$
הייטק והון סיכון

תפנית אסטרטגית: גט טקסי תציע משלוחי פיצה, שרברב וביקורי רופא

החברה שינתה את שמה ל-Gett וחשפה מודל פעילות חדש: משלוחי מזון ובעלי מקצוע, בפורמט שאמור להבטיח הגעה בתוך עשר דקות. בין היתר, תאפשר הזמנת מניקוריסטים, רופאים וטכנאים

אסף גלעד 14:2828.04.15

המונית של גט טקסי מבצעת פנייה חדה לתחום הקמעונות והשירותים. אפליקציית המוניות הודיעה היום (ג') כי היא תספק גם משלוחים עד הבית של מוצרים ושירותים מסוגים שונים: החל ממזון מהיר ומוצרי מכולת, דרך שירותי קוסמטיקה ויופי, בעלי מקצוע ועד ביקורי רופא.

המשלוחים לא ייעשו על ידי המוניות של גט טקסי, אלא על חשבון בתי העסק מהם יזמין הלקוח, כאשר ההזמנות והחיוב יתבצעו בעזרת אפליקציית גט טקסי, שגם שינתה היום את שמה ל-Gett. השירות החדש יושק ביולי בכל הערים בהן פעילה גט טקסי - ערי ישראל, מוסקבה, סנט פטרסבורג, לונדון, מנצ'סטר, ליברפול וניו יורק.

 

שחר וייסר, מייסד החברה שחר וייסר, מייסד החברה צילום: נמרוד גליקמן

 

בשיחה שערך מניו יורק, התחייב שחר וייסר, מייסד החברה והמנכ"ל שלה, כי החברה תשאף לספק את המוצרים והשירותים בתוך עשר דקות מרגע ההזמנה, אך סירב לפרט כיצד יוכל מזון מהיר כמו פיצה או סושי להגיע בתוך עשר דקות לבית הלקוח. את השיטה, אמר, יגלה מאוחר יותר לקראת ההשקה. לפי ההערכה, גט טקסי תקבע תפריט אחיד, קבוע ומצומצם שבו המוצרים יהיו מוכנים באופן מיידי לקראת כל הזמנה.

 

לא מנסים להיות 'גט הכל'

 

"אנחנו רואים עצמינו כחברה שעיסוק הליבה שלה הוא לחסוך בזמן. וכפי שחסכנו זמן בהזמנה של מונית, נעשה זאת בעוד כמה קטגוריות שבהם זיהינו צורך בכך", אמר וייסר ופירט את חמש הקטגוריות שתספק גט: מזון מהיר, כגון פיצה וסושי; מוצרי צריכה ממרכולים ורשתות סופר; שירותי יופי וקוסמטיקה כגון מניקור, מסאז' או עיצוב שיער; אחזקת הבית ובעלי מקצוע כגון שרברבים או טכנאי מזגן; וביקורי רופאים. "אנחנו לא מנסים להיות 'גט הכל'", אמר וייסר. "זו אמירה מזיקה כי כשהחברה מנסה להתפרס לכל כך הרבה כיוונים היא מפסיקה להיות יעילה. לכן אנחנו מתמקדים במוצרים והשירותים הבסיסיים ומאפליקצייה אחת".

 

בסל השירותים - גם ביקורי רופא בסל השירותים - גם ביקורי רופא צילום: שאטרסטוק

 

לדברי וייסר, נהגי המוניות של שירותי המוניות לא יהיו קשורים בכל דרך לוורטיקל החדש. גט טקסי רק תספק את המעטפת עבור אספקת השירות: תקבע תפריט אחיד, תמחור אחיד על כל המוצרים, תספק בקרת איכות ותספק את פלטפורמת שירות הלקוחות, מועדון הלקוחות התמיכה והתשלומים. כך ממנפת גט את הנגישות למספר כרטיס האשראי של הלקוח גם לשירותים אחרים.

 

"כמו שאיננו מעסיקים נהגים, כך גם לא נעסיק מניקוריסטיות", הבטיח וייסר. "אבל אנחנו מכניסים בינם לבין הלקוחות טכנולוגיה ומודל עסקי שמקבע מחירים ומוריד אותם מתחת למחירי השוק. הגענו למצב שאנחנו מעסיקים את המוניות כמעט 100% מהזמן, וככה הצלחנו להוריד את המחיר. גם בשירותים האחרים, נהפוך את נותני השירותים לכל כך עמוסים עד שהם יוכלו להוריד מחירים, אבל נדאג שהם יהיו שקופים, זמינים מהירים ואיכותיים".

 

וייסר לא פירט עם אילו מותגי מרכולים, פיצריות או סושי הוא מתכוון לעבוד. לטענתו, בגלל הרצון לשמור על השינוי האסטרטגי טרם יצר קשר עם שותפים עסקיים, אם כי בתחום המזון כבר החל במשא ומתן עם כמה ספקים שאת שמם סירב לחשוף.

 

ממשיכים להשקיע בתחום המוניות

 

כדי להוציא לפועל שירות שכזה במספר רב של ורטיקלים ייאלץ וייסר לצאת בהשקעה גדולה במיוחד. גט טקסי תצטרך למיין את נותני השירות, לבצע בקרת איכות ולהכשיר את נותני השירות שיצטרפו אליה, בין אם מדובר בפדיקוריסטיות או בשרברבים.

 

וייסר טוען כי יוכל לממן את הפעילות החדשה מרווחי החברה, שלדבריו תגיע לקצב הכנסות שנתי של חצי מיליארד דולר בקרוב, ומגיוס של 150 מיליון דולר שביצעה בשנה שעברה. סך הכל גייסה גט 207 מיליון דולר מלן בלווטניק וקבוצת אקסס שבבעלותו וכן משחר וייסר עצמו, לשעבר מנכ"ל קומברס ברוסיה. גט טקסי מעסיקה כיום 350 איש, מהם 50 שגוייסו בחודש האחרון. בחברה מעוניינים לגייס 150 עובדים בסוף השנה, עם השקת הפעילות החדשה.

 

מונית של גט טקסי מונית של גט טקסי צילום: ערן לם

 

את ההשראה להרחבה העסקית שלו שואב וייסר מאמזון. "אמזון הקימה מערכת למכירת ספרים ודיסקים, שהורחבה לשלל של מוצרים. מה שהנחה אותם היה שהלקוחות באים אליהם לא רק בגלל שהם מעוניינים בספרים או בדיסקים, אלא בגלל מערכת החיפוש והגילוי שלהם, הנוחות, הלוגיסטיקה המתוחכמת, פלטפורמת התשלומים הנוחה והשילוח המהיר. היום להגיד אמזון זו מילה נרדפת לקמעונאות. גם אנחנו: לא המצאנו משהו חדש, אבל אנחנו מכניסים את הטכנולוגיה שלנו כדי לייעל שווקים נוספים. להערכתי, תוך שנה מהיום, השימוש בקטגוריות הנוספות יהיה בנפח דומה לזה של מוניות".

 

במקביל, וייסר אומר כי גט טקסי תמשיך לפתח את עסקי התחבורה שלה בעולם, בדגש על ארה"ב וניו יורק שמהווה כיום 50% משוק אפליקציות המוניות בארה"ב. היא מפעילה מודל עסקי חדש של תשלום אחיד של נסיעה ב-10 דולר בכל רחבי מנהטן.

 

"אנחנו פעילים היום בכל הערים המרכזיות באנגליה וברוסיה ונמצאים ברווחיות ברמה הבינלאומית. את הרווחים אנחנו משקיעים גם בחדירה לשוק האמריקאי, עליה אנחנו שמים את הדגש כיום". וייסר אף עבר להתגורר בניו יורק כדי להתמקד בעשייה המקומית ולדחוק את רגליה של אובר מהעיר הגדולה. עם זאת, שירות המוצרים החדש הוא, לדבריו, "ההשקה הכי משמעותית שאי פעם עשינו".

 

גם אובר מציעה שירותי משלוחים

 

"אין כיום חברה מסחרית בתחום התחבורה שיש לה היצע של מוצרים מעבר לתחבורה ואני לא מתכוון לגימיקים של משלוחים", אמר וייסר כשהוא רומז למבצעי המשלוחים החד פעמיים של אובר המשמשים לפיתוח המודעות למותג שלה. "אין כיום אפליקציית תחבורה שמציעה לך שירות נוסף על תחבורה ביום-יום".

 

"אובר עושה עבודה יוצאת מהכלל והיא חזקה מאוד בארה"ב בדיוק כמו שחקנים לוקאליים שחזקים במדינות שלהן. זה כמו בעולם הטלקום שבו יש לך שחקן מקומי חזק ושחקן זר שנמצא במקום השני או השלישי. אובר הם מספר אחת בארה"ב,אבל בכל מקום אחר בעולם הם רק שניים לשחקן המקומי. בסין אובר תופסת נתח שוק של 2%, ברוסיה היא 3%, בהודו היא 5% ובאמריקה הלטינית כמעט ואינה קיימת".

 

"גט שונה כי היא מתמקדת בשווקים הגדולים בהם היא פועלת, במקום לכבוש עוד מדינות. במקום ללכת ולהילחם בצרפת ובגרמניה על לקוחות חדשים אנחנו מעדיפים לתת ל- 10 מיליון המשתמשים שלנו שירותים חדשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x