$
חדשות טכנולוגיה

אמזון פותחת חזית: מפסיקה למכור את מכשירי הסטרימינג של אפל וגוגל

הסיבה הרשמית להחלטה היא שהמכשירים לא "עובדים טוב" עם שירות ה-VOD שלה, אולם ההערכות הן שהמהלך נועד לחזק את מכשיר הסטרימינג של אמזון עצמה

עומר כביר 11:3002.10.15
אמזון פותחת חזית חדשה: ענקית המסחר המקוון תפסיק למכור את מכשירי הסטרימינג של אפל וגוגל- אפל TV וכרומקאסט, כך הודיעה החברה אתמול (ה').

 

 

 

הדגמים החדשים של המכשירים, ששתי החברות השיקו בספטמבר, לא יצורפו לחנות וכל הדגמים שנמכרים בה כעת יוסרו ממנה ב-29 באוקטובר. המהלך לא ישפיע על מכשירי סטרימינג אחרים, כמו אלו של Roku או קונסולות הגיימינג אקסבוקס של מיקרוסופט ופלייסטיישן של סוני.

 

 

 

לפי אימייל ששלחה אמזון לסוחרים שעובדים אתה, הסיבה הרשמית להחלטה היא שהמכשירים לא "עובדים טוב" עם שירות ה-VOD שלה Prime Video. "בשלוש השנים האחרונות, Prime Video הפך לחלק חשוב ב-Prime (שירות הפרימיום של אמזון שבתמורה ל-99 דולר בשנה מספק ללקוחות גישה למגוון שירותים כמו משלוח אקספרס חינם או שירות ה-VOD; ע"כ)”, כתבה החברה, "זה חשוב שסטרימרים שאנחנו מוכרים יעבדו טוב עם השירות כדי למנוע בלבול בקרב צרכנים".

 

ואולם, לפי הערכות המטרה האמיתית של המהלך היא לחזק את מכשיר הסטרימינג של אמזון עצמה, Fire TV – סטיק שמתחבר לכניסת ה-HDMI בטלוויזיה ונחשב למוצר החומרה הנמכר ביותר מתוצרת אמזון.

 

אמזון מבצעת את המהלך שבועות ספורים לפני פתיחת עונת הקניות שלפני חג המולד, ולדברי פרשנים הוא מצביע על מחויבות כה אמורה לקידום החומרה והתוכן המקוריים שלה (הסדרה המוערכת Transpernt משודרת בבלעדיות בשירות ה-VOD של אמזון), עד כדי כך שהיא מוכנה לפגוע את נוכחותם של שניים מהמותגים הפופולריים בעולם הטכנולוגיה.

 

המהלך צפוי לפגוע בגוגל יותר מאשר באפל. בשעה שלחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם יש רשת קמעונאות משלה, שכוללות חנות מקוונת פופולרית ומאות חנויות פיזיות בכל העולם, גוגל מוכרת מוצרים ישירות רק דרך האתר שלה, ותלויה בשותפות קמעונאיות על מנת להגיע למרבית הצרכנים. הסרת המוצר של גוגל מהחנות הגדולה בעולם עתידה להשפיע דרסטית של היקף מכירותיו.

 

 

 

עם זאת, המהלך צפוי לפגוע גם באמזון עצמה, כשצרכנים שמעוניינים ברכישת המוצרים המדוברים יפנו למשווקים אחרים. "המהלך עלול לפגוע באמזון באותה מידה שהוא פוגע באפל ובגוגל", אמרה לבלומברג האנליסטית ברברה קראוס מחברת Park Associates. "משווק רוצה לתת לאנשים סיבה לבוא אליו. כשהוא מוציא מותגים רבי-מכר, הוא מוציא גם את הסיבה הזו".

 

האנליסט מייקל פכטר מחברת Wedbush Securities אמר לבלומברג שההחלטה של אמזון שולחת מסר שגוי ללקוחות ושההסבר שסיפקה הוא "חלש במיוחד": "פחות מ-20% מלקוחות אמזון מנויים על שירות פריים. מה עם ה-80% שרוצים אפל TV כדי להזרים תוכן מנטפליקס? אני חושב שהתירוץ של למנוע בלבול הוא ניסיון, שלא מוסווה כל כך טוב, ליצור העדפה למוצרים של אמזון, ואני חושב שזה מהלך רע".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x