$
חדשות טכנולוגיה

אייסר חשפה לפטופים חדשים וסלולרי בעל תשתית לווינדוס 10

היצרנית הטייוואנית הציגה לפטופים ב-300 דולר שמיועדים לסטודנטים, מחשבי גיימרים ועוד. לצידם, הציגה סמארטפון פשוט שצפוי לקבל עדכון למערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט. נראה שהחברה נטשה את זירת הפרימיום ומתמקדת בשוק המכשירים המוזלים

רפאל קאהאן 17:4927.04.15

אייסר הודיעה אמש (א') על השקת ליין חדש של מחשבים ניידים בתצורות שונות המיועדים לשוק הצרכני ולשוק החינוך. הליין החדש, שמחירו מתחיל ב-300 דולר ישווק עם ווינדוס 8.1, אך בחברה התאימו אותו לקבלת הגרסה הבאה, ווינדוס 10.

התצורה הבסיסית של המחשבים מתחילה ב-R11, לפטופ היברידי עם מסך 11 אינץ' ברזולוציה נמוכה יחסית של 720p ומסך שמתקפל על גבו. הוא מצוייד במעבדי פנטיום חלשים יחסית, שמונה גיגה-בייט של זכרון פעולה ומרחב אחסון של עד טרה-בייט. מדובר בדגם שצפוי לעלות החל מ-300 דולר בארה"ב ומיועד לשוק החינוך.

 

אייסר R11 אייסר R11

 

ה-Switch 10 ואחיו, ה-Switch 10E דומים מאוד לסדרת הטרנספורמר של היריבה מבית, אסוס. גם כאן ניתן לנתק את המקלדת מהמסך והם כוללים ערכת שבבים שמבוססת על שבב אינטל Atom בעל ארבע ליבות. ההבדל העיקרי בין שני הדגמים הוא רזולוציית המסך: ב-E היא הוגבלה ל-1,280 על 800 פיקסל לעומת 1,920 על 1,200 בדגם הבכיר.

 

אייסר Switch 10 אייסר Switch 10

 

בגזרת הלפטופים הרגילים, אייסר מציעה שתי סדרות: הראשונה היא Aspire V15 שמיועדת לגיימרים וכוללת מעבדי i5 ו-i7, כרטיס גרפי של אנווידיה 940M וזיכרון פעולה של כ-16 גיגה-בייט, עם מסך 15 אינץ'. השניה היא סדרת Aspire E ו-ES שכוללות יותר דגמים, בתצורות של מ-14 ועד 17.3 אינץ'.

 

אייסר Liquid M220 אייסר Liquid M220

 

בנוסף החברה השיקה סמארטפון בשם Liquid M220 שמיועד לשוק המכשירים המוזלים ושהוצג בתערוכת MWC בתחילת השנה. הוא מצוייד במסך בגודל ארבעה אינץ' ברזולוציית 800 על 480 פיקסל, במעבד כפול ליבה סנאפדרגון 200 במהירות 1.2 גיגה-הרץ ובזיכרון פעולה של גיגה-בייט. המכשיר צפוי לקבל שדרוג לווינדוס 10 ברגע שהמערכת תושק, מה שהופך אותו לקנייה מעניינת עבור מי שמעוניין להתנסות במערכת החדשה ללא השקעה כספית ניכרת.

 

המוצרים של אייסר לא מרגשים, בלשון המעטה, ולא בטוח שהחברה תוכל לסמוך עליהם כדי לשפר משמעותית את מאזניה הלא מרשימים, זאת למרות שאנליסטים צופים לה צמיחה מסוימת בשנה הקרובה. עם זאת, לאחר ירידה של 20% בהכנסות מאז 2012 - יכול מאוד להיות שאין ביכולתה לפתח מוצרים חדשים אלא רק למחזר את הקיים. נראה שהחברה בחרה בהתמקדות בקטגוריות המוצר המוזלות למיניהן, היכן שבשוק הסלולר ממתינות לה מתחרות סיניות קשוחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x