לאמזון נמאס מביקורות המוצר המזויפות: תובעת 1,000 טוקבקיסטים
ביקורות שכאלה יכולות להעלות על נס מוצרים נחותים ולקבור מוצרים מעולים ואמזון החליטה לטפל בעניין. היא איתרה גולשים שנשכרו דרך אתר Fiverr וכתבו אצלה ביקורות בתשלום - ותיקח אותם אל בית המשפט
12:29
19.10.15
אמזון נוקטת ביד קשה כלפי גולשים שכותבים ביקורות שמשבחות או קוטלות מוצרים שלא רכשו, כחלק משירות בתשלום שסיפקו לעסקים בעלי עניין. הגרדיאן הבריטי דיווח כי החברה פתחה בהליך משפטי נגד 1,000 טוקבקיסטים שכאלה.
קראו עוד בכלכליסט:

טוקבקים בתשלום? לא אצל אמזוןצילום: shutterstock
"מספר זעום של מוכרים ויצרנים מנסים להשיג יתרון תחרותי בצורה לא הוגנת ויוצרים ביקורות מוצר שגויות, מטעות ומזויפות", אמר דובר אמזון לגרדיאן. "על אף מספרן הקטן, הביקורות הללו מאיימות על האמון שנותנים בנו הגולשים ושאר היצרנים והמוכרים – ובכך, פוגעים במותג אמזון". החברה הציגה מספר דוגמאות לביקורות מזויפות, ביניהן גולש שכתב על כבל USB מואר: "האיר את חיי. ללא ספק אקנה עוד, התרשמתי מכמה בהירים הם האורות שעל הכבל".
אמזון לא תובעת את Fiverr, החברה דרכה נשכרו הטוקבקיסטים האמורים. האחרונה אף שיתפה פעולה עם אמזון וסייעה לה באיתור המשתמשים שכתבו ביקורות מזויפות, בין היתר משום שהפרת תנאי שימוש של חברות אחרות מהווה הפרת תנאי שימוש בפייבר עצמה.


