• תפריט
אינטרנט

מפעיל אתר אינטרנט? הרייטינג שלך בסכנה חדשה

חברות מחקר, אנשי SEO ומנהלי אתרים זועמים על גוגל וטוענים שהשינויים שעשתה לאחרונה פוגעים במאות אלפי אתרים בצורה לא סלקטיבית ולא הוגנת. גוגל מצידה דוחה את הטענות ואומרת כי לא עשתה שינויים חריגים

נמרוד צוק 13:3614.05.15

גוגל ערכה בשבועות האחרונים שינויים משמעותיים ומסתוריים לאלגוריתם מנוע החיפוש שלה, שלפי הטענות שעולות ברשת פגעו בתעבורה של מאות אלפי אתרים ומעניש דומיינים שלמים בצורה לא סלקטיבית ולא הוגנת. את הטענות השמיעו מספר מנהלי אתרים, חברות מחקר ובעלי עסקים קטנים בכל העולם.

 

גוגל לאחרונה ערכה שינויים באלגוריתם שקובע את דירוג תוצאות החיפוש, שמיועד לתת קדימות לאתרים שהותאמה לגלישה במובייל בזמן שהמשתמש מבצע חיפוש דרך מכשיר סלולרי. כמה חודשים לפני כניסתו לתוקף של העדכון, החברה שלחה הנחיות מפורטות לבעלי האתרים על מנת שיוכלו להתכונן מראש. החברה ניסתה להרגיע את החששות של בעלי עסקים קטנים, שטענו כי העדכון יעניש בעיקר את החברות הקטנות שאין להן את המשאבים הנדרשים להתאמת האתר שלהם גם לסלולר.

 

כל אחד ממאות אלפי אתרי HubPages נפגע - כך לפי מייסד החברה כל אחד ממאות אלפי אתרי HubPages נפגע - כך לפי מייסד החברה

 

 

ענקית החיפוש מעדכנת את המנוע שלה מדי מספר חודשים, וכל עדכון משנה לחלוטין את חוקי תעשיית ה-SEO שהתפתחה בשנים האחרונות ומתיימרת לעזור לאתרים להתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות. שני עדכוני אלגוריתם בולטים בשנים האחרונות, "פנדה" ו"פינגווין", פגעו בצורה מכוונת בתכנים שגוגל הגדירה כספאם. אתרים שנפגעו מהעדכונים צונחים במיקום שלהם בתוצאות החיפוש, לפעמים במאות ואלפי מקומות, מה שיכול להוביל לירידה חדה בתעבורה לאתרים שנסמכים על גוגל כמקור תעבורה עיקרי.

 

פגיעה לא סלקטיבית

 

ברוב המקרים גוגל מעדכנת את מנהלי האתרים מראש על כל שינוי. הפעם, עם זאת גוגל לא הכריזה על כל שינוי מראש. באופן רשמי, היא טוענת כי לא בוצע שום שינוי ומכחישה את כל הטענות. אבל הדבר לא עצר את הספקולציות הרבות שמתפרסמות בימים האחרונים בבלוגים מקצועיים העוסקים בתחום החיפוש. בנוסף, אחד מאנשי חטיבת Webmaster Trends בגוגל הודה במהלך השבוע בכנס בסידני כי החברה אכן ערכה לאחרונה שינויים במנגנון החיפוש, מעבר לרפורמת המובייל.

 

אחד האתרים שנפגעו מהעדכון המסתורי הוא HubPages, שירות יצירת אתרים שמשמש כתשתית ל-870 אלף מיני-סייטים ובלוגים שונים. בפוסט שפרסם פול אדמונדסון, אחד ממייסדי השירות, הוא הראה כי אתרים רבים שפועלים על גבי השירות סבלו מירידה של 22% במספר הצפיות במהלך השבוע האחרון. הוא הוסיף כי הירידה פגעה בכל האתרים המתארחים ב-HubPages, ללא קשר לאיכות התכנים שלהם, מה שמצביע לדעתו על כך שהאלגוריתם של גוגל 'מעניש' כעת דומיינים שלמים ולא רק תתי-אתרים, גם כאשר רק מספר דפים בודדים מכתימים את כל הדומיין.

 

לטענת אדמונדסון, אתרים נוספים שנפגעו כוללים את about.com, eHow, answers.com ו-wikiHow, כאשר אתרים אחרים כמו Quara ו-Wikia דווקא רשמו עליה בטראפיק. על פי הניתוח של חברת Searchmetrics, המספקת כלי SEO לארגונים גדולים, הירידה החדה ביותר בטראפיק הופיעה באתרים שמפרסמים מדריכים אינפורמטיביים, כאשר היא הזיקה בעיקר לאלו שסיפקו ערך נמוך ותוכן באיכות ירודה כגון מלכודות קליקים, טקסטים שמיועדים ל-SEO בלבד, דפים עמוסים בסרטוני וידאו וכאלו שקשה לנווט בהם.

 

עם זאת, גם הממצאים של החברה תואמים את הטענות של אדמונדסון - לא רק הדפים הספציפיים בעלי המאפיינים הבעייתיים ירדו בדירוג, אלא כלל הדפים באותו הדומיין.

בטל שלח
    לכל התגובות