$
כלכליסט-טק

אפל מציגה: שבוע שעון הזהב

וגם: גוגל מתחילה להתחרות ב-IBM, אנדרואיד מקבלת גרסה חדשה, מהפכת המסכים האישיים בדרך, וסנאפצ'ט ו-Lyft מגייסות מאות מיליונים כל אחת

שירות כלכליסט 08:03 13.03.15

 

החברה שהטילה שעוני זהב

 

אפל חשפה כמעט כל פרט אפשרי על השעון החכם שלה עוד לפני האירוע הרשמי השבוע, אבל סירבה בתוקף לספר לנו כמה יעלה הדגם היוקרתי במיוחד של המכשיר, שיגיע בציפוי 18 קראט. הגולשים העריכו כי מדובר במוצר שיעלה אלפי דולרים בודדים, אם כי מומחי אופנה הזהירו כי יעלה הרבה יותר. עכשיו אנחנו כבר יודעים שמדובר במכשיר שיעלה לפחות 10 אלף דולר ויגדיר מחדש את הגבול בין אופנה ובין טכנולוגיה - והאינטרנט, והתעשייה, כמרקחה.

 

 

המוצר היקר ביותר שאפל ייצרה אי פעם הוא שעון חכם מצופה בזהב. אבל האם אפילו הגרסה הבסיסית יכולה להציע לכם משהו שאתם באמת צריכים?
המוצר היקר ביותר שאפל ייצרה אי פעם הוא שעון חכם מצופה בזהב. אבל האם אפילו הגרסה הבסיסית יכולה להציע לכם משהו שאתם באמת צריכים?

 

גוגל בענן עם שרתים

 

אחת מחוות השרתים של גוגל
אחת מחוות השרתים של גוגל

חברת גוגל גם מפעילה מערך נרחב של שירותי ענן ושירותים המיועדים לעסקים, אבל עד כה לא פעלה בצורה משמעותית בשוק אחסון בענן העסקי, מלבד להציע את שירות גוגל דרייב. עכשיו הכל משתנה, כאשר החברה מציעה שירות אחסון זול, גמיש ועם מהירות גישה גבוהה במיוחד.

 

 

אנדרואיד מתקדמת לסוכריה הבאה

 

אפל השיקה השבוע את iOS 8.2, יחד עם חשיפת השעון החכם שלה. גוגל מצידה לא נשארה חייבת, והשיקה את אנדרואיד 5.1, גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שמציעה מגוון של שיפורים, כגון כלי אבטחה משופרים.

 

  

מסך, מסך בכל מקום

בעזרת מדפסת רגילה, דיו מיוחד ונייר פוטואלקטרי, כל משטח יכול להפוך להיות מסך מגע
בעזרת מדפסת רגילה, דיו מיוחד ונייר פוטואלקטרי, כל משטח יכול להפוך להיות מסך מגע

 

טכנולוגיה חדשה מציבה לעצמה מטרה שאפתנית במיוחד: לאפשר לכל אדם להדפיס לעצמו מסך מגע. הפכו את הקיר, עמוד החשמל, החולצה או את עלה העץ הקרוב למוצר דיגיטלי או אינטראקטיבי - בקלות ובנוחות ובעזרת מדפסת הזרקת דיו רגילה.

 

 

הסינים רוצים את סנאפצ'ט

 

עליבאבא אולי עושה את עיקר עסקיה בסין, אבל היא תמיד מחפשת כיצד לחדור למערב - והיא כנראה הבינה שהדרך ללב הצעירים המערביים היא אפליקציות הודעות מיידיות. החברה השקיעה סכום עתק של 200 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליארד דולר בסנאפצ'ט, האפליקציה, השערורייה ותמונות העירום. 

 

 

כולם רוצים נתח משוק אפליקציות המוניות

 

אובר, גט-טקסי ועכשיו גם חברת Lyft מגייסות סכומי ענק על מנת לחדור לשווקים חדשים ולהתמודד מול המתחרות. הפעם Lyft מגייסת 530 מיליון דולר לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. האם זה יאפשר לה להשתלט על השווקים שאובר איבדה בגלל תביעות ורגולוציה? רק הזמן יגיד. 

 

x