$
אפליקציות

בדיקת כלכליסט

האם Moovit מקיימת את מה שהיא מבטיחה?

אפליקציית הניווט שודרגה לגרסה חדשה, רביעית במספר, ומבטיחה לנו חוויית שימוש משופרת ויכולות נוספות כגון אפשרות פעולה גם ללא חיבור רשת. הסתקרנו ויצאנו לבדוק האם היא עומדת בהבטחות

רפאל קאהאן 22:0424.04.15

כתושב המרכז, כלי התחבורה העיקרי והכמעט בלעדי שלי הוא האוטובוס. יש הרבה שאפשר וצריך לומר על התחבורה הציבורית בישראל, אבל ככל הנראה היא נועדה בעיקר לעודד את המשתמשים לרכוש רכבים או קטנועים (ובדרך להעניק לממשלה מס רכישה משמעותי), כי אחרת קשה להבין איך הצלחנו להגיע לרמת חוסר יעילות כל כך משוועת.

מוביט הוותיקה הושקה לראשונה לפני כארבע שנים, עם ההבטחה להפוך את חוויית השימוש בתחבורה הציבורית לנעימה הרבה יותר. בזמנו האפליקציה סבלה מבעיות לא מעטות, החל מעיצוב וממשק משתמש לא יעיל וכלה באי דיוקים, שהרי גם היא נסמכה בעיקר על נתונים מחברות האוטובוסים, שהם, אפעס, קצת אופטימיים.

 

כך מתכננים מסלול כך מתכננים מסלול

 

הגרסה החדשה מתקנת לא מעט מהבעיות, וכוללת שיפור אמיתי באיכות הנתונים והמידע. הבדיקה שעשיתי התבססה על נסיעות ברחבי תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ואפילו גיחה קצרה ליהוד. חברות התחבורה בהן השתמשתי כללו את בעיקר את דן, לפעמים את אגד ואת קווים ליהוד.

 

נתחיל עם חוויית המשתמש: האפליקציה כבר לא מחייבת אותכם לפתוח כל בדיקת מידע על ידי חיפוש מסלול. כעת היא גם מאפשרת לכם לגשת ישר למפה המציגה את התחנות הקרובות. לחיצה עליהן תציג את זמני ההגעה הקרובים של כל הקווים העוצרים בתחנה הקרובה. זה כמובן שיפור חשוב - בינינו, רוב השימוש בתחבורה ציבורית הוא לאותו מקום עם אותם קווים, ואנחנו מכירים היטב את המסלול. חשוב לי לדעת אם האוטובוס מאחר או תקוע איפשהו, והשלטים האלקטרוניים של התחנות לרוב לא תמיד עושים את העבודה.

 

דיווחי המשתמשים תמיד טובים - אבל קשה להחליף אוטובוס באמצע הדרך דיווחי המשתמשים תמיד טובים - אבל קשה להחליף אוטובוס באמצע הדרך

 

עוד חיווי נחמד הוא הקווים שפעילים באותו יום - לפעמים נתקלתי בקווים שחשבתי להשתמש בהם, אך לאחר המתנה מורטת עצבים הבנתי שלתחנה הזו הם לא מגיעים, לרוב כי יש להם שעות פעילות מוגדרות מראש. 

 

תכונה חדשה שנייה ומעניינת במיוחד היא ה"מתי נגיע?". כשמה כן היא - טיימר לזמן ההגעה, קצת כמו ווייז. וזה עובד לא רע. לא מדוייק ברמת המילישניות, אך בפועל האפליקציה לרוב מתזמנת על הדקה ולמעט מקרה אחד של פקק בלתי צפוי עקב עבודות תשתית, התזמון היה מדוייק ביותר. אני גם מאמין שהדיוק ישתפר ככל שישתמשו בה יותר אנשים, בהתחשב בכך שהאפליקציה אוספת מידע דרך חוכמת ההמון, בדומה לוויז. היא אפילו כוללת את התכונות המוצלחות ביותר של ווייז שלכאורה נכתבו במיוחד עבור הנסיעה באוטובוס, כמו למשל הדיווח על המפגעים במסלול.

 

האפליקציה גם הוסיפה כלי אופליין שאומנם עבד היטב, אבל אני חייב לציין שזה מרגיש לי יותר כמו גימיק. הרי המקום היחיד בו אין חיבור קבוע כיום הוא כנראה בקילומטר ה-280 באמצע הנגב.

 

זה החיווי שתקבלו בתחנה על המפה - זמני ההגעה של הקווים ומסלולם, והכול מתעדכן אונליין זה החיווי שתקבלו בתחנה על המפה - זמני ההגעה של הקווים ומסלולם, והכול מתעדכן אונליין

 

 את הגרסה המקורית של מוביט זנחתי לפני כשנה לטובת כלי הניווט דרך תחבורה ציבורית של מפות גוגל. כעת אני כנראה אחזור להשתמש במוביט, אבל באופן מדוד. ראשית, כי כמו כל תוכנת ניווט היא דורשת מיקום פעיל בנוסף לחיבור האינטרנט. זה זולל את הסוללה, ובנסיעה בין עירונית יכול לחסל לכם בכיף חצי עד שני שליש בנסיעה ממוצעת של 100 עד 150 ק"מ - בעיה אמיתית בהתחשב במודל חוכמת ההמונים של החברה, שנסמכת על כך שהמשתמשים ישאירו את האפליקציה דולקת.

 

שנית, מוביט החדשה לעיתים מרגישה עמוסה ומורכבת מדי, ואף במידה מסויימת מזכירה יותר מדי את ווייז. הרי את הניווט בסופו של דבר תמיד נשלים עם מפות גוגל, כי הניווט של מוביט הוא רק בין תחנות אוטובוס ולא מוביל אותך בדיוק ליעד מלבד מקרים מאוד נדירים. כמעט תמיד, תצטרכו גם להמשיך ללכת ברגל.

 

התחושה שעולה משימוש במוביט היא שהמפתחים משתמשים יותר בווייז ונוהגים ברכב, ופחות באוטובוסים שעבורם הם מפתחים את האפליקציה. למרות זאת, מוביט עדיין עושה עבודה טובה, והיא בהחלט בשורה טובה ויעילה למשתמשי התחבורה הציבורית.

 

האפליקציה זמינה להורדה כעת לאנדרואיד בחינם, ובקרוב ל-iOS.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x