בטינדר רוצים את הלב שלכם: יוצאים בקמפיין לתרומת איברים
אפליקציית ההיכרויות מנסה לשקם את התדמית הבעייתית שלה על ידי קמפיין משותף עם שירותי הבריאות הבריטיים שיכלול פרופילים של ידוענים
16:31
15.12.15
כבר אי אלו חודשים שבטינדר מנסים להיפטר מהתדמית הקלילה שדבקה בהם: בכירים בטינדר מסבירים שהאפליקציה שלהם אינה מיועדת רק לקז'ואל-דייטינג, אלא טובה גם למציאת חברים חדשים, אהבה ואפילו הזדמנויות עסקיות, אבל ללא הצלחה רבה. אולי זו הסיבה שהם משתפים פעולה משרד הבריאות הבריטי (NHS) בקמפיין שמגביר את המודעות לתרומת איברים בקרב צעירים.
קראו עוד בכלכליסט:

כוונות טובות או תרגיל יח"צ?צילום: יצרן
מספר ידוענים בריטיים ישמשו כפני הקמפיין, ביניהם האתלטית האולימפית ג'ייד ג'ונס, זוכת במדליית זהב בטאקוונדו, והשחקנית ג'מה אוטן. דפי הפרופיל שלהם בטינדר כוללים בין השאר את המסר שהם תומכים בתרומת איברים. כשאחד מהמשתמשים או המשתמשות בשירות יבצעו עליהם swipe-right (כלומר, יסמנו שהם מעוניינים בקשר עם האדם בפרופיל), יופיע המסר באנגלית: "אם רק היה כל כך פשוט לאדם שצריך איבר להשתלה למצוא התאמה".
סאלי ג'ונסון, ראש חטיבת ההשתלות ב-NHS, אמרה כי שליש מהאזרחים בבריטניה נרשמו לשירות אבל ישנם עדיין מיליוני אנשים שתומכים עקרונית בתרומת איברים ולא נרשמו – למרות, כך היא טוענת, שמדובר בתהליך שלוקח דקות בודדות. "על ידי הידוענים בטינדר, אנחנו מקווים למשוך את תשומת הלב של אנשים".
בעוד שללא ספק מדובר בקמפיין חשוב, אי אפשר להתעלם מהתזמון שלו. לפני פחות מחודש חברת מאץ', קבוצת אתרי הדייטינג הכוללת את טינדר, עברה ספין-אוף והונפקה כחברה פומבית נפרדת. מנכ"ל טינדר, שון ראד, הצליח להביך את בכירי מאץ' בימים שלפני ההנפקה עם ראיון מביך שבו הפגין בורות ומיזוגניה. בעוד שהמניה רשמה עליה נאה ביום ההנפקה, היא יורדת מאז בהתמדה ועומדת כעת על 13.69 דולר למניה, 16% מתחת לשוויה בסוף יום ההנפקה.


