ה-PC מחשב קיצו לאחור: הרבעון האחרון היה החלש ביותר מאז 2009
לפי נתוני חברות מחקר, חלה צלילה של בין 5.2 ל-6.7% במכירות המחשבים האישיים מתחילת השנה. רק שתי יצרניות הצליחו להגדיל את היקף המכירות שלהן: לנובו - שניצבת בראש הטבלה - ו-HP. זאת, בעוד מכירות Dell, אסוס ואייסר צונחות
11:51
13.04.15
שוק ה-PC העולמי התכווץ ברבעון הראשון של 2015 ב-5.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2014 והסתכם ב-71.7 מיליון יחידות שנמכרו, כך קובע דו"ח של חברת המחקר גרטנר שהתפרסם בסוף השבוע. דו"ח של IDC שפורסם במקביל מציג סיכום קשה יותר מבחינת היצרניות, עם ירידה של 6.7% ל-68.5 מיליון יחידות - הרבעון החלש ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009, על פי נתוני החברה.
קראו עוד בכלכליסט:

סטודנטים עם מחשבים ניידים באוניברסיטת תל אביבצילום: אריאל בשור
לנובו שמרה ברבעון זה על מקומה בראש רשימת היצרניות, עם 18.9% מהשוק (על פי נתוני גרטנר), כאשר היא ו-HP היו החברות היחידות שהצליחו להגדיל את מכירותיהן. החברה סיימה את הרבעון עם מכירות של 13.6 מיליון יחידות, 5.7% יותר לעומת הרבעון המקביל ב-2014. HP הציגה צמיחה מתונה יותר של 2.5%, מ-12.14 מיליון יחידות ל-12.44 מיליון, והיא מחזיקה כיום ב-17% מהשוק.
ומה על המפסידות? Dell ירדה מ-9.5 מיליון יחידות ל-9 מיליון (צניחה של 5.1%), אסוס איבדה 2.9% (מ-5.46 מיליון יחידות ל-5.3 מיליון) ואייסר ירדה מ-5.6 מיליון יחידות ל-5.2 מיליון, ירידה של 6.8 אחוז. חלקן של היצרניות הקטנות צנח מ-39.8% מהשוק ל-36.5% והן ירדו מ-30.1 מיליון יחידות ל-26.2 מיליון.
על פי נתוני IDC, לעומת זאת, HP כמעט סגרה את הפער מול לנובו, עם צמיחה של 3.3% במכירות ונתח שוק של 19%, לעומת 3.4% ו-19.6% ללנובו. גם לפי הדו"ח שלה אייסר ו-Dell ירדו במכירות, אבל אסוס דווקא צמחה ב-4.4% וכבשה כ-7% מהשוק.


