$
ועידת מובייל 2015
ועידת מובייל 2015

"מי שקובע היום הוא הלקוח הקמעונאי - הוא יכול להרוס חברה במחי יד"

דן ירושלמי, ראש החטיבה הטכנולוגית של בנק לאומי בוועידת מובייל 2015 של כלכליסט: "יש איומים שאסור לזלזל בהם – פעם אמרו שפייפאל זה לא איום – היום היא חברת הסליקה האינטרנטית הגדולה בעולם. ובכל זאת, ההזדמנויות הן הרבה יותר גדולות"

תומר ורון 10:0801.10.14

"אם מסתכלים על מערכת התשלומים של אפל - נראה לי שהיה יותר פשוט אם הבנקים וחברות כרטיסי האשראי היו משתפות פעולה במקום שחברה אחת גדולה תבנה את המערכת מרחוק ותתחיל לפרוס מכשירים. אם היינו משתפים פעולה היינו יכולים לעשות את זה מהר יותר", כך אמר הבוקר (ד') דן ירושלמי, ראש החטיבה הטכנולוגית של בנק לאומי בועידת המובייל של כלכליסט.

 


 

"אם היינו בונים את האקו סיסטם הוא היה מתואם לכלל הלקוחות, ואז אם האייפון יתעקם ונחליף אותו אנחנו לא נצטרך לבנות אקו סיסטם אחר". ירושלמי נתן כדוגמא לשיתוף פעולה את יאיר לפיד ונפתלי בנט. "הם דוגמא לשיתוף פעולה כדי להראות איך למרות שהם היו מתחרים – השיתוף ביניהם הביא למקסום של כל אחת מהמפלגות שלהם בעת כניסה לממשלה".

 

ירושלמי דיבר על האיומים ועל ההזדמנויות במובייל. "נכון שיש איומים שאסור לזלזל בהם – פעם אמרו שפייפאל זה לא איום – היום היא חברת הסליקה האינטרנטית הגדולה בעולם. ובכל זאת, ההזדמנויות הן הרבה יותר גדולות. בעבר חברות ענק כמו HP או IBM הן היו אלו שקובעות את הקצב. היום מי שקובע הוא הלקוח הקימעונאי – הוא יכול להרוס חברה במחי יד – להיכנס לפייסבוק ולהתחיל באזז שגורם נזק לחברה".

 

דן ירושלמי דן ירושלמי צילום: נמרוד גליקמן

 

"בעולם המובייל ההוצאות בטווח הארוך בינוני אמורות לרדת ואילו ההכנסות אמורות לעלות", הוסיף ירושלמי. "יש מקומות שעוד לא רואים את זה, אם להסתכל על אפל וחברות דומות לה – ההכנסות שלהן עולות בגלל השירותים שהן מעניקות – בעוד חברות הסלולר משקיעות בתשתיות וההוצאות שלהן רק עולות. בעצם קורה פה משהו מעניין שמי שמשקיע בתשתיות לא נהנה מההכנסות".

 

בהתייחס לתחומו בבנק לאומי אמר ירושלמי כי "שירותים כמו הפקדות בסלולר או סליקה אלקטרונית – אולי בטווח הקצר זה גוזל מאיתנו משאבים אבל בטווח הארוך זה מוריד עלויות וזה נותן חוויה יותר טובה ללקוח

בטל שלח
    לכל התגובות
    x