$
מכשירים ומדריכים

5 גאדג'טים מבריקים שלוקחים את המחשוב הלביש קדימה

מחשוב לביש זה לא רק אפל ווטש או צמידי כושר. מבחר גאדג'טים מסקרנים שנמצאים בדרכם למדפים יעירו אותנו מנמנום לא רצוי, יזכירו לא לשכוח את הארנק, יקליטו כל דבר שנאמר בחדר ואפילו יעזרו ללמד תינוקות לדבר. קולקציית חורף 2016, הגרסה הטכנולוגית

נמרוד צוק 22:5127.10.15

ולם מדברים בשנתיים האחרונות על מחשוב לביש. בפועל, רוב היצרניות מתמקדות בשני סוגים של מוצרים - שעונים חכמים כמו אפל ווטש או סמסונג גיר, וצמידי ספורט שמיועדים לאוהבי כושר.

 

אלה אביזרים שבמקרה הטוב מביאים תועלת של ממש לנישה צרה של משתמשים, ובמקרה הפחות טוב מושלכים למגירה וצוברים אבק אחרי כמה שבועות.

 

מחשוב לביש הוא הרבה יותר מרק שעונים חכמים מחשוב לביש הוא הרבה יותר מרק שעונים חכמים

 

ועם זאת, לא מעט סטארט־אפים רואים בהתפתחות המחשוב הלביש פוטנציאל אמיתי לחדשנות, וחמשת המיזמים שלהלן מנסים לממש אותו בימים אלה. השיטה: לאתר בעיות מחיי היומיום שדורשות פתרון ולספק אותו באופן יצירתי, ולא רק לחקות את אפל, סמסונג או פבל. מוצרים אלה אמורים להגיע למדפים בחודשים הקרובים, חלקם בעזרת מימון גולשים, וינסו לעצב את הקטגוריה הלבישה בצורה חדשה ומפתיעה.

 

1. Starling: מקשיב לתינוקות ולהורים

 

המוצר הזה, שמאחוריו עומדת קבוצת יזמים בוגרי סטנפורד, מציב לעצמו מטרה שאפתנית: לשפר את כישורי השפה של ילדים.

 

 

Starling הוא קליפס חכם בצורת כוכב שמצמידים לדש החולצה של התינוק, מכמה שבועות לאחר לידתו ועד גיל 4. הוא מזהה את הצלילים שמשמיע התינוק ואת אלה שנשמעים סביבו, מסנן הברות אקראיות, וכך בודק כמה מילים התינוק אומר  וכמה מילים נאמרות לו.

 

המטרה היא לעודד הורים לדבר יותר אל ילדם, בהתבסס על מחקרים שמראים את השפעתו הדרמטית של האמצעי הזה על התפתחות החשיבה, מנת המשכל והיכולות החברתיות והרגשיות. המכשיר יציג להורים, באמצעות אפליקציית סמארטפון, נתונים על מספר המילים שנאמרו לאורך היום, ידרבן אותם לבלות איתו זמן ממושך יותר בשיחה (לפי הצורך), ויספק משוב על התקדמות יכולות התקשורת שלו.

 

המוצר אמור לפעול במשך חמישה ימים ללא טעינה, הוא עמיד למים ויודע לפעול גם ללא חיבור לאינטרנט או לסמארטפון. העומדים מאחוריו מגייסים בימים אלה כסף מגולשי אינדיגוגו במטרה להוציא אותו לשוק באפריל הקרוב, וכבר קיבלו 55 אלף דולר מ־300 הורים מעוניינים.

 

מחיר: 149 דולר

 

2. The O: מוודא שלא שכחתם כלום

 

אין הרבה דברים מעצבנים יותר מלצאת מהבית בלי המפתחות או לשכוח את הארנק במסעדה. לצמד היזמים מאחורי The O יש פתרון: תגים חכמים בגודל ובצורה של מחזיק מפתחות קטן, שמכילים שבב NFC המתחבר לחפץ שרוצים לזכור.

 

 

כשהמשתמש מתרחק עם הסמארטפון מאחד התגים יותר מכמה מטרים, תקפוץ על המסך שלו התראה שתזכיר לו לקחת את החפץ. האפליקציה שומרת את מיקום כל אחד מהתגים, למקרה שהמשתמש פספס את ההתראה ורוצה לחפש את הארנק או הבגד האבוד. כדי לא לנדנד, אפשר להגדיר "אזורים בטוחים" כמו שטח הבית או המשרד, שבהם לא יופיעו התראות.

 

הפרויקט גייס יותר מ־84 אלף דולר בקיקסטארטר, והמוצר אמור להגיע לראשוני המזמינים בפברואר הקרוב.

מחיר: 47 דולר לארבעה תגים

 

3. Kapture: מקליט רגעים חשובים

 

כשרוצים להקליט אירוע, כמו ישיבה או ראיון, גם הסמארטפון הפשוט ביותר יעשה את העבודה. אבל מה עושים בכל אותם רגעים בחיים ששווים תיעוד, אך אין כל דרך לדעת מראש שהם כאלה? בדיחה מצחיקה שמישהו סיפר, משפט חמוד שהילד אמר, משפט מפתח בהרצאה או אמירה שעשויה לשמש ראיה משפטית - כל אלה, ברוב המקרים, אובדים לנצח.

 

 

הצמיד החכם של הסטארט־אפ קאפצ'ור נועד לפתור את הבעיה הזאת בדיוק: המיקרופון ההיקפי האיכותי שמוטמע בו מקליט כל העת את מה שנשמע ברדיוס של מטר וחצי מהמשתמש. המכשיר מתעד אוטומטית את הדקה האחרונה, כך שאם היא כוללת רגע שרוצים להנציח — לחיצה על כפתור תשמור את ההקלטה באופן קבוע. אחר כך אפשר להעביר אותה לתיוק בסמארטפון, שממנו ניתן לנהל את כל ההקלטות, להאזין להן ולשתף אותן ברשתות חברתיות. קפצ'ור מוצע כרגע בהזמנה מוקדמת ואמור להגיע לצרכנים בחודש הבא.

 

מחיר: 129 דולר

 

Vigo. 4: מעיר את המנמנמים

 

ויגו אולי נראה כמו אוזניית בלוטות' מוארכת, אבל שלא כמוה הוא יכול להציל חיים. המכשיר עוקב אחר תנועות העפעף של המשתמש ומזהה מתי הוא מתחיל לאבד ערנות, גם כשהוא עצמו מרגיש שהוא עדיין חד מספיק כדי לנהוג, להפעיל ציוד מכני או לחלופין להשתתף בישיבות חשובות.

 

 

כשהמכשיר מזהה ירידה בערנות, הוא מפעיל התרעה: רטט, נורית לד שמהבהבת בשדה הראייה של המשתמש או שיר מעורר שמתחיל להתנגן באוזנייה, לפי בחירת המשתמש. חוץ מהסבת תשומת לב המשתמש לכך שהוא עייף, הנתונים שנאספים באמצעות ויגו יאפשרו לו לקבל תמונת מצב על מידת הערנות שלו לאורך היום, וטיפים לשיפור המצב.

 

ויגו מתבסס על חיישן אינפרה־אדום ומד תאוצה וגייס יותר מ־50 אלף דולר מגולשי קיקסטארטר. הוא צפוי להגיע לשוק בחודש הבא ומוצע בהזמנה מוקדמת.

 

מחיר: 79 דולר

 

EyeCatcher .5: מתחלף בשחור־לבן

 

חברות רבות העוסקות במחשוב לביש מנסות להפוך את השעון או הצמיד למוצר שהוא קודם כל תכשיט מעוצב ואסתטי, ורק אחר כך גאדג'ט. EyeCatcher הוא מיזם שמציע טוויסט אינטליגנטי על הרעיון הזה.

 

 

מדובר בצמיד חכם רחב למדי, בעל מסך מעוקל שמכסה את כל פני השטח שלו. לכאורה, לא מדובר במוצר מלהיב במיוחד: אין לו מסך מגע או ממשק שליטה משלו (השינויים בהגדרות מתבצעים מהסמארטפון), והוא מוגבל להצגת השעה וכן התראות, חדשות ומידע דומה. אבל כאן נכנס העיצוב לתמונה: מסך הצמיד מציג דוגמאות מתחלפות ויפות בשחור־לבן, כמו תשבץ או עור פרה, בהתאם לבחירת המשתמש.

 

הצמיד הצליח לגייס קרוב ל־220 אלף דולר בקיקסטארטר מיותר מ־800 תומכים, והוא אמור להגיע לשוק בפברואר הקרוב. אם המסך יהיה איכותי מספיק כדי להיות אסתטי באמת, וחיי הסוללה יהיו טובים, אולי זו תהיה בשורה אופנתית.

 

מחיר: 239 דולר

בטל שלח
    לכל התגובות
    x