$
הייטק והון סיכון

פרסום ראשון

טאבולה השלימה סבב גיוס בגובה 117 מיליון דולר

פלטפורמת התוכן הישראלית גייסה את הסכום לפי שווי שוק של קרוב למיליארד דולר מחברות הוצאה לאור, משקיעים וקרנות הון סיכון. חלק מכספי הגיוס ישמשו לרכישת מניות ואופציות

מאיר אורבך 16:0104.02.15
חברת התוכן הישראלית טאבולה משלימה בימים אלו סבב גיוס ענק של 117 מיליון דולר על פי שווי שוק מוערך של קרוב למיליארד דולר. הגיוס נחשף לראשונה ב"כלכליסט" בדצמבר האחרון. לכלכליסט נודע שכ-25 מיליון דולר מתוך הגיוס הנוכחי ישמשו לרכישת מניות ואופציות מעובדים ומנהלים בחברה וכן לרכישה של משקיעים קטנים בחברה. בסך הכל, עד כה טאבולה גייסה 157 מיליון דולר.

 

המשקיעים בסבב החדש כוללים משקיעים פיננסים ואסטרטגיים. ענקית הפיננסים פידליטי הובילה את הסבב, ואליה הצטרפו חברת ההוצאה לאור Advance Publications, הבעלים של Condé Nast , קרן ההון סיכון של חברת התקשורת קומקאסט, המשקיע קרלו דה בנדטי, Groupe Arnault הבעלים של ענקית המותגים LVMH , חברת המדיה יאהו יפן ומשקיעים נוספים. כמו כן השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים של החברה, קרנות ההון סיכון פיטנגו, מרקר, אוורגרין ודריה וכן אייל גורה, היזם מאחורי זברה מדיקל. על פי פרסומים ברשות לניירות ערך בארצות הברית, קרן מרקר מבית יובל שחר השקיעה 10 מיליון דולר מתוך 117 מיליון הדולר של הסבב הנוכחי.

 

אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה צילום: אוראל כהן

 

טאבולה פיתחה מנוע המלצות תוכן ווידאו אשר נותן לקוראים המלצות קריאה על פי טעם אישי. המתחרה העיקרית של טאבולה היא אאוטבריין הישראלית אשר נמצאת כיום בשלבים אחרונים לפני הנפקה בניו יורק. בשיחה עם "כלכליסט", מספר המנכ"ל והמייסד אדם סינגולדה הנמצא כעת בניו יורק, כי הכסף ישמש לשלוש מטרות מרכזיות: רכישות ומיזוגים על מנת לשדרג את הטכנולוגיה של החברה, יצירת ערוצי הכנסות נוספים והרחבת הפלטפורמה כך שתתמוך בשפות נוספות מלבד אנגלית, יפנית, צרפתית, איטלקית, הינדו, ספרדית ועברית.

 

סינגולדה הוסיף: "אנחנו נעשה התאמת תוכן אישית לפי כל התוכן, בכל האתרים. כאשר הקמתי את טאבולה כל המידע באינטרנט היה מגיע ממנוע חיפוש אחד. היום האינטרנט מגיע אלינו לא רק ממנוע חיפוש אלא מהרבה מקומות אחרים ולעיתים קרובות דווקא ממסך קטן של טלפון חכם. אנחנו נעזור לעורכי האתרים להבין את סוגי הקוראים שלו ולהתאים את האינטרנט לאנשים בחוויה אישית. מאז שהשקנו את הטכנולוגיה שלנו כך שאנחנו מספקים המלצות גם על בסיס טקסט ולא רק על בסיס וידאו, החברה צמחה באחוזים רבים".

 

לפי סינגולדה, ב-2012 לחברה הייתה הכנסה מצומצמת מאוד אבל ב-2014 היא כבר רשמה הכנסה בגובה 200 מיליון דולר. עם זאת, ראוי לציין כי טאבולה מדווחת על כל היקף ההכנסות שלה, אבל בדומה לגוגל חלק משמעותי מהכנסותיה עובר לחברות התוכן וההוצאות לאור. על פי ההערכות, טאבולה הכניסה כ-50 מיליון דולר בניקוי עמלות והוצאות. הוא סירב לתת הערכה ל-2015, אבל העריך כי החברה תמשיך לצמוח בקצבים גבוהים ועל רווחיות. לגבי הנפקה, הוא מסר: "בחרנו שלא להנפיק בשלב זה למרות שיש לנו כאן בחברה צוות מאוד מנוסה. אנחנו לא צריכים את זה בשלב הנוכחי ומעדיפים להתרכז בפיתוח של החברה".

 

החברה מדווחת שכיום היא מייצרת כ-200 מיליארד המלצות תוכן ל-550 מיליון משתמשים מידי חודש. בין המוציאים לאור המשתמשים בטכנולוגיה של טאבולה ניתן לציין את USA Today, ערוץ הספורט של פוקס, שיקגו טריבון ו-Business Insider. טאבולה מעסיקה כיום 240 עובדים מתוכם 100 עובדים בישראל ו-90 בארצות הברית. שאר עובדי החברה מפוזרים באסיה ואירופה. סינגולדה הבהיר בנושא: "ישראל היא מרכז הכובד הטכנולוגי של החברה ואנחנו נשקיע עוד הרבה בטכנולוגיה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x