$
כלכליסט-טק

משקיע חושף את שוויה של גט טקסי: 575 מיליון דולר

זו הערכה של קרן ווסטוק שלה 34.6% בחברה; השווי נקבע עם כניסתה השנה של חברת MCI הפולנית שהשקיעה 20 מיליון דולר. מאז שנת 2010 גייסה גט 220 מיליון דולר

אסף גלעד 18:26 19.11.15

 

שוויה של אפליקציית הזמנת המוניות Gett (לשעבר גט טקסי) עומד על 575 מיליון דולר, כך חושפת קרן ווסטוק (Vostok New Ventures), אחת המשקיעות בחברה.

 

 

על פי הקרן , שווי ההשקעה שלה בגט עלה ב-34.6% מאז סבב הגיוס בו השתתפה בשנה שעברה. כיום עומד שווי ההשקעה שלה על 34.5 מיליון דולר. ווסטוק מחזיקה בכ- 6% ממניות גט, מה שהופך את שווי החברה כולה ל- 575 מיליון דולר. השווי נקבע עם כניסתו של משקיע חדש בחודש מאי האחרון, חברת MCI הפולנית שהשקיעה 20 מיליון דולר. מאז שנת 2010 גייסה גט 220 מיליון דולר סך הכל.

 

זוהי צמיחה מרשימה בשווי של מעל לשליש בתוך חצי שנה, אך השווי נחשב לנמוך משמעותית בהתחשב בכך שהוא דומה להכנסות החברה. במסיבת עיתונאים שערך בחודש אפריל אמר מייסד גט שחר וייסר כי קצב ההכנסות השנתי של גט יגיע לחצי מיליארד דולר בתוך מספר חודשים. ככל הנראה, הכנסות החברה בפועל נמוכות מכך, אך לא מן הנמנע שאם יעלו, תכניס גט טקסי בשנת 2016 יותר מחצי מיליארד דולר, במיוחד בהתחשב בכך שהיא משיקה שירותים חדשים כמו שירותי משלוחים בכל העולם. לפני יותר משנה חשף וייסר את נתוני גט טקסי לשנת 2014 וטען כי בשנה זו תגלגל החברה 100 מיליון דולר ותגדל בכ- 400% בשנת 2015.

 

חברת הדירוג הישראלית Zirra שמתמחה בהערכת חברות הייטק פרטיות העריכה עוד לפני פרסום הדו"ח של ווסטוק כי שוויה של גט עומד על 500-600 מיליון דולר. על פי זירה, השווי באקזיט אפשרי של החברה לא עשוי לעלות על מיליארד דולר, וההסתברות להביא תשואה למשקיעים עומדת על 40%-50% בלבד.

 

צילום: רונן בוידק

 

בין האתגרים שבפניה עומדת גט, מציינת זירה את צפיפות שווקי היעד, עם ריבוי אפליקציות מתחרות וכן זמן השקה ארוך הודות למודל עסקי מורכב, שבנוי על אפלקציה לצרכן הסופי ושירות לעסקים. הערכת השווי של Zirra מתבצעת באמצעות אלגוריתם מתמטי שלוקח בחשבון גורמים ענפיים ומגמות עולמיות, כמו גם פרמטרים בחברה עצמה.

 

על פי הדו"ח של ווסטוק גט פעילה ב- 30 ערים, הגדולות שבהן הן מוסקבה, סנט פטרסבורג, תל אביב, לונדון וניו יורק, ומשרתת כ- 2,000 חברות באמצעות השירות העסקי שלה. בפברואר השנה השיקה את השירות שלה גם בערים אדינבורו, מנצ'סטר, ליברפול, בירמינגהאם, גלזגו ולידס.

 

שוק היעד שלה מוערך בכ- 30 מיליארד דולר, מתוכו שולטת גט בנתח שוק של 15%-30%. להערכת ווסטוק, היתרון התחרותי של גט גדול יותר במגזר העסקי, שם היא זוכה לתחרות קטנה הרבה יותר ונתח שוק גדול יותר.

 

לטענת ווסטוק, מבצע ההשקה של גט בניו יורק בשנה שעברה, שנועד להגדיל את נתח השוק שלה בעיר, לפיו היא תספק מחיר אחיד של 10 דולר בתוך העיר נשא פרי וצבר הצלחה. למרות בעיות של ביקוש מול הצע נהגים, ווסטוק טוענת כי גט מצאה את נקודת האיזון ביניהם במהלך הזמן, וכיום הצמיחה הגדולה ביותר שלה מתקיימת בעיר.

 

ווסטוק פרסמה את הערכת השווי של גט וכן תיארה במילים חמות את פעילויות החברה בשנה האחרונה, אך לא פירטה את האתגרים שעומדים בפניה וכן סירבה להסגיר נתונים על הכנסותיה ועל שיעור הרווחיות שלה, בניגוד למקובל בדו"ח למשקיעים. עם זאת, יש לציין שגט היא חברה פרטית והיא אינה מדווחת על הכנסותיה ועל רווחיה. מגט לא נתקבלה תגובה.

x