$
מכשירים ומדריכים

שיאומי חטפה לאפל את כתר שוק הסמארטפונים הסיני

היצרנית המקומית עקפה תוך חצי שנה את מכירות האייפון בסין ועתה מחזיקה ב-15.9% ממנו. ואולם, קצב הצמיחה שלה איטי משל מתחרות סיניות אחרות, כך שייתכן שלא תאריך ימים על כס המלכות של שוק המובייל הגדול בעולם

נמרוד צוק 14:3604.08.15
רק ברבעון האחרון של 2014 הצליחה אפל לעקוף את מתחרותיה בשוק הסיני ולהפוך לראשונה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה במדינה. חצי שנה לאחר מכן, ברבעון השני של השנה הנוכחית, היא כבר איבדה את הכתר לטובת שיאומי - כך עולה מנתוני חברת המחקר קנאליס.
להערכת קנאליס, שיאומי מחזיקה כעת בנתח של 15.9% מהשוק הסיני, כאשר בהפרש זעיר אחריה ניצבת וואווי, עם 15.7% ממכירות הסמארטפונים במדינה ברבעון זה. כל טלפון שלישי שנמכר במדינה, על פי הדו"ח, מיוצר על ידי אחת משתי החברות. החברה לא פירטה את הערכתה המספרית לנתח השוק של אפל והחברות האחרות ברשימה, אבל טענה כי אפל ירדה למקום השלישי, כשאחריה סמסונג והיצרנית הסינית Vivo.

 

סמארטפון שיאומי סמארטפון שיאומי

 

לשיאומי אין סיבה לנוח על זרי הדפנה, על פי הדו"ח - קנאליס טוענת כי וואווי גדלה בקצב מהיר יותר, עם צמיחה של 48% במכירות מהרבעון הקודם - השחקנית בעלת הצמיחה המהירה ביותר מבין עשר היצרניות הסיניות המובילות.

 

ההערכה נתמכת בדו"ח נוסף, שפרסמה בשבוע שעבר חברת המחקר Counterpoint, שצופה כי שיאומי תסיים את הרבעון עם 15.8% מהשוק, וואווי עם 15.% אחוז ואפל עם 12.2% בלבד. זאת לעומת 17.8% לאפל ברבעון הקודם, 13.5% לשיאומי ו-10.8% לוואווי ברבעון הקודם.

 

"שוק הסמארטפונים הסיני ממשיך להתבגר - צמיחתו נעצרה ברבעונים האחרונים והתחרות בין היצרניות המובילות מעולם לא היתה חריפה יותר.. אפל וסמסונג הגדילו את השקעתן בשיווק והרחיבו את בערוצי הפצה מגוונים, מחנויות דגל ועד לרשתות שיווק קטנות ובינוניות. שיאומי תמצא תחת לחץ קשה לשמור על מעמדה בראש הטבלה ברבעונים הקרובים", סיכמו בקנאליס את הדו"ח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x