$
הייטק והון סיכון
האדר ל תערוכה ב ברצלונה

ברצלונה 2015

החברות הישראליות שכבשו את תערוכת הסלולר העולמית

ביתן מכון הייצוא בתערוכת ברצלונה כלל מוצרים ושירותים מעניינים של סטארט-אפים מהארץ - ביניהם מכשיר א.ק.ג סלולרי, האפלקציות החדשות של Eyesight, לחצן מצוקה חכם לקשישים וטכנולוגיית הטעינה של StoreDot

אופיר דור, ברצלונה 16:5303.03.15

הביתן הישראלי בתערוכת הסלולר בברצלונה שמפעיל מכון הייצוא מארח השנה כ-140 חברות, מתוכם 65 חברות שמציגות לראשונה בתערוכה. "כלכליסט" ביקר בביתן והתנסה בשלל פיתוחים כחול לבן.

אירוטל הוותיקה הציגה בתערוכה מכשיר א.ק.ג לשימוש ביתי עם תקשורת סלולרית מובנת. המכשיר מבצע בדיקת א.ק.ג מלאה של 12 ערוצים, ממש כמו בבית החולים, ובניגוד למכשירים אחרים יכול לזהות בזמן אמת התקף לב שחווה הנבדק. המכשיר כולל כרטיס SIM ושולח את התוצאות למרכז הרפואי ללא צורך בהתקנה של אפליקציה כלשהי על הטלפון או המחשב.

 

חברת Essence הגיעה לתערוכה עם שני מוצרים מעניינים מתחום ניהול הבית החכם. המוצר הראשון Care@Home פונה לאוכלוסיה מבוגרת ולחולים כרוניים. במקום להסתמך על לחיצה אקטיבית על לחצן המצוקה המסורתי, המוצר של Essence לומד את ההתנהגות הטיפוסית בבית של הקשיש או החולה באמצעות מערכת סנסורים ומתריע אוטומטית על חריגות שעלולות להצביע על מצוקה כלשהי אצלו.

 

בנוסף הציגה החברה גרסה חדשה של מערכת WeR@Home שמאפשרת למשתמש לקבל התראות לנייד כשיש דליפת מים בבית, כשהילד שכח את החלון בחדר פתוח ואפילו כל פעם שהדלת הראשית נפתחת.

 

מימין: עופר וקס, מנכ"ל מכון הייצוא ורמזי גבאי, יו"ר המכון מימין: עופר וקס, מנכ"ל מכון הייצוא ורמזי גבאי, יו"ר המכון צילום: אוראל כהן

 

הסטארט-אפ מגיסטו כבר הגיע ל-55 מיליון משתמשים לאפליקציה שלו, שמסייעת בעריכה של וידאו ותמונות לסרט כמעט מקצועי. הגרסה המעודכנת שיצאה לשוק לפני כחצי שנה כוללת גם אופציה של יצירת סרט בהפתעה, כאשר האפליקציה תחטט בעצמה בין קטעי הווידאו השמורים ותבנה מהם סרט אקראי. בתערוכה הכריזה מגיסטו על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם מפעיל הסלולר דויטשה טלקום במסגרתו יציע המפעיל הסלולרי ללקוחותיו ב-12 מדינות ליהנות ללא תשלום מגרסת הפרימיום של האפליקציה.

 

חברת StoreDot מרמת גן שעוסקת בתחום של הנדסת חומרים מסומנת כאחת מכוכבות התערוכה. היא פיתחה סוללה למכשיר הסמארטפון הנטענת במלואה בדקה אחת בלבד. לדברי אנשי החברה, אל הדוכן הקטן של StoreDot הגיעו יצרניות המכשירים הגדולות ביותר. "אנחנו הולכים לשנות את העולם", יורה דורון מאיירסדורף, המנכ"ל ואחד משלושת המייסדים.

 

דוכן מגיסטו בתערוכה דוכן מגיסטו בתערוכה

 

ב-winkup פיתחו פיתרון שמקשר בין העולם הפיזי לתוכן דיגיטלי. כל מה שצריך זה לכוון את הטלפון לקטע מהעיתון המודפס או אפילו לחבילת פסטה כדי לקבל מיידית סרטון רלוונטי, מאמר או קופון הנחה. האפליקציה מייתרת את השימוש בברקודים ומאפשרת ליצור אינסוף קישורים לסימנים גרפיים או לטקסט בכל שפה.

 

כוכבת נוספת של התערוכה היא Eyesight שעוסקת בתחום של ראייה ממוחשבת. החברה הציגה את האפליקציה הטרייה Snapi שמאפשרת שליטה מרחוק באמצעות מחוות יד על מצלמת הטלפון הנייד. אידאלי לצילום הסלפי המושלם. בנוסף הביאה החברה את אפליקציית ControlAir המאפשרת שליטה על תוכנות המדיה במכשירי המק של אפל מרחוק. על ידי הזזת האצבע אפשר לעבור בין הסרטים והשירים ולשלוט על הווליום וכשמצמידים את האצבע לשפתיים, המדיה מושתקת.

 

"הביתן הישראלי הפך לשם דבר בתערוכה כאשר 5% מהמציגים בברצלונה הם ישראלים. זוהי תצוגת תכלית של התעשייה הישראלית כאשר היום אין מכשיר בעולם שאין בו משהו ישראלי", אמר יו"ר מכון הייצוא רמזי גבאי בטקס הפתיחה אתמול (ב'). מכון הייצוא בשיתוף עם נספחי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה קבעו לחברות הישראליות מראש יותר מ-2,000 פגישות עם לקוחות פוטנציאליים כולל השמות הגדולים בעולם כדוגמת סמסונג, אמזון וסוני.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x