$
מכשירים ומדריכים

חדש מאסוס: שעון חכם עם סוללה של עשרה ימים

החברה הטייוואנית פיתחה שעון חכם בעל גוף אלומיניום עמיד, שביכולתו לפעול עשרה ימים ללא טעינה. הוא מיועד לחובבי כושר ויכלול חיישני ניטור דופק ואיכות שינה. אסוס תחשוף אותו רשמית בשבוע העיצוב במילאנו, שמתחיל מחר

ניצן סדן 16:3214.04.15
שעון ה-ZenWatch שחשפה אסוס השנה הינו שעון חכם לא רע, אם כי ללא יתרונות בולטים על פני שאר השחקנים בשוק המחשוב הלביש. בקרוב תשיק החברה שעון נוסף, VivoWatch שמו, בעל יתרון יוצא דופן: זמן סוללה של עשרה ימים.
לשעון החדש גוף אלומיניום והוא עמיד בנוזלים ואבק. עדיין לא ידוע כיצד הצליחה אסוס להגיע לזמן סוללה מרשים שכזה, אך יתכן שהסוד הוא במסך LCD שחור-לבן (הפס הירוק מתחתיו הוא נורת חיווי נפרדת). ה-VivoWatch מוקד בתחום יישומי הכושר והבריאות וצויד במד דופק ובחיישנים לניטור איכות השינה. החברה תחשוף אותו רשמית במסגרת אירוע בשבוע העיצוב במילאנו, שייפתח מחר.

 

שעון ה-VivoWatch של אסוס שעון ה-VivoWatch של אסוס

 

השעון יתבסס על אנדרואיד Wear - מערכת ההפעלה הייעודית של גוגל לתחום המחשוב הלביש. בדיקת "כלכליסט" מצאה אותה מהירה ופשוטה לשימוש, אך כוללת פחות תכונות ויישומים ממערכות הפעלה אחרות לשעונים חכמים - כמו גרסת WebOS של LG, טיזן של סמסונג ואפילו פבל. יש להניח שאסוס תמלא את השעון החדש ביישומי כושר שונים, כדי לבדל אותו ממתחריו.

 

להערכת אתר אנגאדג'ט, זמן הסוללה המרשים של ה-VivoWatch הוא יתרון על פני מוצרים כשעוני סמסונג, אפל וסוני, אך בשוק יש לא מעט שעונים חכמים אחרים שיכולים להחזיק ימים שלמים ללא טעינה (למשל, הפבל טיים, ששבר שיא קיקסטארטר בפופולריות שלו).

 

הרבה רעש, מעט מכירות

 

שוק המחשוב הלביש אמנם זוכה לעניין רב מצד הקהל, היצרנים, המשקיעים והאנליסטים - אך נכון להיום מדובר בקטגוריה שעדיין מתקדמת בצעדי תינוק; פחות מחמישה מיליון שעונים נמכרו ב-2014.

 

שעונים חכמים למיניהם. הציבור לא מתרגש שעונים חכמים למיניהם. הציבור לא מתרגש

 

לפי הערכות בתעשייה, המוצר שאמור לתת תנופה אמיתית לשוק הוא האפל ווטש, השעון החכם הראשון של הענקית האמריקאית. הוא הושק ביום ו' האחרון בשמונה מדינות, אך החברה עדיין לא פרסמה נתוני הזמנות וכלל לא התייחסה להשקה. אם נתוני המכירות ייתפסו כמאכזבים, לא מן הנמנע שחברות כסמסונג, סוני, מוטורולה ויצרניות אחרות יתאכזבו לא פחות מאפל עצמה; אם המיתוג החזק של החברה לא הצליח לכבוש את לב הצרכן, ככל הנראה שגם מכירות מתחרותיה יהיו נמוכות משמעותית מהצפוי. 

 

מבדיקות "כלכליסט", עולה כי רוב השעונים החכמים בשוק אמנם מציגים יתרונות עבור חובבי הכושר המושבעים, אך לא מצדיקים את מחירם עבור המשתמש הממוצע. יתכן שחשיבה דומה היא שגרמה לאסוס למקד את השעון החכם החדש שלה במתעמלים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x