$
אפליקציות

מכה לגולשים הישראלים: שירות הסטרימינג Rdio נסגר

רדיו הוא אחד משירותי הסטרימינג הבודדים שעבדו בישראל. החברה הודיעה על פשיטת רגל ועל מכירת חלק מנכסיה לפנדורה עבור 75 מיליון דולר

נמרוד צוק 10:2317.11.15

שירות סטרימינג המוזיקה Rdio הוא אחד מהשירותים הבודדים שאפשרו גישה מסודרת למאגר מוזיקה בינלאומי גם למשתמשים ישראלים. עכשיו, הוא עומד להסגר ולהתמזג לתוך פנדורה, שאינו עובד בארץ. שתי החברות הכריזו על המיזוג אמש (ב'). המהלך כולל מצד אחד הכרזה של Rdio על פשיטת רגל, ומצד שני מהלך אסטרטגי של פנדורה שתרכוש "נכסים מרכזיים" של Rdio תמורת 75 מיליון דולר.

 

לעת עתה ימשיכו שרותי הסטרימינג של Rdio (הזמינים למנויים המשלמים של החברה, דרך אתר אינטרנט ומספר אפליקציות מובייל) לפעול כסדרם. עם זאת, במהלך החודשים הקרובים פנדורה תסגור את השירותים. Rdio החברה לעדכן את המשתמשים בשבועות הקרובים על לוחות הזמנים המתוכננים והמשמעות שלה עבור המנויים.

 

ניתן להניח שרוב משתמשי Rdio הותיקים יועברו לפנדורה, שהבטיחה מצידה לשחרר גרסה משופרת את אפליקציית הרדיו שלה לקראת סוף 2016, תוך כדי שימוש בטכנולוגיה שרכשה מידי Rdio.

 

מייסד פנדורה, טים ווסטרגרן. השירות שלו בולע את התחרות מייסד פנדורה, טים ווסטרגרן. השירות שלו בולע את התחרות צילום: ויקיפדיה

 

פנדורה מצידה רכשה את רוב הטכנולוגיות שפותחו ב-Rdio, את מאגר הפטנטים שלה אבל גם חלק מכוח האדם ואנשי הפיתוח של Rdio, שיעברו לפנדורה. מכיוון ש-Rdio עצמה הכריזה על פשיטת רגל, ניתן להניח עם זאת שרוב העובדים יפוטרו. פנדורה הבהירה כי הרכישה אינה כוללת את המערך התפעולי של Rdio, שרשם הפסדים כבדים בשנים האחרונות.

 

Rdio הוקמה ב-2008 על ידי שלושה יזמים - מייסדי סקייפ ג'אנוס פריס וניקלאס זנסטרום ושותף שלישי בשם קארטר אדמסון. שנתיים לאחר מכן החברה השיקה את שירות הסטרימינג שלה, ששאף להתחרות ישירות בשרותי סטרימינג קיימים כגון ספוטיפיי, דיזר, מוג - ובמידה מסוימת גם פנדורה עצמה.

 

בחברה הושקעו יותר מ-125 מיליון דולר לאורך השנים, והיא הצליחה לחתום על הסכמים עם חברות התקליטים הגדולות ולהציע קטלוג שירים בהיקף דומה לזה השירותים המתחרים. הביקורות בתעשייה הגדירו את Rdio כאתר ידידותי במיוחד ושיבחו את הזמינות של השירות ברוב המדינות בעולם.

 

אבל למרות כל זאת, Rdio התקשתה להגיע למספר גדול מספיק של משתמשים. החברה לא פרסמה מעולם נתונים רשמיים על היקף השימוש בשירות, אבל מספר ההתקנות בחנות גוגל פליי נע בין 10 ל-50 מיליון, עשירית מזה של ספוטיפיי. בשנה האחרונה, לאור הכניסה האגרסיבית של אפל לשוק הסטרימינג עם אפל מיוזיק, וכן ההשקעות הרבות של גוגל בתחום וההתחזקות הכללית של השחקניות המרכזיות והחזקות בשוק על חשבון המתחרות הקטנות יותר, החליטו ככל הנראה בעלי השליטה ב-Rdio לקבל את הצעת הרכש של פנדורה, למרות שמדובר בעסקה בהיקף קטן יותר מההשקעה המקורית ב-Rdio.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x