$
חדשות טכנולוגיה

גוגל מפייסת את האיחוד: תתרום 150 מיליון יורו לגופי תקשורת באירופה

התרומה תועבר במסגרת תוכנית לשיפור פעילות כלי תקשורת כגרדיאן הבריטי בזירת האינטרנט. זאת, במטרה להימנע מתביעות הקשורות לשירות החדשות גוגל News. לאור האשמות חדשות בדבר מונופוליזם ופגיעה בפרטיות, מנסה החברה לשפר את תדמיתה באיחוד

הראל עילם 13:0628.04.15
גוגל הודיעה אמש (ב') שתתרום 150 מיליון יורו לאורך שלוש שנים עבור יוזמה חדשה שנועדה לסייע לגופי תקשורת ועיתונים באירופה להתחזק באינטרנט. זאת, בעקבות הסכסוכים המשפטיים בין גוגל ובין גופי תקשורת בכל רחבי אירופה בנושא שירות גוגל ניוז.
שירות החדשות של גוגל מושך כותרות ותקצירי כתבות מגופי תקשורת בכל העולם ומשלב את התוצאות במנוע החיפוש. עם זאת, מספר גופי תקשורת - בין השאר במאבק שאותו הוביל רופרט מרדוק, הבעלים של קבוצת המדיה ניוזוויק - התנגדו לכך וטענו כי גוגל מנצלת את הקניין הרוחני שלהם ללא תגמול הולם. בין השאר, גוגל נאלצה לאפשר לגופי תקשורת המעוניינים להסיר את עצמם ממנוע החיפוש לעשות זאת, וגם הסכימה לתוכנית תגמולים שתפצה מספר גופי תקשורת בצרפת. בספרד למשל, אילץ בית המשפט העליון את גוגל לסגור את השירות לחלוטין.

 

משרדי גוגל בצרפת משרדי גוגל בצרפת

 

התוכנית החדשה נועדה לסייע לגופי תקשורת בכל רחבי אירופה ללמוד כיצד ליצור לעצמם ערוצי הכנסות חדשים המתאימים לעידן האינטרנט. בין השאר גוגל תספק הכשרה לעיתונאים בגופי התקשורת שיצטרפו לתוכנית במרכזים שלה בלונדון, המבורג ופריז, תשקיע כספים במחקרים רלוונטיים ותעבוד בצורה הדוקה עם גופי התקשורת במטרה לפתח כלים חדשים שישולבו בתוך גוגל ויסייעו לגופי התקשורת לבצע מוניטיזציה.

 

רלו ביונדו, נשיא חטיבת הקשרים האסטרטגיים של גוגל באירופה, כתב: "דרך היוזמה החדשה, גוגל תעבוד יד ביד עם ארגונים עיתונאיים ונסייע להם לפתח מודלים יציבים ומכניסים עבור תעשיית החדשות. האינטרנט מציע הזדמנויות אדירות ליצירה וההפצה של עיתונות משובחת, אבל מעלה שאלות אמיתיות לגבי כיצד עיתונות איכותית יכולה לשרוד בעידן הדיגיטלי".

 

כשמונה גופי תקשורת גדולים מוכרים בבריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה והולנד הצטרפו ליוזמה, ביניהם גם ה"גרדיאן" וה"פייננשל טיימס" הבריטיים. בנוסף, מרכז העיתונות ורשות החדשות של האיחוד האירופי ישתפו פעולה אף הם עם החברה.

 

עבור גוגל, סכום של חמישים מיליון יורו בשנה הוא זניח; החשיבות של ההכרזה היא בעיקר בהכרה של החברה בכך ששירותיה המקוונים מזיקים לתעשיות מסוימות. ההכרזה נועדה לשפר את מעמדה של החברה בעיני האיחוד האירופי: החברה נמצאת תחת מספר חקירות באיחוד, במספר תחומים - מפגיעה בפרטיות, סוגיית הזכות להישכח ועד להאשמתה בהתנהלות מונופוליסטית, מה שעשוי לעלות לה הון עתק בפיצויים בצרפת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x