$
הייטק והון סיכון

משה חוגג חשף את EyeIn - שירות חיפוש מבוסס תמונות

האפליקציה החדשה תאפשר לאנשים למצוא תמונות וסרטונים לפי מיקום ומועד - למשל, תמונות מהופעה או הפגנה ספציפיים. היישום יכלול גם פלטפורמת המלצות תוכן בדומה לשל אאוטבריין וטאבולה, שתשלב תוכן שיווקי

אסף גלעד 19:0015.06.15
היזם משה חוגג השיק הערב (ב') שירות חדש בשם EyeIn, המבוסס בין השאר על התשתית של אפליקציית מובלי שבבעלותו. מובלי היא אפליקציה המאפשרת להעלות ולתייג תמונות וסרטונים לפי מיקום או נושא מהנייד, חזון שהוגשם ברבות הימים דווקא בידי אינסטגרם. אלא שחוגג דיבר כבר מתחילת הדרך על מנוע חיפוש שיאפשר גם לשלוף את תמונות וסרטוני גולשים לפי חיפוש של מקום או אירוע, מוצר שעד כה לא ממש תפס ועליו עמל חוגג בשנים האחרונות.

EyeIn היא אפליקציה שמאפשרת שליפה של תמונות וסרטונים לפי מיקום או נושא והיא מתבססת לא רק על החומרים שהעלו הגולשים למובלי, אלא גם על אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר.

 

אפליקציית EyeIn אפליקציית EyeIn

 

עם השקתה מסתבר כי היא ההימור המרכזי של חוגג, שהקצה לפיתוחה נתח משמעותי מ-86 מיליון הדולר שגייס. היא מאפשרת, למשל, לחפש את כל המשחקים שהתקיימו באצטדיון מסוים, או את כל הסרטונים והתמונות מהופעה של אמן. התמונות, כמובן, שייכות לגולשים, אבל הארגון והסדר נעשה בידי האפליקציה. רציתם לראות איזה משחק התקיים במדיסון סקוור גרדן לפני חודש? לפני שנה? איך נראתה ההפגה אמש בכיכר רבין? EyeIn אמורה להביא לכם את כל מה שהעלו הגולשים בנדון.

 

אמנם 70% מכלל התמונות שמועלות בכל הופעה או משחק ספורט הן תמונות סלפי, ולכן בחברה מפעילים מספר אלגוריתמים של ראייה מחשובית בכדי לאתר ולהציג את התמונות האפייניות ביותר לשימוש הציבור. EyeIn אף גייסה לשורותיה את אפרת רותם, ראש מחלקת הראייה המחשובית של רפאל, וכן מדעני דאטה מהתעשיות הביטחוניות.

 

אאוטבריין וטאבולה, מאחוריכן

 

התפנית המפתיעה מגיעה מכיוון המודל העסקי. במובלי הולכים לכיוון הפרסום מבוסס התוכן, תחום שבו שולטות חברות טכנולוגיה כמו אאוטבריין וטאבולה, או ענקיות רשת דוגמת יאהו. כבר כיום מספקת מובלי למספר אתרי חדשות דוגמת Huffington Post, Vice ואתר הספורט One פלאג-אין שניתן לשילוב בתוך כתבה. לחיצה עליהם יכולה לפתוח בפני קוראי הכתבה אוסף של תמונות וסרטונים רלוונטיים.

 

משה חוגג משה חוגג צילום: אוראל כהן

 

לדוגמא, כתבה על משחק ספורט תשלב את התמונות והסרטונים שהעלו הגולשים מתוך האירוע ובזמן אמת. אבל המודל העסקי טמון בתוכן שיווקי, או שילוב פרסומות בסגנון שמזכיר את התמונות מסביב. הרווחים שייגבו מההקלקות עליהן ישותפו בין EyeIn לבין אתרי החדשות.

 

בחברה מתגאים בנתוני הקלקה ופעילות גולשים גבוהה ומסבירים כי שיעורי הקלקה על מודעות הפרסום הגיעו ל-37% מתוך אלה שפתחו את התוסף של החברה, וכן על עלייה של 50% זמן שהייה באתר, עבור אלה שגם הקליקו על תוסף התמונות של EyeIn. סך הכל, עובדת EyeIn כיום עם ששה אתרי חדשות.

 

מימון ממיליארדרים וסלבריטאים

 

שירות EyeIn פותח אמנם בנפרד ממובלי, אך הוא התבצע בחברת הפיתוח של מובלי שמעסיקה כיום 72 איש, מהם כ-55 בארץ והשאר במרכז פיתוח נוסף בקייב ובמשרדים בלוס אנג'לס ובניו יורק. במקביל, ממשיכים בחברה להפעיל את מובלי ובקרוב ישיקו גרסה נוספת שלה. לטענת החברה, מובלי צברה עד כה 23 מיליון משתמשים. ככל הנראה, מרביתם משתמשים ממדינות דרום אמריקה, שם מסייעת אחת המשקיעות בחברה, מוביל אמריקה, להפצתה.

 

מרבית ההון שהושקע מתוך 86 מיליון הדולר הושקע למעשה בפרויקט EyeIn, לצורך פיתוח מנוע החיפוש המשלב גם מודל יציב של מוניטיזציה. בין המשקיעים במובלי: ספקית הטלקום מוביל, מפעילת הסלולר של קרלוס סלים, האיש השני בעושרו בעולם; קינס רקישב הקזחי, שותפו לעסקים של חוגג; והשחקנים לאונרדו דיקפריו וטובי מגווייר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x