$
אפליקציות

בדיקת כלכליסט

Inbox: מה חידשה גוגל באפליקציית המייל שלה?

היישום החדש הוא נוח מקודמו ומסוגל לסייע לכם בניהול משימות, ארגון הודעות וקביעת תזכורות. מאחוריו עומדת תפיסת עיצוב יצירתית, שתתאים במיוחד למשתמשים כבדים ולמי שנמאס לו לבזבז זמן על מיילים. עבור מי היא פחות תתאים?

עומר כביר 19:1923.10.14
פחות מ-24 שעות חלפו מאז שגוגל השיקה את הניסיון העדכני שלה לחולל מהפכה באימייל, Inbox - אפליקציית מובייל ורשת שמשתמשת במנוע של ג'ימייל אך מלבישה עליו חוויית משתמש שונה לחלוטין - והיישום כבר הספיק לעורר עניין וסקרנות רבים בקרב משתמשים.

למרבה הצער, מרבית משתמשים אלו נאלצים להישאר בסקרנותם, שכן כמו ג'ימייל בתחילת דרכו גם אינבוקס זמין רק לבעלי הזמנות ואלו מעטים מספור. כתב “כלכליסט" הוא אחד מאותם בני מזל שבאמצעות קשרים מפוקפקים עם גורמים רבי השפעה הצליח לשים ידו על הזמנה - וכעת מביא לכם סקירה ראשונה של השירות המדובר.

 

ההזמנה הינה אישית לפי כתובת האימייל. עם קבלת הודעה על ההזמנה יש להוריד את האפליקציה ולהתחבר לחשבון המשתמש. אם אתם כבר מחוברים באפליקציה אחרת של גוגל על אותו מכשיר, אפילו לא תתבקשו להזין שם משתמש וסיסמה. מרגע זה ניתן להשתמש באינבוקס באפליקציה או ברשת. הממשק בשני המקרים זהה כמעט לחלוטין.

 

 צילום מסך: גוגל

 

זהו מסך הפתיחה, כמו בכל יישום אמייל זוהי תיבת הדואר הנכנס. ההודעות מוצגות בסדר כרונולוגי יורד. מה החידוש? הודעות באותו Bundle מקובצות יחדיו, כפי שנעשה עם שני המיילים ששלחו לי עמיתיי מכלכליסט.

 

 צילום מסך: גוגל

 

ה-Bundles הם למעשה שילוב מתוחכם בין תיקיות או תגיות לפילטרים חכמים, וכוללים הן Bundles מובנים והן כאלו שיצר המשתמש וניתן לגשת אליהן מסרגל הצד.

 

 צילום מסך: גוגל

 

כשאינבוקס מזהה הודעות באותו נושא, היא מקבצת אותן תחת אותו Bundle, ובנוסף ניתן ללמד את האפליקציה איך ליצור באנדלים חדשים באמצעות קיבוץ ההודעות המבוקשות ידנית. בתיבת האינבוקס הודעות מאותו באנדל מוצגות בשורה אחת בתור ברירת מחדל, ולחיצה עליה מציגה את פרטיהן.

 

 צילום מסך: גוגל

 

באזור ההגדרות ניתן להגדיר אילו תגיות יתפקדו כ-Bundel, כלומר יקבצו יחדיו הודעות ויציקו אותן כמקשה אחת באינבוקס. תכונה נוספת מציגה כבר ברשימת ההודעות מידע רלוונטי – למשל, סרטונים שצורפו לטקסט, קבצים שנשלחו או זמני טיסות במייל אישור על הזמנת טיסה.

 

אבל החידוש המרכזי של אינבוקס הוא בהפיכת האימייל למערכת של ניהול משימות. תכתובת שמתקבלו הן למעשה משימות שיש להשלים. וכמו משימות, ניתן להרדים אותן לזמן קצוב (Snooze) באמצעות לחיצה על אייקון השעון ובחירת המועד המבוקש.

 

 צילום מסך: גוגל

 

באפליקציית המובייל, ניתן לעשות זאת בלי להיכנס להודעה, באמצעות סווייפ לשמאל. הודעות שהורדמו יעלמו מתיבת האינבוקס עד להגעת המועד הבוקש, איך יוצגו בתיקיית Snoozed.

 

 צילום מסך: גוגל

 

סיימתם לטפל בהודעה? לחיצה על אייקון ה-V (או סווייפ לימין באפליקציית המובייל), תסיר אותו מתיקיית האינבוקס לנצח. אפשר גם ללחוץ על אייקון ה-V המשודרג לסילוק בו-זמני של הודעות מאותו באנדל.

 

 צילום מסך: גוגל

 

אל דאגה, ההודעות לא נמחקות אלא עוברות לתיקיית Done, שגם שם הן מוצגות בבאנדלים הרלוונטיים. לצורך העניין, אייקון ה-V ותיקיית ה-Done הם המקבילה של Inbox לכפתור הארכב ותיקיית All Mail בג'ימייל.

 

האייקון האדום בפינה הימנית תחתונה הוא כלי הגישה ליצירת תזכורות והודעות חדשות. בהעמדת הסמן עליו, מוצגים אנשי קשר פופולריים, ואפשרויות ליצור הודעה או תזכורת חדשה.

 

 צילום מסך: גוגל

 

חלון כתיבת הודעה חדשה ונראה ומתפקד בדיוק כמו בג'ימייל, בהבדל קריטי אחד: אין בשלב זה תמיכה בכתיבה מימין לשמאל. יכולת יצירת התזכורות מרשימה באמת, וכוללת השלמה אוטומטית חכמה ומדויקת באנגלית, והשלמת כתובות בעברית

 

 צילום מסך: גוגל

 

הוספת מועד קבלת ההתראה מתבצעת בקלות, ובמובייל ניתן גם להוסיף מיקום. תזכורות יופיעו בתיבת האינבוקס, איך ניתן להרדים אותן כמו הודעות מייל.

 

ה-Pin היא עוד יכולת נחמדה שמאפשרת להצמיד הודעות חשובות לאינבוקס לגישה מהירה, רק לוחצים על אייקון הסיכה כדי לסמן הודעה חשובה. הזזת המתג שמימין לתיבת החיפוש מאפשרת לברור בין הצגת כל ההודעות להצגת הודעות מוצמדות.

 

  צילום מסך: גוגל

 

שורה תחתונה

 

אינבוקס היא אכן שינוי רדיקלי לעומת ג'ימייל, ולאפליקצייה יש עוד יכולות רבות שדורשות בדיקה והתנסות לאורך זמן כדי לעמוד על איכותן. אך הבשורה האמיתית שלה אינה ביכולת זו או אחרת, אלא בניסיון שהיא עושה להגדיר מחדש את מהותו של המייל: לא כלי לקבלה ומענה של תכתובות, אלא מערכת לניהול משימות הרואה בכל מייל כמשימה שיש לבצע ולהוריד מסדר היום.

 

לא מדובר בקונספט שלילי בהכרח - עם ווטסאפ פייסבוק, האימייל כבר מזמן איבד את מעמדו ככלי לניהול שיח יומיומי ומשמש יותר ויותר ככלי עבודה עסקי או כאמצעי לניהול משימות מורכבות. מהבט זה, החידושים של אינבוקס יכולים לייעל משמעותית את העבודה עם ג'ימייל. גוגל היא לא הראשונה לנסות ולפתח את התפיסה הזו. אפליקציות דוגמת Mailbox של דרופבוקס נמצאות בשטח כבר כמה שנים טובות ומתבססות על אותו רעיון. ואולם, לגוגל יש יתרונות בדמות מאות מיליוני משתמשים פעילים, באז רב שמייצר כל מוצר חדש שלה וצוות מהנדסים ענק ומיומן, שעתידים לסייע בצורה ניכרת לקידום חזון זה של עתיד המייל.

 

Inbox לא תתאים לכל אחד. אלו שמשתמשים במייל כדי להחליף מסרים עם חברים, מעטים ככל שיהיו, או בעיקר כדי לקבל הודעות מצחיקות יימצאו את היכולות השונות שלה מעיקות ומיותרות. אבל בשביל אותם משתמשים רבים שהאימייל הוא בעבורם בראש ובראשונה כלי עבודה, לאינבוקס יש פונטציאל לשדרג משמעותית את חוויית השימוש באימייל ולהפוך אותה ליעילה ומהירה מתמיד, גם אם אחרי עקומת למידה מסוימת.

 

השאלה הגדולה היא האם המשתמשים יהיו נכונים לאמץ את הגישה החדשה שמנסה גוגל לקדם, או שמא אינבוקס תלך בדרכם של כל כך הרבה שירותי גוגל נשכחים והציבור יעדיף להישאר נאמן לתיבת המייל המסורתית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x