$
כלכליסט-טק

KeyWee גייסה 9.1 מיליון דולר

החברה עוסקת באופטימיזציית הפצת תוכן ברשתות חברתיות וסיימה לאחרונה פיילוט מוצלח בשיתוף הניו יורק טיימס. את סבב הגיוס הובילו הקרנות Innovation Endeavors של אריק שמידט ומרקר של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר

אסף גלעד 13:07 24.03.15

 

קיווי (KeyWee) של היזם יניב מקובר גייסה היום (ג') 9.1 מיליון דולר. החברה עוסקת בתחום המלצות וניתוח התוכן וסיימה לאחרונה פיילוט מוצלח בניו יורק טיימס, שהראה שביכולתה לשפר את הפצת התוכן על ידי הגולשים.

 

את הסבב הובילו הקרנות Innovation Endeavor של יו"ר גוגל אריק שמידט ודרור ברמן, וקרן מרקר של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר (שהוא שותף גם בקרן של שמידט). שחר, שמוביל את שתי הקרנות להשקיע זו לצד זו לעיתים קרובות, הוא דמות מפתח בסבב הגיוס ונחשב לאחד המשקיעים המובילים בתחום הפרסום מבוסס התוכן.

 

עובדי קיווי. מקובר במרכז
עובדי קיווי. מקובר במרכזצילום: עמית שעל

 

בין השאר הוביל השקעות בחברות ישראליות דוגמת טאבולה וטייקי, שתיהן מסייעות לאתרי תוכן ומפרסמים לקלוע לטעמם של הקוראים. להשקעה הצטרף גם אחד הלקוחות המובילים של קיווי, הניו יורק טיימס, ומאיץ הסטארט-אפים Upwest Labs של גיל בן-ארצי ושולי גלילי שבו החלה קיווי את דרכה.

 

קיווי צמחה מתוך המשבר שבו מצוי ענף הפרסום: מעבר חד של גולשים מקריאת כתבות במחשב האישי לקריאה במכשירי מובייל. בעולם החדש צריכת חדשות נעשית קודם כל דרך הפיד ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין. לפיכך, קידום תכנים, כפי שנעשה בעבר במנועי חיפוש על ידי קידום אתרים (SEO), הפך ללא רלוונטי בעולם המובייל. מפרסם שרוצה לקדם תוכן מסחרי נדרש לעשות זאת בפיד, שהפך למצרך מבוקש ומייצר בהתאם לכך הכנסות נאות לפייסבוק ודומותיה.

 

קיווי מספקת למפרסמים שכבת פילוח חכמה על גבי הרשתות החברתיות, כך שהמלצה על כתבה מסוימת בפייסבוק ובטוויטר תגיע לקהלים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לבצע פעולה או רכישה. בצורה כזו, יוכלו אולפני HBO לקדם את העונה החדשה של משחקי הכס לאוכלוסיית היעד שלה, שכוללת, למשל, צעירים מגיל 16 ומעלה בעלי הכנסה גבוהה. הניו יורק טיימס החליט להשקיע בחברה הישראלית לאחר שהקמפיין שהריצה קיווי עבורו ברשתות החברתיות הגדיל את מספר הקוראים שרוכשים מנוי.

 

ניטור הרגלי צריכת התוכן מאפשר ייעול קמפיינים. אילוסטרציה
ניטור הרגלי צריכת התוכן מאפשר ייעול קמפיינים. אילוסטרציהצילום: shutterstock

 

תוכן שיווקי עדיף על פרסום סטנדרטי

 

את החברה הקים יניב מקובר, לשעבר איש פיתוח מחברות התקשורת נוקיה סימנס וסיקלו. החברה מנסה לענות על שאלות כגון האם קיים קשר בין מילות מפתח מסוימות, והאם שימוש במילת מפתח פופולרית תוכל להגדיר את החשיפה לכתבה. למשל, שילוב צמד המילים "אם הדרקונים", כהד לעונה החדשה של 'משחקי הכס' יכול לקדם כתבה על גידול ילדים, כמו גם את סדרת הטלוויזיה. בחברה שפועלת מתל אביב וניו יורק מועסקים כיום 11 עובדים, מרביתם מומחי עיבוד שפה טבעי ובלשנות.

 

"הגולשים מצפים כיום לתוכן הרבה יותר מאשר לפרסומות, ולכן שיעור ההקלקות עליהן הולך ויורד", אמר מקובר ל"כלכליסט". "זו הסיבה שפרסום מבוסס תוכן עובד טוב יותר, גם אם התוכן מעט שיווקי". לדבריו, קיווי פועלת באופן דומה לטכנולוגיות פרסום אחרות, בכך שהחברה ממוקדת ביצועים. היא לא מתמקדת בהאדרת מותגים, אלא באופטימיזציה של קמפיינים שנועדו להביא לשיפור המכירות. לשם כך, החברה לא רק ממפה את הקהלים המומלצים לכל תוכן, אלא גם תציע בעתיד למערכות התוכן נושאים לכתיבה או מילות מפתח לשימוש בכותרת או בכתבה בכדי למשוך קוראים רבים יותר לבצע פעולות רצויות.

x