$
אינטרנט

פייסבוק תלשין לחברים שהתעלמתם מההזמנות שלהם לאירועים

הרשת החברתית תראה למשתמשים מי מחבריהם צפה בהזמנה לאירוע ובחר לא להתייחס אליה. הגולשים לא יוכלו לבטל את השירות ויצטרכו להתמודד עם זעמם של המזמינים. כלי תקשורת בעולם כבר קראו לתכונה "מערכת השמדת חברויות מקצועית"

הראל עילם 10:0016.09.15

כולנו מוזמנים מדי שבוע לעשרות אירועי פייסבוק שאין לנו כל כוונה להגיע אליהם. זהו חלק אינטגרלי משגרת החיים המקוונת - אבל בקרוב כל התהליך יהפוך לסיוט: פייסבוק הודיעה שהחלה לבחון כלי שיסמן למפרסמי האירועים האם המוזמנים צפו בעמוד האירוע. התוצאה: בקרוב לא נוכל להגיד "אה, לא ראיתי את ההזמנה שלך" לחברינו; כולם ידעו מה ראיתם וקראתם.

החברה מסרה לאתר DailyDot שהכלי החדש, Event Read Receipts שמו, נבחן בתצורה מוגבלת בדרך להשקתו בקרב כלל המשתמשים. הדיווח על הכלי החדש עורר התנגדות משמעותית בקרב לא מעט משתמשים, עיתונאים ומומחי טכנולוגיה. ג'ון קולאצ'י (Colucci) מאנג'דג'ט אף הגדיר את כל הקונספט של "אישור קריאה" כאחד הדברים הנוראיים ביותר ברשת. דניאל ויקטור, עורך ראשי ב"ניו יורק טיימס", קרא לכלי "אישורי הקריאה" כ"מערכת השמדת חברויות מקצועית".

 

מתעלמים מהזמנות? הוא ילשין. צוקרברג מתעלמים מהזמנות? הוא ילשין. צוקרברג צילום: פייסבוק

 

למרות ההתנגדויות, אישורי קריאה הגיעו לכמעט כל פלטפורמה במערכת של פייסבוק – ולא רק לאפליקציות ההודעות המיידיות של החברה, כגון ווטסאפ ופייסבוק מסנג'ר. כיום גם ניתן לראות מי מבין כל החברים בשיחה קבוצתית או בקבוצות קרא את ההודעות. בכל המקרים הללו, הרשת החברתית לא נותנת למשתמשים אפשרות לנטרל את אישור הקריאה האוטומטי, מה שאילץ מפתחים עצמאיים ליצור כלים צד-שלישי שחוסמים את האישור האוטומטי.

 

פייסבוק משקיעה לא מעט בשנים האחרונות בעמודי האירועים שלה, כדי להגדיל את שיעור האינטראקציות בין גולשים וכך ללמוד על הרגליהם וטעמיהם - במטרה לשפר את מיקוד חבילות הפרסום שהיא מציעה. למשל, שינתה את כפתור ה-Decline ל-"can’t go", העלימה את רשימת המשתמשים שסירבו להגיע לאירוע מרשימת המוזמנים והוסיפה כלים המאפשרים למנהלי אירועים למכור כרטיסים לאירוע (תמורת עמלה לפייסבוק) ולאחרים לקבל המלצות על אירועים מעניינים סביבם שגם לא הוזמנו אליהם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x