$
מכשירים ומדריכים

LG רוצה להביא את מסכי הסמארטפונים לטלוויזיות

מסכי OLED נפוצים בתחום המובייל, אבל טרם השיגו דריסת רגל משמעותית בשוק הטלוויזיות הדועך - על אף שמדובר במסכים יעילים ממסכי LED ו-LCD. התוכנית של LG: לחבור ליצרניות בסין ויפן, כדי להשיק יותר מסכים מתקדמים

נמרוד צוק 16:1224.02.15
בנסיון להאיץ את חדירת טכנולוגיית ה-OLED לשוק הטלוויזיות, הודיעה היום LG כי היא מתכננת ליצור שיתופי פעולה עסקיים עם יצרניות טלוויזיות יפניות וסיניות אחרות לפיתוח ושיווק מכשירים נוספים שמתבססים עליה. החברה לא פירטה עם אילו חברות היא נמצאת במשא ומתן.
מסכי ה-OLED נפוצים מאוד בתחום הסמארטפונים והטאבלטים (בעיקר בגרסת Active Matrix או AMOLED) אבל עד כה לא השיגו דריסת רגל משמעותית בענף הטלוויזיות. זאת, למרות האיכות הגבוהה וצריכת החשמל הנמוכה משל מסכי ה-LED וה-LCD, בשל העלות הגבוהה של ייצור פאנלים גדולים בטכנולוגיה שמייקרים את מחיר הטלוויזיות.

 

טלוויזיית LG טלוויזיית LG צילום: הראל עילם

 

בשוק ישנם כיום דגמים בודדים בלבד של טלוויזיות OLED, רובן מתוצרת LG, שנמכרות בארה"ב במחירים שנעים בין 3,000 ל-10,000 דולר למסכי 55 עד 65 אינץ'. כמה מהן משלבות חידושים נוספים כמו מסך קעור או רזולוציית 4K. בישראל נמכר כיום דגם אחד בלבד - טלוויזיית 55 אינץ' קעורה של LG במחיר 40 אלף שקלים. כמה יצרניות סיניות, בהן קונקה ו-Skyworth, החלו גם הן לייצר מוצרים בקטגוריה.

 

סמסונג מציעה אמנם דגם אחד שמבוסס על OLED - הטלוויזיה הקעורה S9C בעלת העיצוב הייחודי שהושקה ב-2013, אבל מאז נמנעה מפיתוח דגמים נוספים. החברה הצהירה לאחרונה כי אין לה כוונה לייצר דגמים נוספים בעתיד הקרוב מאחר והטכנולוגיה עדיין לא בשלה לשימוש בייצור המוני.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x