$
חדשות טכנולוגיה

אחסון בענן: דרופבוקס מחזיקה בכתר - אך מאבדת את הממלכה

לחברה יש קצב צמיחה נאה בכל הנוגע למשתמשים פרטיים - אך אלו לא משלמים על השירות. לעומת זאת, בקרב המשתמשים העסקיים של דרופבוקס הצמיחה איטית ומתחרות כמיקרוסופט ובוקס כבר נושפות בעורפה

נמרוד צוק 13:2525.06.15
בשעה שדרופבוקס ממשיכה לקצור הצלחה נאה בצד החינמי של השירות שלה, הנסיונות שלה להרוויח כסף נכשלים: על פי נתוני IDC, בסיס המשתמשים אמנם צמח מ-300 מיליון ל-400 מיליון במהלך השנה האחרונה - אבל החברה מאבדת לקוחות עסקיים לטובת מיקרוסופט, בוקס ומתחרות אחרות.
על פי דו"ח של חברת המחקר, שוק האחסון לארגונים עומד על כ-904 מיליון דולר נכון ל-2014. דרופבוקס אמנם שולטת בו עם נתח שוק של 24%, אבל למיקרוסופט ובוקס כבר יש 21% כל אחת וקצב הצמיחה שלהן בשנה שעברה היה כפול מזה של דרופבוקס. על הגרסה העסקית של השירות עובדים ב-100 אלף חברות וארגונים, לעומת 50 אלף לפני שנה, על פי נתוני החברה. בוקס כבר נושפת בערפה עם הכנסה שמגיעה ל-60% מזו של דרופבוקס, לפי IDC.

 

אפליקציית דרופבוקס בווינדוס 8 אפליקציית דרופבוקס בווינדוס 8

 

בשעה שגרסת דרופבוקס לעסקים מציעה פיצ'רים כמו נפח אחסון בלתי מוגבל, אינטגרציה עם אופיס 365, ניהול מרכזי של חשבונות המשתמשים וגישה משולבת לחשבונות האישיים והארגוניים תוך שמירה על הפרדה בין שני סוגי המסמכים, היא עדיין לא מציעה את רמת האבטחה המקובלת היום בשירותי ענן לארגונים, טוען הביזנס אינסיידר - וגם אסטרטגיית השיווק שלה עדיין לא מהודקת וברורה.

 

בניסיון להתמודד עם קשיי ההתרחבות, שכרה דרופבוקס את מנכ"ל מוטורולה מוביליטי לשעבר דניס וודסייד לתפקיד מנהל התפעול, פתחה חמישה משרדים נוספים ברחבי העולם, הכפילה את מצבת כוח האדם שלה ל-1,200 איש (רבים מהם אנשי מכירות) - ופתחה במהלך של הנחלת הצורך בהגדלת המכירות וההכנסות בכל רבדי התרבות הארגונית. לטענתה, המהלך נחוץ בעיקר משום שמהנדסים ומפתחים רגילים להסתכל על המוצר בלבד, ללא מודעות להיבטים העסקיים והשיווקיים. בנוסף, החברה חתמה על שיתופי פעולה עם וודפון וסופטבנק להפצת השירות בקרב לקוחותיהן.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x