$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

סלקום מכניסה שוכרי משנה למטה של החברה בנתניה

חברת הסלולר מנהלת מגעים מתקדמים להכנסת חברות אחרות לשליש מהמבנה הממוקם באזור התעשייה פולג, שכולל שטח משרדים של כ־30 אלף מ"ר. החברה עשויה לחסוך כ־7 מיליון שקל בשנה מהמהלך, שנובע בין היתר מצמצומי עובדים

אופיר דור 06:5919.01.15

סלקום ממשיכה במהלכי התייעלות אגרסיביים כדי להתאים את עצמה לתנאי השוק. ל"כלכליסט" נודע כי סלקום מנהלת מגעים מתקדמים להכנסת שוכרי משנה למטה החברה בנתניה. לפי הערכות, סלקום צפויה להשכיר עד כשליש מהמבנה הממוקם באזור התעשייה פולג, שכולל שטח משרדים של כ־30 אלף מ"ר בארבע קומות נוסף ל־750 מקומות חניה. תעריף השכירות המסחרית באזור עומד על כ־60 שקל לחודש למ"ר.

 

 

ניר שטרן מנכ"ל סלקום ניר שטרן מנכ"ל סלקום צילום: סיון פרג'

 

לאור השחיקה החדה בהכנסות וברווחיות בשלוש השנים האחרונות, נאלצה סלקום לצמצם את היקף השטחים שהיא שוכרת. כך, סגרה החברה את מוקדי השירות הטלפוניים שלה שפעלו באזור התעשייה של הרצליה פיתוח, והעבירה את הפעילות לבית סלקום בנתניה. כמו כן איחדה החברה בין מוקד השירות הטלפוני שלה בבאר שבע למרכז השירות והמכירה הפרונטלי שלה בעיר.

 

סלקום שוכרת את מטה החברה בנתניה בחוזה ארוך טווח מידי חברת הביטוח מגדל, שרכשה אותו ב־2008 מחברת מבני תעשייה שבשליטת אליעזר פישמן תמורת 356 מיליון שקל. סלקום עברה רשמית למטה בנתניה במהלך 2005, לאחר שבעשור הראשון לקיומה פעלה החברה משבעה בניינים באזור התעשייה בהרצליה. על פי הסכם השכירות, לסלקום יש אופציה לדרוש הקמת קומה חמישית למבנה, שעד היום היא לא מימשה.

 

בעקבות כניסתן של גולן טלקום ו־HOT mobile לשוק הסלולר ביצעה סלקום, כמו גם שאר חברות הסלולר הוותיקות, צמצום משמעותי בכוח האדם שלה. נכון לסוף 2013 היו בסלקום 4,403 משרות מלאות לעומת 5,435 משרות בסוף 2012. צמצום המשרות גם נבע מהמיזוג בין סלקום לנטוויז'ן ב־2011, שבמסגרתו צומצמו תקנים כפולים. הצמצום בכוח האדם המשיך גם ב־2014, שבמהלכה פרשו יותר מ־300 עובדים בתהליך פרישה מרצון שאותו יזמו ועד העובדים והנהלת החברה. הצמצום במספר העובדים משאיר לסלקום שטחים פנויים שאותם החברה יכולה להשכיר. כמו כן מאז ספטמבר 2013, אז הכירה סלקום בוועד העובדים בחברה כארגון היציג, היא מוגבלת מאוד ביכולתה לפטר עובדים באופן יזום ולכן צריכה למצוא דרכים אחרות להתייעל.

 

שנת 2015 החלה בסערה עבור סלקום, כאשר השקת הטלוויזיה של החברה הביאה להחרפה במלחמת המחירים בשוק הסלולר. הראשונה להגיב להשקת הטלוויזיה היתה HOT mobile, שכבר ביום ההשקה יצאה במבצע סופר־אגרסיבי של שני קווי סלולר ב־40 שקל לחודש. בעקבות זאת יצאו גם גולן טלקום (קו ראשון ב־37 שקל לחודש וקו נוסף ב־2 שקלים בלבד), 012mobile של פרטנר (39 שקל לחודש לכל החיים) ו־youphone (15 שקל לחודש בחצי השנה הראשונה) במבצעים משלהן, שהורידו את רמת המחירים הנמוכה גם כך בשוק. מלחמת המחירים הביאה לצניחה של כ־40% במניות סלקום ופרטנר מתחילת השנה.

 

לצד המשך השחיקה בהכנסות, תצטרך סלקום להתמודד עם הוצאות משמעותיות ב־2015. החברה פורסת בימים אלה את רשת הדור הרביעי שלה (LTE) ובנוסף משקיעה במיזם הטלוויזיה החדש. כמו כן, בשבוע שעבר הודיעה סלקום כי הציעה לוועד העובדים בחברה הסכם קיבוצי לשלוש שנים בעלות של 150–200 מיליון שקל. הוועד דחה את ההסכם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x