• תפריט
אינטרנט

פייסבוק לחברות מסחריות: הפוסטים הפרסומיים שלכן יחוסלו בינואר

הרשת החברתית הודיעה כי חברה שתרצה לקדם מוצרים ושירותים בפוסטים אורגניים מוזמנת לשלם לה על מודעות; בתחילת 2015 לא יקבלו הפוסטים השיווקיים חשיפה בפיד שלכם - מה שצפוי לשפר את חוויית הגלישה ורלוונטיות התוכן

נמרוד צוק 11:2216.11.14
פייסבוק מאסה בפוסטים פרסומיים מטעם חברות שונות שצצים לכם בפיד. באוגוסט האחרון ביצעה שינוי באלגוריתם שלה שמצמצם את חשיפת הפוסטים הללו - ועתה הודיעה כי תרחיב משמעותית את המהלך.

החל מינואר הקרוב, יתבצע שינוי משמעותי באלגוריתם, שימזער את נוכחות החברות בפיד אם המסר היחיד שלהם יהיה הצגת מוצר לרכישה או אפליקציה להורדה. מדד נוסף יהיה התאמת הפוסט לתוכן שיווקי אחר של המפרסם. למשל, חברה שתציג פוסט ובו תוכן זהה למודעות שקנתה בפייסבוק, תגלה שכמעט שלא צפו בו.

 

רוצים לפרסם? שלמו לו. צוקרברג רוצים לפרסם? שלמו לו. צוקרברג צילום: בלומברג

 

ככל הנראה שהמטרה היא לאלץ גורמים מסחריים לקנות מודעות ולא לקדם עצמם בפוסטים אורגניים. פייסבוק, מצידה, טוענת שהשינוי נועד לשפר את חוויית השימוש. "שאלנו את המשתמשים שלנו אילו תכנים הם היו רוצים לראות בפיד שלהם - והתשובה היתה שהם מעדיפים יותר פוסטים מחברים ומדפים שאכפת להם מהם, ופחות תכנים שיווקיים", הסבירה החברה בפוסט שפרסמה. כדוגמה לפוסטים שיזכו לחשיפה נמוכה יותר היא הציגה שתי דוגמאות: חברה פיקטיבית בשם "Tiger Therapy" שמקדמתת את הצפיה בתוכנית טבע בטלוויזיה ואת מכירות ה-DVD שלה - ופוסט שמציג מבצע הנחה על קניית משחק למובייל.

 

לא תאמינו מה קרה בפייסבוק

 

עדכון המדיניות של אוגוסט התמקד ב"מלכודות קליקים" - כלומר, פוסטים שמנוסחים בצורה מושכת כדי להפנות את הגולש לאתרים חיצוניים, למשל "לא תאמינו מה קרה לאנג'לינה ג'ולי בשירותים". פייסבוק דירגה את הפוסטים לפי פרמטרים כמו משך הזמן שהגולשים בילו מחוץ לה לאחר ההקלקה והיחס בין מספר הלייקים, השיתופים והתגובות של פוסט מסוים לבין מספר ההקלקות עליו.

 

בדומה לשינוי הקודם, גם הפעם טוענת פייסבוק כי מרבית יצרני התוכן לא יחושו בשינוי ניכר, ואת הפגיעה בטראפיק ירגישו בעיקר מספר מצומצם של דפים גדולים שמפרסמים מספר גדול של פוסטים מהסוג שהחברה מעדיפה להצניע.
בטל שלח
    לכל התגובות