• תפריט
אינטרנט

בשולי הרשת

הייתם נותנים מידע פרטי תמורת העוגיה החמודה הזאת?

מאות אמריקאים נתנו בשמחה - כך מגלה ניסוי חברתי שערכה אמנית בפסטיבל אמנות בניו יורק. הם מסרו לה את מספר הזהות שלהם, טביעת האצבע, מספר רישיון הנהיגה ועוד, תמורת עוגיות שרובם אפילו לא אכלו

הראל עילם 17:3805.10.14
בכמה תהיו מוכנים למכור את המידע הפרטי שלכם? אמריקאים הוכיחו בשבוע שעבר שהם לא ימכרו את המידע תמורת נזיד עדשים, אבל דווקא יעשו זאת תמורת עוגיה.
ריסה פונו, אמנית ושפית בת 33 מניו יורק, ערכה ניסוי חברתי במהלך פסטיבל האומנות השנתי בברוקלין. היא פנתה לאלפי עוברים ושבים בפסטיבל והציע להם עוגיה מעוצבת כאחד הלוגואים המפורסמים של אחת מהרשתות החברתיות הגדולות: אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר. העוגיות עצמן היו בשקית שעליהן היה כתוב please enable cookies, קריצה ברורה לקבצי קוקיז שמאפשרים לאתרים לעקוב אחרי פעילות הגולשים באינטרנט.

 

העוגיות שהוצעו בניו יורק העוגיות שהוצעו בניו יורק

 

הדרישה היחידיה של פונו הייתה שהם יסכימו לתת פרטים מזהים כגון מספר תעודת זהות (מספר ביטוח לאומי בארצות הברית - ה"ע), טביעת אצבע, כתובת, מספר רישיון, שם הלידה של האם, וכו'. את הפרטים על המשתמשים למלא בטופס מוכן, ופונו אמרה כי רוב המשתתפים בניסוי נתנו יותר פרטים אישיים ממה שהיו צריכים לספק במינימום. היא אימתה את הפרטים על ידי בדיקת התעודות.

 

לפי פונו, יותר מ-380 מהמבקרים באירוע נתנו את פרטיהם תמורת הזכות לקחת עוגיה, שהיו דרך אגב בטעם שוקולד או פיסטוק עם זיגוג סוכר. היא אפילו הוסיפה כי רובם לא אכלו את העוגיות, אלא פשוט רצו לצלם אותן או להצטלם איתן.

 

"הם לא ראו זאת כסכנה, או שלא היה אכפת להם", אמרה פונו ל-ProPublica. "אבל הם שוכחים שהאקרים מצליחים להכנס לחשבונות אישיים בעיקר על ידי זה שהם מצליחים לנחש את הסיסמאות והתשובות לשאלות האבטחה שלהן".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x