$
כלכליסט-טק

מצטיין במשחקי אסטרטגיה? אולי תזכה ב-11 מיליון דולר

הספורט האלקטרוני מתחיל לעקוף ענפי ספורט ותיקים כגולף, לפחות בתחום הפרס שמוענק לאלופים: בתחרות בארה"ב יוענק פרס של 11 עד 15 מיליון דולר למנצח באליפות המשחק DOTA2

ניצן סדן 09:54 08.06.15

 

רוב ענפי הספורט המוכרים לנו כיום נולדו בעת העתיקה, בעוד משחקי הכדור - במאות ה-16 וה-18. עתה נראה ש-2015 תהיה שנה גדולה בספורט העולמי: השנה בה יישר עמו קו גם הספורט האלקטרוני.

משחק האסטרטגיה בזמן אמת Defence of the ancients 2, מהפופולריים מסוגו, עומד במרכזה של ליגה שמעניקה לזוכה פרס של 11 מיליון דולר. מדובר בפרס גבוה משמוענק לאלופי הגולף בליגה האמריקאית למקצוענים, שעומד על 10 מיליון דולר.

 

הקהל בגמר DOTA2 בשנה שעברה
הקהל בגמר DOTA2 בשנה שעברה

 

הפרס עוד צפוי לגדול: מארגני התחרות מגייסים כסף - בין השאר, מהצופים - כך שלפי הערכות, הפרס עתיד להגיע ל-15 מיליון דולר.

 

ליגת DOTA נולדה ב-2011 בארצות הברית, תחת הנהגת ענקית הגיימינג Valve (שמפעילה את Steam, חנות המשחקים הגדולה ברשת). מדובר במשחק אסטרטגיה חינמי, שהמתחרים הבולטים בו זוכים לספונסרים בדומה לאתלטים מקצועיים והתחרויות נצפות בידי מיליוני גולשים ברחבי העולם. למעשה, בתחרות השנתית עתידים לצפות כעשרים מיליון איש.

 

המשחק DOTA2
המשחק DOTA2

 

ארצות הברית אינה המדינה היחידה בה רווח הספורט האלקטרוני: ליגות המשחקים הסוערות ביותר פעילות בקוריאה ומתבססות על משחקים כ-League Of Legends ו-Starcraft (שאף מכונה "הספורט הלאומי של קוריאה").

 

הבעיה בספורט אלקטרוני הוא אורך חיים מצומצם של משחקים; בעוד שחוקי הכדורגל נולדו ב-1848 והשתנו בצורה מועטה מאז, משחקי המחשב מוחלפים אחת לכמה שנים, עם הופעת כותרים חדשים שצוברים פופולריות. למשל, הליגה הקוריאנית החליפה את Starcraft ב-Starcraft 2 לאחר שהושק וצבר תאוצה.

x