• תפריט
אפליקציות

Squeeck: מה חושבים על ביבי בכיכר טיימס?

אפליקציה ישראלית חדשה מפעילה שירות תשובות מבוסס חכמת המונים. הייחוד שלה הוא בכך שניתן למקד את התשובות על בסיס מיקום - שלכם או של אחרים. למשל, תוכלו לגלות דרכה מה חושבים על ניצחון נתניהו בניו יורק

רפאל קאהאן 08:5720.03.15

שירותי שאלות ותשובות הם לא ממש המצאה חדשה בעולם האינטרנט. בראשית היו פורומים ו-BBSים למיניהם, משם התפתחו שירותים כגון Answers.com, יאהו Answers או שירותים חברתיים יותר כגון Quora או שירות השאלות של פייסבוק. ואולם, למרות השימושיות של מקורות אלה, המודל העסקי של רובם לא ממש התרומם, וגם לא ממש הצליח להשתחל לעולם המובייל.

אפליקציית Squeeck היא ניסיון ישראלי ראשון לחדש ולרענן את התחום הזה על ידי שילוב שירות ייעוץ באפליקציה מבוססת מיקום. הרעיון פשוט, תנו לקהילה לספק לכם את התשובות, תוך התחשבות במיקום שלכם. הרעיון המקורי העיקרי של האפליקציה הוא היכולת לסנן את התשובות של קהילה תוך התחשבות במספר די רחב של פרמטרים.

 

שירות השאלות והתשובות של סקוויק שירות השאלות והתשובות של סקוויק צילום: גוגל פליי

 

השימוש בסקוויק די פשוט: מגדירים פרופיל משתמש ומתחילים לשאול שאלות או לתת תשובות לחברי קהילה אחרים. אבל החלק המעניין היא האפשרות למקד את השאלות לחתך ספציפי עד כדי רדיוס של מספר קילומטרים מסביב ליעד מסוים במדינה כלשהי בעולם, ולהתגבר בקלות על מגבלות השפה בעזרת תרגום השאלה לשפה המדוברת באותה מדינה במהירות ובקלות. את התשובות לשאלות ניתן לקבל בתרגום חזרה לשפת השואל.

 

האפליקציה עצמה קלה לשימוש ואני חייב לציין שממשק שלה מהיר וידידותי. הוא מזכיר שילוב של פורום והקיר של פייסבוק וקל מאוד לתפעל אותו כבר מהרגע הראשון. בנוסף המפתחים כללו לא מעט אפשרויות התאמה אישית ברמת פירוט די גבוהה. המפתחים הם זוג סטודנטים בני 23 מהטכניון אליהם הצטרף מעצב הממשק. האפליקציה עצמה לא נראית כמו פרויקט סטודנטים והייתי אומר שהיא בהחלט משתווה למוצרים שפותחו על ידי חברות גדולות.

 

חיפוש תשובות מבוסס מיקום חיפוש תשובות מבוסס מיקום צילום: גוגל פליי

 

האפליקציה אינה הראשונה בתחומה, ניתן להשוות אותה לאפליקציית Askem הישראלית שיצאה לשוק לפני כשנתיים. אך האחרונה הרבה יותר ממוקדת מדיה חברתית - שזו אגב אולי נקודת החולשה העיקרית של סקוויק. שלא מציעה ממשק עם אף שירות מדיה חברתית, אפילו לא פייסבוק. מעבר לכך המודל העסקי של האפליקציה לא ברור. רמז קטן ניתן למצוא באפשרות - הנעולה כרגע - להמיר נקודות (בדמות נוצות) לכל מיני אלמנטים ויזואליים שיאפשרו לכם לקשט את הסקוויק שלכם, שהוא האווטר הבסיסי והיחיד שזמין כרגע למשתמשים.

 

למרות שמדובר שאפליקציה צעירה, יש לה כבר מספר לא קטן של משתמשים והפיד שלה כבר מכיל מספר לא קטן של שאלות ותשובות למרות שהיא הושקה רק בשבוע שעבר. בינתיים נראה שרוב המשתמשים הם ישראלים, אך אם האפליקציה תצבור פופולריות ותדע למקד את השירותים שהיא מציעה - לא מן הנמנע שהיא תהפוך לאחד הלהיטים הבאים של עולם האפליקציות הישראלי.

בטל שלח
    לכל התגובות