$
אינטרנט

סוף עידן הקופונים? גרופון רוצה להקים חנות מקוונת

החברה הגדולה בעולם בתחום הדילים היומיים והקופונים מתחילה לפזול לערוצי הכנסות יציבים ומבוססים יותר. לפי הדיווחים, החברה תקים ברוב חנות שתמכור מוצרים קבועים ותכנס לתחרות מול אמזון

עומר כביר 12:2302.04.15
גרופון האמריקאית, שהביאה לעולם את שגעון הקופונים המקוונים קצר המועד, החלה לבחון לאחרונה פעילות קמעונאית מקוונת מסורתית יותר, שמתבססת על מכירת מוצרים קבועים ולא על קופונים ומבצעים מוגבלים בזמן. כך מדווח אתר חדשות הטכנולוגיה re/code.

 

לפי הדיווח, החברה בוחנת בשקט קונספט פעילות חדש בשם Groupon Stores, שמאפשר לכל בעל עסק המפרסם באתר לפתוח דוכן מקוון באתר ולהציע את מרכולתו. מחירי המוצרים שנמכרים יהיו קבועים ולא ידרשו רכישות קופונים, אך לדברי מקורות אתר re/code, החברה דורשת מכל בתי העסק להציע באתר את המחירים הכי נמוכים ברשת - לפחות 5% מתחת למחיר הזול ביותר בכל מקום אחר. בנוסף, גרופון גוזרת עמלה שמנה במיוחד בסך 15% מכל מכירה.

 

מתוך פורטל הקניות Groupon Stores מתוך פורטל הקניות Groupon Stores

 

מנהל מערך יחסי הציבור של גרופון, ביל רוברטס, אישר ל-re/code את קיומה של היוזמה החדשה, אך הוסיף שהחברה עדיין בוחנת את מבנה ההנחות והעמלות. “יש לנו הזדמנות ענקית ובלתי-מנוצלת להפוך את גרופון ליעד קניות משמעותי עוד יותר ברשת ובמובייל, באמצעות הגדלת המלאי שלנו והבאת הכוח של הפלטפורמה שלנו לעוד יותר סוחרים", הוא אמר.

 

נראה כי המהלך נועד למתג את גרופון כאלטרנטיבה זולה למתחרות המקוונות בשוק. לדברי re/code, המהלך הוא רק חלק מהתוכנית הרב שנתית של המנכ"ל, אריק לפקופסקי, להפוך את גרופון לאתר קניות בפני עצמו, באמצעות שיתוף פעולה עם סוחרים עצמאיים. שינוי שכזה יכניס את גרופון לתחרות ישירה מול חברות כמו איביי או אמזון.

 

ממציאים מחדש את הקופון

 

גרופון, שנוסדה ב-2008, יצרה בתחילה דרכה עניין רב הודות למודל החדשנידאז  של קופונים קבוצתיים, שמאפשרים לצרכנים לקבל הנחות ניכרות בבתי עסק או מסעדות באזור מגוריהם. המודל משך גולשים רבים בשנות הפעילות הראשונות של החברה, והביא גם להקמתם של חקיינים רבים מסביב לעולם. בשיא פעילותה, בנובמבר 2011, הונפקה גרופון לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר.

 

ואולם, כבר אז נאלצה החברה להתמודד עם ביקורות חריפות מצד בתי עסק העובדים עימה, שטענו שהפרסום דרכה אינו משתלם. בחודשים שלאחר ההנפקה, העניין הציבורי בתחום הקופונים הקבוצתיים צנח בצורה חדה. אלפי החברות שפעלו בתחום סבלו מירידה משמעותית בהכנסות ורבות אף נסגרו. גם גרופון לא הצליחה להתמודד היטב עם השינויים בשוק, ואיבדה 73% משוויה מאז הנפקתה.

 

גרופון ניסתה להתמודד עם השינויים בשוק והחלה להתמקד במכירת מוצרים במבצעים על חשבון תחום הקופונים. ב-2014, 56% מכל הכנסות החברה הגיעו מתחום פעילות זה. כעת כאמור פועלת גרופון להרחבת פעילותה בתחום הטובין באמצעות זניחת המבצעים המוגבלים בזמן ומעבר למוצרים שנמכרים במחירים זולים.

 

"המיקוד שלהם בצרכנים חסכנים ובהצגת המחירים הטובים ברשת הוא גישה מעניינת שמתאימה למותג שלהם", אמר סקוט ווינגו, מנכ"ל ספקית פלטפורמות המסחר המקוון CannelAdvisor, ל-re/code. “אף שאנו לא עובדים עם גרופון ביוזמה החדשה שלהם, אנחנו מנטרים אותה מקרוב על מנת לראות אם היא זוכה להצלחה בקרב קונים וסוחרים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x