$
ועידת מובייל 2015
ועידת מובייל 2015

mobile 2015

"ישראל היא שוק מאוד מעניין עבור טוויטר"

מארק סטוקס, מנהל המכירות של הרשת החברתית באזור EMEA, מדבר בשבחי ישראל ומתכוון להשיק השבוע פעילות מסחרית בארץ

עומר כביר 16:0029.09.14

"הסצנה העסקית והטכנולוגית שנוצרה בישראל הפכה את המדינה לשוק מאוד מעניין בעבור טוויטר” - כך אומר בראיון ל”כלכליסט” מנהל המכירות של טוויטר באזור אירופה והמזרח התיכון (EMEA), מארק סטוקס.

 

סטוקס ישתתף בוועידת המובייל השנתית של "כלכליסט", שתיערך ביום רביעי הקרוב במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. זאת הפעם הראשונה שבה צוות של אנשי טוויטר מגיע לביקור רשמי בישראל, וברשת החברתית רואים את הביקור כהזדמנות להשיק רשמית את פעילות החברה בארץ.

 

לתוכנית ועדת מובייל 2015 ולהרשמה - לחצו כאן

 

מארק סטוקס, מנהל מכירות EMEA בטוויטר מארק סטוקס, מנהל מכירות EMEA בטוויטר

 

"מוצרי הפרסום שלנו קיימים רק ארבע שנים, והמטה שלנו באזור EMEA קיים רק שנתיים", אמר סטוקס ל"כלכליסט". "ישראל היא אחת מהמדינות הראשונות שאנחנו נכנסים אליהן. לאחרונה הקמנו צוות תמיכה דובר עברית, שמשרת לקוחות ישראלים. השבוע נשיק כאן את הפעילות, ובמהלכו אנחנו ניפגש עם מגוון לקוחות ועסקים שהביעו עניין בטוויטר".

 

מה מפרסמים ישראלים יכולים לקבל מטוויטר שהם לא מקבלים מפלטפורמות פופולריות הרבה יותר, כמו פייסבוק?

 

"טוויטר היא פלטפורמה שונה מכל מה שיש עכשיו בשוק. אנחנו פלטפורמה שמאפשרת שיחה חיה וציבורית בזמן אמת. חיה, כי כאשר אירועים גדולים מתרחשים בעולם האמיתי, הם מתרחשים במקביל בטוויטר. ציבורית, כי  אפשר לתקשר עם כל אדם, בין עם מדובר בנשיא ארה"ב ברק אובמה,האפיפיור או בר רפאלי, ולנהל איתם שיחות. הדיאלוג חשוב במיוחד למותגים. טווויטר מאפשרת להם לתקשר ישירות ובזמן אמת עם לקוחות".

 

"טוויטר היא גם הגשר בין סוגי מדיה. אנחנו דרך מצוינת לחבר בין מדיה דיגיטלית אחת, לפרסום בטלוויזיה או בדפוס. זה מה שהופך אותנו לשונים מפלטפורמות אחרות".

 

סטוקס ממשיך, ומרחיב על ההשפעה של טוויטר בעולם המובייל: "יש לנו תפקיד מכריע.  80% מהמשתמשים שלנו פעילים קודם כל במובייל. בשנה האחרונה פיתחנו מוצרי פרסום שמותאמים במיוחד למובייל. למשווקים בישראל השוק המקומי חשוב מאוד, אבל חשוב לזכור את ההתרחבות הבינלאומית. לטוויטר יש 271 מיליון משתמשים פעילים בעולם, וכמעט 77% פעילים מחוץ לארה"ב. הנוכחות גלובלית שלו מאוד גדולה, וזה מעניין מבחינת חברות ישראליות שרוצות להפיץ את המסר שלהם בעולם”.

 

אבל טוויטר עדיין קטנה מאוד בהשוואה לפייסבוק, שיש לה כמעט מיליארד משתמשים יותר, וגם קצב הגידול שלה די אטי.

 

"אני חושב שיש לנו קצב גידול בריא, כפי שעולה מהדו"ח הרבעוני האחרון שלנו. בנוסף, יש לטוויטר אלמנט חשוב שאין לפלטפורמות אחרות – מעורבות המשתמשים. אנחנו ממוקדים בלהגיע לקהל רחב, בזמן הנכון וברגע הנכון, וזה חשוב יותר מנוכחות רחבה".

 

יש תוכניות לפתוח משרד מכירות מקומי בישראל, כמו שפייסבוק עשתה לאחרונה?

 

"אין לנו תוכניות ברורות מתי, אם בכלל, נפתח משרד בישראל. הצוות שלנו בדאבלין יכול לעזור בצורה מצוינת לחברות ישראליות, והוא יגיע לישראל בתכיפות גדולה כדי לתת סיוע מעשי. אני בטוח שהסידור הנוכחי ישרת את החברות הישראליות הן בפעילות המקומית והן בפעילות הבינלאומית שלהן".

 

לפני כשבועיים אפל חשפה שירות תשלומים במובייל, אפל פיי. אבל לטוויטר יש גם שירות משלה בתחום שזכה להרבה פחות תשומת לב.

 

"מדובר במוצר חדש שאנחנו בודקים בארה"ב באמצעות קבוצה קטנה ונבחרת של מפרסמים, שמאפשר לקנות מוצרים שמופיעים בציוצים, וזה מאוד מרגש". 

 

 כשאנשים חושבים על טוויטר, הם חושבים על עדכונים מידיים או מידע בזמן אמת. אף אחד לא חושב, בוא נעשה שופינג בטוויטר.

 

"זה נכון שחדשות מיידיות הן דבר מאוד חשוב בטוויטר. בערך חצי מהמשתמשים שלנו אומרים שהם משתמשים בטוויטר כמקור החדשות הראשון שלהם. אבל טוויטר היא גם פלטפורמה של כוונות".

 

סטוקס מדבר על איך הפלטפורמה שהחברה פיתחה מסוגלת ליצור כוונות, ולהפוך אותה לבסוף לרכישות. הוא מסביר: "לדוגמה, כשהושק האייפון 6 היו טונות של ציוצים שבהם אנשים הביעו רצון לקנות את המכשיר. בממוצע, כל יום נשלחים חצי מיליארד ציוצים ובכולם יש סימנים של כוונה כלשהי. זה יכול להיות, 'אני יוצא לשופינג', 'אני מאוד רוצה אייפון 6' או משהו אחר. מוצרי הפרסום שלנו מאפשרים לנצל את הכוונה הזו לא רק על מנת לזכות במודעות הלקוח, אלא גם כדי לעורר עניין במוצר ולאפשר להם לקנות אותו. 30% מהמשתמשים שלנו מצייצים על מוצרים שהם קנו. מפרסמים יכולים להפוך אותם לשגרירים שלהם. טוויטר היא פלטפורמה ממש טובה כדי להתעדכן במהירות במה שקורה בעולם, אבל היא גם פלטפורמה נהדרת כדי לייצור הכנסות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x