 

2. ספורט חברתי. שורה של ענקיות טכנולוגיה מנסות בימים אלה להפוך את חוויית הצפייה בספורט למתקדמת יותר. זה מתחיל מהרשתות החברתיות: פייסבוק השיקה פיצ'ר בשם Sports Stadium, שמאפשר לאוהדים לקבל עדכונים, סטטיסטיקות ופוסטים של חברים בזמן המשחק, ומנסה להילחם בדומיננטיות של טוויטר בתחום. יוטיוב כבר מציעה שידורי ספורט חיים בשילוב תגובות גולשים, ובוחנת הוספת פרסומות בזמן אמת.

 

3. כדורסל מדומה. ועוד לא הגענו לפיתוחים המעניינים באמת. מיקרוסופט תשתמש במשקפי המציאות המוגברת הולולנס כדי לצפות במשחקי פוטבול מכל זווית, עם שלל תוספות גרפיות וסטטיסטיות. סמסונג משתפת פעולה עם ה־NBA במשקפי המציאות המדומה Gear. ואילו Replay הישראלית משתפת פעולה עם אינטל כדי להציג הילוכים חוזרים מותאמים אישית במובייל.

 

צפייה בפוטבול בעזרת הולולנס של מיקרוסופט צפייה בפוטבול בעזרת הולולנס של מיקרוסופט

 

4. קהל החלומות. קל להבין למה חברות הטכנולוגיה מטרגטות את אוהבי הספורט. הם מעורבים רגשית בקבוצות האהודות, נכונים להוציא עליהן סכומי כסף גדולים, צמאים לחלוק את רגשותיהם בנוגע ליכולות הקליעה של סטף קרי, וישמחו להיתקל בטכנולוגיה שתגלה להם במהירות אם היה פנדל. מפתיע שהם זוכים לתשומת לב רק כעת.

 

5. בוהים במקום לחגוג. ואולם החלום של ההייטקיסטים הוא לא בהכרח החלום של האוהדים. אלה עלולים למצוא את עצמם באצטדיון שבו במקום לחגוג גול מכריע, כולם בוהים בסמארטפונים כדי לראות את ההילוך החוזר. אוהדי קבוצות קטנות עלולים לגלות שהם זוכים לתשומת לב טכנולוגית פחותה, מכיוון שההשקעה בהם משתלמת פחות. כן, זו תהיה חוויית צפייה נוחה וסטרילית יותר, אבל איזה אוהד רציני רוצה לקבל חוויות סטריליות?  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x