היכרויות ברשת: יש דייטים, אבל אין כסף
אתרי ואפליקציות הדייטינג ממשיכים לצוץ כפטריות אחרי הגשם ועתידים להכניס השנה 1.17 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. ואולם, המשתמשים אינם נאמנים ומדלגים בין שירות לשירות, מה שמונע מימוש של פוטנציאל הרווח במלואו
- מייסד טינדר: האפליקציה שלנו מבטיחה חיי נישואין טובים יותר
- יש כסף בפיק-אפ: מאות אלפי גולשים משלמים על טינדר פלוס
- אפליקציית ההיכרויות שיכולה לשמש לאיתור הומוסקסואלים
האתגר המרכזי של החברות שפועלות בתחום, על פי המחקר, הוא חוסר הנאמנות של המשתמשים, שנוטים להשתמש במספר שירותים במקביל ולעבור בתדירות גבוהה בין אתרים ואפליקציות. בעיה נוספת ממנה סובלים השירותים שעוסקים בדייטינג למטרות היכרות ארוחת טווח (שפחות רלוונטית לטינדר ודומותיה) נובעת מכך שברגע שמשתמש מצא שידוך, הוא מפסיק להשתמש בשירות.
הענף מתאפיין גם במספר גדול של מיזוגים ורכישות - יותר מ-10 חברות בתחום נרכשו בשנה האחרונה על ידי שחקניות אחרות, שתיים מתוכן על ידי חברת IAC שנחשבת למובילת השוק עם נתח שוק של 22% ובעלות על טינדר, OK Cupid, Match.com ושירותים נוספים.
גם אפליקציית גריינדר, שפונה בעיקר לגייז ומתמקדת בנישה של חיפוש פרנטרים מיניים, מחפשת כעת קונה, לטענת הוול סטריט ג'ורנל. "למרות שהענף התבגר, הוא עדיין מכיל יותר מדי שחקניות כאשר רבות מהן לא מצליחות לייצר הכנסה בהיקף גדול מספיק", טוענים ב-IBISWorld.