$
אינטרנט

בשולי הרשת

this - רשת חברתית מחפשת תכנים איכותיים בלבד

מיזם חדש מעוניין להכריח אתכם לשתף רק תכנים מעניינים ורלוונטיים, בלי תמונות סלפי ועם סטטוס אחד ביום. ניוזלטר ירכז את כל התכנים הטובים ביותר שנכתבו מדי יום מרחבי הרשת

נמרוד צוק 16:2029.01.15

רשת חברתית חדשה בשם .this (השם מורכב מהמלה בתוספת נקודה -נ.צ) מציעה דרך חדשה להתמודד עם עודף המידע המיותר ברשתות החברתיות שמעיק על רבים מאיתנו: כל אחד מהחברים ב-this יוכל לפרסם לא יותר מקישור אחד ביום למאמר, פוסט או פודקאסט.

 

הרשת נמצאת עדיין בבטא סגור וזמינה למוזמנים בלבד, ועדיין לא צברה תשומת לב רק בתקשורת. יש בה כיום רק כ-4,500 איש, שהצטרפו אליה במהלך שלושת החודשים האחרונים. מאחורי הקונספט עומד היזם והעיתונאי אנדרו גוליס, בשיתוף ההוצאה לאור הותיקה "אטלנטיק מדיה" וחברת ההייטק Fictiv Kin.

 

את התמונה הזאת כנראה לא תמצאו ב-this את התמונה הזאת כנראה לא תמצאו ב-this

 

 גוליס מספר כי חיפש דרך להפוך את חווית המדיה החברתית לבררנית יותר, ולגרום לאנשים לשתף רק את התכנים הטובים ביותר שהם מוצאים. המשתמשים באתר יכולים לבצע מספר פעולות מצומצם מאוד: לשתף קישור, כאמור רק פעם אחת ביום, לעקוב אחר משתמשים אחרים ולהקליק על הקישורים שמשתמשים אחרים שיתפו.

 

בנוסף, בדומה לכפתורי הלייק והשיתוף בפייסבוק, משתמשים יכולים להשתמש בכפתור "תודה" כדי לקדם קישורים של משתמשים אחרים. עם זאת, גם כאן this מגבילה את המשתמשים על מנת להבטיח תכנים איכותיים, והם יכולים לבצע "תודה" רק על קישורים שפתחו וקראו. זאת על מנת להבטיח שהכפתור משתמש רק לתת דחיפה לתכנים שאנשים באמת אהבו, בניגוד ללייקים בפייסבוק שניתנים הרבה פעמים מבלי שהצופה טרח להכנס לקישור. בנוסף, לא ניתן לשתף ברשת החברתית צילומי סלפי ולא לשלוח הודעות פרטיות.

 

בנוסף לצפיה בשיתופי החברים, המנויים של this יכולים לקבל מדי ערב ניוזלטר אותו גוליס עורך בעצמו, שמקבץ את המאמרים והפוסטים הטובים ביותר ששותפו בשירות באותו יום. "המטרה שלי היא להפוך את this למקום הראשון אליו אנשים הולכים כשהם יושבים על הספה בערב אחרי העבודה ורוצים לקרוא את הדבר המעניין ביותר שמסתובב כרגע ברשת", הוא הסביר בראיון ל"ניו יורק טיימס".

 

בראיון, גוליס הרחיב על הרעיון מאחורי this: "ההיקף של תכני הבידור, האמנות והעיתונות שמפורסמים ברשת מעולם לא היה גדול יותר, אבל הפלטפורמות בהן אנחנו משתמשים כדי לחפש ולשתף תכנים נוטים להעדיף כמות על פני איכות. המגבלה של קישור אחד ביום תאלץ את המשתמשים להתחיל לתפקד כאוצרים, כאשר העוקבים שלהם ידעו שכל דבר שהם משתפים הוא מיוחד ובעל ערך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x